Gå til innhold

Klarer ikke Koble til TV med PC med HD 2900 XT

Anbefalte innlegg

Nå klarte jeg å starte opp med tv'en som standard skjerm. Jeg hadde sikker brukt video-in istedenfor video-out... :blush:

Men når jeg koblet inn pc-skjermen, kom den der "usb" lyden: "Dønn dunn." Men jeg fekk ikke noe bilde på pc-skjermen. Og når jeg prøvde å gå inn på CCC eller egenskaper på skjermen å enable skjerm 2. Skjedde der ingenting.

Hvorfor klarer jeg ikke kjøre to skjermer samtidig? Jeg begynner å bli frustrert nå :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden kablingen er OK, dra ut TV-kabelen fra skjermkortet og plugg in PC-skjermen som vanlig. Start Windows og du burde få bilde igjen :)

Videre skrur du av maskinen. Plugg inn TV-kabelen igjen, start maskin. Cluet er at driverene ikke alltid oppdager at man plugger noe inn, derfor en restart i ny og ne når man skifter skjermer / kabler. Enkelte tilfeller (bare på nVidia så langt) har faktisk skjermdriverene hengt hele maskinen ;)

Når du har startet maskinen med skjerm + TV tilkoblet, sjekk egenskapene på skjerm #2. Skjerm #1 bør være LCD/dataskjermen. Skjerm #2 / TV bør du strengt talt ikke kjøre høyere enn 800x600 pga. begrensninger i signaloverføringen og i mange tilfeller vil til og med 640x480 gi bedre bilde (SVideo, composite).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...