jallamamba Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg har en 2,5" HD fra en bærbar som jeg skulle hentet data fra. Den bærbare er ødelagt, men HDen virker. Har sett at det er adaptere, men er det til SATA og? Disken er en slik en Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 ja, hvis ikke den siden er litt rar, så er detb SATA.. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Tenkte på en adapter som dette -er det SATA grensesnitt og på denne? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) du trenger (sannsynligvis) ingen adapter for å koble til sata disker sålenge du har sata på stasjonære Endret 16. juli 2007 av mandela Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Tenkte på en adapter som dette -er det SATA grensesnitt og på denne? 9084158[/snapback] Denne adapteren er for å koble en 2.5" IDE disk til en IDE port på hovedkortet. Du har derimot en SATA disk og kan derfor ikke bruke den. Har du derimot en SATA kontakt på hovedkortet også, trenger du ingen adaptere, bare en SATA kabel. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Nå tok jeg en nermere kikk på bildet på den linken til HDen, og ser at der er det vanlig SATA ja Men på HDen (som ikke er her akkuratt nå desverre) var det en annen kobling. Jeg søkte bare på modellnr som stod på HD: mhv2120bh og fant den linken. Men da er det kanskje vanlig IDE HD da? (har aldri sett på en 2,5" HD før) Lenke til kommentar
Gega Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg ville kjøpt en sånn her om jeg var deg...da har du en ekstern harddisk som du kan bruke for å ta med deg....med en sånn så ligger den beskyttet innni boksen... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334522 Geir Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Takk for tips Har nå kjøpt meg en slik en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå