Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kobling av forsterker og subwoofer, Dynabel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Dynabel BF0756 forsterker og en Dynabel DY9412 subwoofer, har laget en basskasse og det er snart klart til å koble dette sammen.

Det jeg lurer på er om noen av dere har koblet dette noen gang og som evt.kunne laget en tegning med forklaring på hvordan det skal kobles riktig, kunne tenkt meg å koblet det selv, for da lærer jeg litt mer, men vil ikke begynne med det før jeg vet sikkert hva som skal hvor. Forsterkeren skal sikkert brokobles og det vet jeg ikke hvordan man gjør.

Har en sony spiller(CDX-R3350) med 1 linjeutgang og orginalhøyttalere forran, tenker på å skifte ut dette senere, har også 6x9 i hattehylla, kan koble de til og for å høre hvordan de blir i forhold til subben, blir det ikke bra kutter jeg de ut..

Strømkabelen med sikring er på plass, jordingskabelen er på plass bak, festet i en bolt, mangler bare å legge signalkabel m/remote på motsatt side av strømkabelen+ at jeg også mangler å finne på nå lurt for å få festa sub og forsterker skikkelig så det ikke "flyr" veggimellom baki der.. :D

Det står noen koblinger i det heftet som var med forsterkeren, men jeg vet ikke hvem av de jeg evt.skal bruke, så det hadde vært supert om noen kunne hjulpet med ei tegning og god forklaring.

Takke for alle svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Mulig du har fått dette opp å stå nå men...

Brokobling:

Kjøre fra + på en kanal til - på neste kanal. Blir vel kanal 5 og 6 i dette tilfellet. Husk å sette på lowpassfilteret på forsterker.

Forsterker kan du feste i seteryggen tenker jeg, om du har lyst til å bore noen hull i bilen. :)

Tenker bassen vil spille meget høyt i forhold til fronthøytalere, iogmed at disse er koblet rett på spiller, så spiller er noe jeg ville byttet ut kjapt med en som har 3 linjeutganger. (front, rear, sw, evt bare front og rear, også splitte rear signalet)

Legg nøye merke til hva som er + og - på forsterkeren foresten, de er jo plassert annehvert oppe og nede..

Har samme forsterker selv, liker den bedre og bedre..

Spiller den 9412`en bra på den? Sikler litt på den selv..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Har fått kobla opp annlegget nå ja, det er mer en nok kraft både i sub og forsterker så jeg er fornøyd. :love:

Har planer om å skifte ut cd-spilleren med en som har 3 linjeutganger, og nye høyttalere fremme, må bare finne noe jeg liker og som er bra, men ikke koster alt for mye. Da tror jeg nok det vil bli bra. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...