Aorta Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sendte nettopp pcen min( Bærbar: HP Pavillion dv9005ea, AMD Turion 64x2 TL-50, Nvidia Geforce GO 7600, 1024mb RAM ) til infocare for reparasjon. Da pcen min kom tilbake oppdaget jeg at alt var som det skulle være, bortsett fra at jeg manglet 512mb RAM! Jeg sjekket både på biosen og windows og det stod 512mb RAM på begge. Hva har skjedd? Takk på forhånd... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hmm.. Har du sjekket at du faktisk HAR 1x1G eller 2x512MB brikker i maskinen? Det kan være at reparatøren har byttet til feil brikke uten å merke det. Dette er selvfølgelig kun spekulasjoner. Lenke til kommentar
Aorta Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Hmm.. Har du sjekket at du faktisk HAR 1x1G eller 2x512MB brikker i maskinen? Det kan være at reparatøren har byttet til feil brikke uten å merke det. Dette er selvfølgelig kun spekulasjoner. 9084114[/snapback] det er 2X512mb Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Da foreslår jeg at du kjører en minnetest og evt. sender maskinen i retur. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Spør om å få satt i litt mere RAM, for å gjøre deg glad igjen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nå har ikke jeg erfaringer med bærbare og hvordan komponentene er festet men kan det ikke hende at den ene brikken kan ha løsnet? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 De sitter veldig godt fast i en bærbar, hvis de først er satt ordentlig nedi , men det er jo ikke sikkert... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nå har ikke jeg erfaringer med bærbare og hvordan komponentene er festet men kan det ikke hende at den ene brikken kan ha løsnet? 9198166[/snapback] Det kan godt stemme. Kan vel hende at dei som jobba med han gløymte å ta den skikkelig inni. Prøv å åpne opp lokket til minnebrikkene på undersida av bærbaren. Det skal vere eit tegn på sjølve lokket som skal etterligne minnebrikker. Lenke til kommentar
Axel_S Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nå har ikke jeg erfaringer med bærbare og hvordan komponentene er festet men kan det ikke hende at den ene brikken kan ha løsnet? 9198166[/snapback] Det kan godt stemme. Kan vel hende at dei som jobba med han gløymte å ta den skikkelig inni. Prøv å åpne opp lokket til minnebrikkene på undersida av bærbaren. Det skal vere eit tegn på sjølve lokket som skal etterligne minnebrikker. 9198218[/snapback] Mhm! jeg sendte min pc på reprasjon, og de glømte å sette i cd-disk stasjonen min! men anyways: det KAN være at windows/mac/linux/uansetthvduhar bruker 512mb ram til bakgrunds programmer elns? det står at min pc skal ha 512mb ram, menpå egenskapene til "min datamaskin" så står det 384mb ram.. skal kjøpe nytt. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nå har ikke jeg erfaringer med bærbare og hvordan komponentene er festet men kan det ikke hende at den ene brikken kan ha løsnet? 9198166[/snapback] Det kan godt stemme. Kan vel hende at dei som jobba med han gløymte å ta den skikkelig inni. Prøv å åpne opp lokket til minnebrikkene på undersida av bærbaren. Det skal vere eit tegn på sjølve lokket som skal etterligne minnebrikker. 9198218[/snapback] Mhm! jeg sendte min pc på reprasjon, og de glømte å sette i cd-disk stasjonen min! men anyways: det KAN være at windows/mac/linux/uansetthvduhar bruker 512mb ram til bakgrunds programmer elns? det står at min pc skal ha 512mb ram, menpå egenskapene til "min datamaskin" så står det 384mb ram.. skal kjøpe nytt. 9199320[/snapback] Regner med det "tapet" du har skydes at grafikk kortet ikke har egen ram og da stjeler av denne brikka. Lenke til kommentar
Axel_S Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) kansje det ja... gå til min topic og hjelp meg da vel! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5entry9199145 Endret 3. august 2007 av Axel_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå