Gå til innhold

8800gts på en 400w-psu?

Anbefalte innlegg

Det er feil, 8800GTS 320MB krever 108W på maks load og teknisksett vil det tilsvare 9A, men logisk vil det være 15-20A når man trekker inn andre komponenter som trekker strøm fra 12V railen. Min PSU har 18A (218W) på 12V(2) railen og jeg har aldri hatt problemer med for lite strøm på mitt 8800GTS kort selv om det er maks overklokket.

9094421[/snapback]

Nvidias offisielle spec for 8800GTS sier at PSU trenger 26A på 12V railen (railene). Dette gjelder for TOTALT strømforbruk i PC'en på 12V, ikke kun skjermkortet. CPU trenger mye strøm fra 12V railen og SATA disker etc. gjør det samme.

Se denne linken med info hvor de har diskutert det samme:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1118504

Men det selvsagt klart av Nvidia setter minimumskrav til PSU som er innenfor marginer slik at folk som kjører spill med minimumskravene deres ikke vil få problemer. Så man kan nok ligge et par ampere under minimumskravet på 26A på 12V uten å få problemer. Men 15A er såpass mye under minimumskravet at jeg ville ihvertfall ikke kjøpe et 8800GTS uten å også oppgradere strømforsyningen.

Det er fullt mulig at PC'en ville starte opp og virke med 15A på 12V strømforsyningen, men når man begynner med tunge 3D spill (ala Company of Heroes) så vil PSU'en slite på en veldig høy belastning av maksimum. Den kan nok klare det en stund, men den kan også ta kvelden etter en tid.

Mange liker å overklokke CPU og GPU. Gjør man det så øker kravene til PSU enda mer.

Hadde trådstarter ligget på rundt 20A på 12V railen så kunne han forsøkt med eksisterende PSU inntil han fikk ny maskin, men med kun 15A ville jeg byttet allerede nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...