Hagr Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei! Jeg har et lite problem. Jeg har nå koblet opp surround-recieveren min (NAD T753) med pcen via Digital Coax-kabel.. Og dette funker faktisk utrolig bra bortsett fra når jeg skal spille nedkonverterte filmer (CD, 702Mb) med 6kanals lyd... Eneste programmet jeg har for å spille den slags filmer er VLC Media Player, og når jeg velger digital overføring med dekoding i recieveren (S/PDIF) bare hakker lyden... (det går bra når jeg bruker stereomode, eller dekoding i lydkortet (vanlig 5.1 modus)) Med Dvd plater er det ikke noe problem, da jeg bare bruker WinDVD... Det jeg altså trenger er et program som støtter alle vanlige filmformater (mpeg, avi osv.) og kan sende 6 kanals lyd via S/PDIF... Kan noen snille sjeler der ute hjelpe en hjelpeløs nerd uten surround?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Usikker på det med lyden, men du kan no sjekke ut MPlayer, eventuelt SMPlayer for eit litt anna grensesnitt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvis en film er konvertert ned fra DVD til CD så er det ikke sikkert at du vil ha mer enn 2.0-lyd og eventuell surround vil da måtte bli mikset opp igjen. Usikker på om hvorfor dette skulle hakke på spdif, men det kan være at programvaren/maskinvaren rett og slett ikke klarer å kode om lyden kjapt nok i real-time. Sjekk lydformatet som ligger på CD-en. Hvis det kun er to kanaler der så er det like greit å kjøre det i stereo. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Takker så mye for fine svar Det er jo da selvfølgelig film med 5.1 lyd jeg kjører.. de i 2.0 kjører jeg jo i stereo Det er nok ikke pcen som ikke klarer å dekode raskt nok siden det her er T753en som dekoder a/v... Og den er jo laget for akkurat den jobben.. og som sagt funker det jo med ekte dvder... Skal se på de to mediaspillerene som du linker til, Torbjørn T. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 jeg får ikke brukt noen av de spillerene virker det som Mplayer lukker seg med en gang jeg starter det og SMplayer vil ikke vise bilde.. bare spille lyd Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg fikk det til Jeg lastet ned og innstallerte K-Lite Codec pack Funker nå 100% perfekt med WinDVD tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Glem det****** Endret 16. juli 2007 av Spartan Lenke til kommentar
dangaute4 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 du konne downloada Quicktime Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 jeg gjorde det en gang og kommer aldri til å gjøre det igjen. Men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå