Gå til innhold

Hva er normal timespris på en elektriker?

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har muligheten til å bruke noen fra elektrolinja på en videregående skole så anbefaler jeg det. Det er helt klart det rimeligste alternativet da du bare betaler materialer, og ingen timespris.

Jobben de gjør er akkurat like bra som en ferdig utdannet elektriker fordi de har med seg lærerne sine som vil gå over alt etterpå.

Lenke til kommentar
Jobben de gjør er akkurat like bra som en ferdig utdannet elektriker fordi de har med seg lærerne sine som vil gå over alt etterpå.

9095379[/snapback]

Nåh.. For å si det sånn, de er sikkert flinke og gjør vel sitt ytterste for å gjøre det riktig, men jeg vet likevel ikke om jeg ville hatt to skolegutter som tidligere bare har lest om hvordan en f.eks monterer spotter, til å montere ting i mitt hus.

Selvfølgelig, en har ferdig utdannede elektrikere som en ikke skulle sluppet inn huset også, men de har tross alt vært borti litt av hvert, så de vet hva de skal være obs på osv.

Ser for meg en skolegutt med hullsag i takplatene i stuen for første gang. Skolen ordner nok opp, men vet om et hus hvor de har et dekorativt 73mm hullsag-merke i stuetaket etter at en nybegynner har vært på ferde.

Lenke til kommentar

9095379[/snapback]

Nåh.. For å si det sånn, de er sikkert flinke og gjør vel sitt ytterste for å gjøre det riktig, men jeg vet likevel ikke om jeg ville hatt to skolegutter som tidligere bare har lest om hvordan en f.eks monterer spotter, til å montere ting i mitt hus.

Selvfølgelig, en har ferdig utdannede elektrikere som en ikke skulle sluppet inn huset også, men de har tross alt vært borti litt av hvert, så de vet hva de skal være obs på osv.

Ser for meg en skolegutt med hullsag i takplatene i stuen for første gang. Skolen ordner nok opp, men vet om et hus hvor de har et dekorativt 73mm hullsag-merke i stuetaket etter at en nybegynner har vært på ferde.

9095531[/snapback]

Nå bruker du ikke førsteklassingene da...

Jeg har selv sett en liten gruppe med elever bytte hele strømanlegget på ei hytte i løpet av noen dager, og resultatet var perfekt. Den ene tingen som ikke var bra nok gjorde lærerene opp igjen.

Lenke til kommentar
350,- minst, muligens 400,-. Pappa er elektriker.

Man må også da tenke på at dette er inkludert materialene elektrikeren bruker og så blir det også skatt trekt, som regel. :p

9087538[/snapback]

Snakk med pappan din du... tror ikke du helt vet hva du snakker om.

Ja, det koster ofte 500kr timen eks. matriale for å leie en elektrikker. Matrialet vil alltid komme i tillegg, visst man ikke opperer med fastpriser på små ting som å montere en stikkkontakt osv.

500kr er likevell ikke timelønnen til elektrikkeren, dette er pengene firmaet tar imot. Av det blir det vel trukket skatt og trukket for div utgifter bedriften har (økonomiske utgifter, administrativt, sykeordninger osv.), mens elektrikkeren selv kanskje sitter igjen 135-180kr timen. Er du elektriker og tjener rundt 200kr timen, tjener du godt. Dette er jo helt etter hvordan lønnsnivået på arbeidplassen ligger, men tror nok det ikke er en elektrikker som jobber som vanlig montør i dette landet som tjener 500kr timen. 135-140kr er vel det mest normale.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
135-140kr er vel det mest normale.

9095617[/snapback]

I Bergens-området er det et firma som lønnet sine montører med en grunnlønn på 154,-. Dette var i høst. Disse ble anklaget for sosial dumping, altså for lavt lønnede arbeidere for å vinne anbud. Firmaet satt opp lønningen til 175,-, og det er allikevel ikke de best betalte i by'n. Jeg vil påstå at det ikke finnes noen som har under 158,- som elektriker, med andre ord er det normale høyere.

Lenke til kommentar
Jeg jobber som Elektriker nå. Firmaet fakturerer 450,- timen + materiellet som blir brukt, men det er jo en selvfølge.

Selv har jeg 128,- timen nå. Så du kan jo tenke hva resten av pengene går til. :)

9098168[/snapback]

Jeg ville sagt opp, evt pusset fagforeningen på bedriften din. Det er slavelønn

Lenke til kommentar
Jeg jobber som Elektriker nå. Firmaet fakturerer 450,- timen + materiellet som blir brukt, men det er jo en selvfølge.

Selv har jeg 128,- timen nå. Så du kan jo tenke hva resten av pengene går til. :)

9098168[/snapback]

Samme som ABB installasjon tok i 2000.

Lenke til kommentar

9098168[/snapback]

Jeg ville sagt opp, evt pusset fagforeningen på bedriften din. Det er slavelønn

9098178[/snapback]

Hva kan jeg kreve av lønn da? 18 år.

Greit betalt er det ikke?

9098168[/snapback]

Samme som ABB installasjon tok i 2000.

9098179[/snapback]

Er det positivt eller negativt? - skjønnte ikke helt hvor du skulle :!:

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...