Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

svart skjerm, feil med vga tilkobling:S

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk et problem med å starte pc-en i går kveld...Jeg hadde nettopp vært på pc-en, ikke innstallert noe nytt(bare spilt). Også slår jeg av pc-en, men så finner jeg ut at jeg skal sjekke noe mer og når jeg da prøver å slå på pc-en, er skjermen svart! Har ikke lukta no brent eller no heller og alle viftene, cd-rom og harddisk ser/høres ut til å funke. Har prøvd å sette inn skjermkortet på nytt, og resette alle strøm kabler, men det samme skjer. Har prøvd og sette inn xp-cd, men jeg får jo ikke sett no, så det funka dårlig. Det høres ut som pc-en starter, de vanlge pipelydene fra HK er der, men ikke noe svar fra skjermen. Har også prøvd å bytte skjerm, men det funka heller ikke, der stod det feil med VGA tilkobling eller noe i den duren...husker ikke helt. Har lest noen andre innlegg, men fant ikke ut no som funka! Jeg bruker xp-64 bit og har brukt d uten problemer i en månede ca.

Håper noen kan hjelpe meg fort;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg slår på på-knappen så høres d ut som om at pc-en starter opp sånn som normalt, bare at d ikke er noen skjerm som svarer! Når pc-en min er ferdig med windows loadinga så blinker knappne på tastaturet en gang(NumLock, caps, osv) d skjer også nå.

Lenke til kommentar

Har vifte på skjermkortet ja, den blåser fint den. Men faen ass skjermkortet er jo d nyeste jeg har i pc-en! Ett år gammalt eller no :ermm: Hadde ikke vært så gøy å kjøpt nytt da! Men kan teste å bytte skjermkort...har ikke giddi å prøvd det ennå, men d ser ikke ut som jeg har no annet valg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...