Glufsa Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg skal begyne på elektro til høsten, og jeg har tenkt å bygge meg en rørforsterker, enten hifi eller amp. Det blir enten som prosjekt på skolen eller hjemme. Jeg har lett litt på nettet etter "oppskrifter" og byggesett, men det er så utrolig mye å velge mellom, så jeg lurte på om noen her har erfaring og kan annbefale meg en oppskrift eller et byggesett. takker for eventuelle svar Lenke til kommentar
fhl Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hvor mye hadde du tenkt å bruke, og hvor mye effekt trenger du? Frode Endret 16. juli 2007 av fhl Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det er noen norske karer som selger ett ganske godt byggesett for ca 4000,- Skal prøve å finne ut hvem det er. Skal bare sjekke gjennom noen fidelity blader her... Edit: Fant det: MOTRON Tlf: 32 75 21 50, e-post: [email protected] Byggesettet koster 4.800,- MAE SET-1MotronAudioExperience 2 x 6,5watt Singel Ended Tetrode. Komponenter: NOS Philips og STC rør, Beyschlag og Elna kondensatorer og Hammond transformatorer Bloggen til en som har bygget den forsterkeren Endret 16. juli 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 jeg kunne tenke meg litt mer effekt en det der, rundt 30 watt, ellers: I nøden spiser fanden fluer (i dette tilfellet må det da være sjokoladekake =D) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Skjønner, bare husk på at rørwatt er ikke det samme som Klasse AB og klasse D watt Hvordan høyttalere er det den skal brukes på? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 i første omgang skal de brukes på 2 mission 14 watt's høyttalere, men skal oppgradere rudt jul, så hadde vert fint å ha noen watt "til overs". btw så spiller mission høyttalerene utrolig høyt... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Du kan sjekke om de er lette eller tunge å drive ved å se på ant dB bak på høyttaleren. Vet at mange har fått gode resultater med rør og Klipsch. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) hva er forskjellen på klasse A og Klasse B watt? hvordan kan jeg sammenligne rørwatt med "vanlige watt"? Endret 17. juli 2007 av DukeCoke Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Her står det litt om Klasse A watt hvertfall Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Takk, forstod ikke så mye av det der, men Forslag til andre rørforsterkere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Tror ikke det er så lett å finne andre byggesett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå