mortenandre Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hei, Jeg får ikke bilde over på tv'en lenger. Etter jeg kjøpte meg HD 2900 XT så finner ikke pc'en tv'en. Før når jeg hadde X700 fant han den med en gang. Det er ikke noe s-video på 2900 XT, men det er et annet hull som ligner. Derfra tar jeg en omformer og kan få både s-video og video-out eller noe sånt. Men det vil ikke... Det burde vel det med et nytt skjermkort? Endret 16. juli 2007 av mortenandre Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hei, Jeg får ikke bilde over på tv'en lenger. Etter jeg kjøpte meg HD 2900 XT så finner ikke pc'en tv'en. Før når jeg hadde X700 fant han den med en gang. Det er ikke noe s-video på 2900 XT, men det er et annet hull som ligner. Derfra tar jeg en omformer og kan få både s-video og video-out eller noe sånt. Men det vil ikke... Det burde vel det med et nytt skjermkort? 9083860[/snapback] Kan noen svare? Endret 16. juli 2007 av mortenandre Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 svar då? er lissom lov å oppføre seg litt her inne på forumet da. Det kan ofte hjelpe å være litt hyggelig mot folk. Selv om du er frustrert. Husk at folk er her inne for å diskutere og hjelpe, ikke bli harselert rundt av folk som ikke gidder å oppføre seg. Spørsmål 1, har du lest manualen til kortet ditt? spørsmål 2, har du nyeste drivere? inne på catalyst control center så er det noe som heter "force tv detection" det kan være nødvendig å huke av denne for å få bilde. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 svar då? er lissom lov å oppføre seg litt her inne på forumet da. Det kan ofte hjelpe å være litt hyggelig mot folk. Selv om du er frustrert. Husk at folk er her inne for å diskutere og hjelpe, ikke bli harselert rundt av folk som ikke gidder å oppføre seg. Spørsmål 1, har du lest manualen til kortet ditt? spørsmål 2, har du nyeste drivere? inne på catalyst control center så er det noe som heter "force tv detection" det kan være nødvendig å huke av denne for å få bilde. 9086252[/snapback] Beklager at jeg er "sint" men jeg vil ha tv'en koblet til. Kjedelig å se filmer osv på en 19" Ja jeg har lest manualen, ja jeg har nyeste drivere, ja jeg har huket av force tv detection...Ingen ting hjelper. Det gikk som smurt med det gamle x700 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 hmm... Detekterer den skjermen uten at du får bilde eller får du ikke opp noe i egenskaper heller? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 hmm... Detekterer den skjermen uten at du får bilde eller får du ikke opp noe i egenskaper heller? 9086366[/snapback] Jeg går inn på egenskaper eller ccc og trykker tilkoblet eller enabled...så blinker skjermen i noen sekunder, så blir alt normalt igjen, uten av tv'en er tilkoblet...Kan det være noe gale med kablene? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Blir enklere og gi svar om du opplyser om hvilken produsent og fult produkt navn/nummer du har. Det finnes HD 2900 med og uten TV ut funksjonalitet. Manualen bør også være et god indikasjon på om det i det hele tatt går. Du sier du har lest manualen, men samtidig gir du intrykk av at du ikke er sikker. Fulgte det med en omformer til TV ut med kortet slik det vil gjøre om det er TV ut? (med forbehold om bulk kort som ikke alltid har alle kabler) Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Blir enklere og gi svar om du opplyser om hvilken produsent og fult produkt navn/nummer du har. Det finnes HD 2900 med og uten TV ut funksjonalitet. Manualen bør også være et god indikasjon på om det i det hele tatt går. Du sier du har lest manualen, men samtidig gir du intrykk av at du ikke er sikker. Fulgte det med en omformer til TV ut med kortet slik det vil gjøre om det er TV ut? (med forbehold om bulk kort som ikke alltid har alle kabler) 9086477[/snapback] Ja det følgte med kabler og omformere...Det skal gå, det viser hvertfall i manualen. Jeg gjør akkurat slik de viser der, men helt dødt Har dette kortet: Sapphire Radeon HD 2900 XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo/HDCP,2xDVI/HDMI, Full-R http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335101 Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Siden du har et Vivo kort, har du jo både video inn og ut. Du har ikke 2 stk. s-video kontakter på den kabelen? En inn og en ut? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Siden du har et Vivo kort, har du jo både video inn og ut. Du har ikke 2 stk. s-video kontakter på den kabelen? En inn og en ut? 9086740[/snapback] Der er to s-video og 2 sånn gule video kontakter på omformeren... Er det noen forskjell på di forskjellige? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 De fleste skjermkort har S-video til composite overgang som må brukes. Men om kortet har S-Video ut så skal det bare være og kjøre standard kabel og velge AUX ingang på TV'en. Prøv også andre drivere. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Siden du har et Vivo kort, har du jo både video inn og ut. Du har ikke 2 stk. s-video kontakter på den kabelen? En inn og en ut? 9086740[/snapback] Der er to s-video og 2 sånn gule video kontakter på omformeren... Er det noen forskjell på di forskjellige? 9089619[/snapback] Ja, som sagt har du et ViVo kort. Det står for Video In/Video Out. Dersom du har koblet TV'en din til "Video in" kontakten, vil du jo selvsagt ikke få noe bilde på TV'en. Bruk den andre s-video kontakten (Video out), så burde det fungere som normalt. De 2 gule kontaktene er compositt-signal inn og ut. Dette er mye dårligere enn s-video, og bør BARE brukes dersom TV'en din ikke støtter s-video. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Siden du har et Vivo kort, har du jo både video inn og ut. Du har ikke 2 stk. s-video kontakter på den kabelen? En inn og en ut? 9086740[/snapback] Der er to s-video og 2 sånn gule video kontakter på omformeren... Er det noen forskjell på di forskjellige? 9089619[/snapback] Ja, som sagt har du et ViVo kort. Det står for Video In/Video Out. Dersom du har koblet TV'en din til "Video in" kontakten, vil du jo selvsagt ikke få noe bilde på TV'en. Bruk den andre s-video kontakten (Video out), så burde det fungere som normalt. De 2 gule kontaktene er compositt-signal inn og ut. Dette er mye dårligere enn s-video, og bør BARE brukes dersom TV'en din ikke støtter s-video. 9089691[/snapback] Har prøvt alle nå...ingenting funker...Ganske merkelig. Trur jeg skal ringe inn til ATI eller noe å hørre med de. Irreterende at det ikke skal funke Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Har prøvt alle nå...ingenting funker...Ganske merkelig. Trur jeg skal ringe inn til ATI eller noe å hørre med de. Irreterende at det ikke skal funke 9089764[/snapback] Sjekk hva som står i enten manualen din eller på selve kabel-omformeren din. Der bør det være merket hvilken av disse du skal bruke. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Om de ligner på den jeg fikk med mitt ATI 1900 kort med ViVo er det en med pil som peker inn mot kortet (når den er koblet til), og en som peker ut. Bruk den sistnevnte. Sørg for at det er hulet av "force tv detection", og sørg for at du har nyeste driver. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Om de ligner på den jeg fikk med mitt ATI 1900 kort med ViVo er det en med pil som peker inn mot kortet (når den er koblet til), og en som peker ut. Bruk den sistnevnte. Sørg for at det er hulet av "force tv detection", og sørg for at du har nyeste driver. 9089850[/snapback] Skal prøve igjen, har denne driveren:5-11_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_27345.exe Er ikke det den nyeste? Har huket av force TV, og har koblet til den med pil ut...Men det går ikke. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Har CCC 7.7 nå, men det går fremdeles ikke. Det blinker bare litt på tv bilde, men det er det eneste. Kan det være dårlig signal i s-video kabelen tru? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Får du bilde når TV er tilkoblet, og du skrur på maskinen? Gi blaffen i operativsystem, bare start maskinen med kun TV. Ingen skjermer De fleste skjermkort jeg har sett viser bilde på TV-utgangen når du starter maskinen på en liknende måte. Veldig grei teknikk å sjekke om kabel/tilkobling er riktig. Selv har jeg alltid fått bilde her, men får gjerne problemer når selve Windows er inne og drivere kicker inn. Bare litt generelt, ikke ment for å fornærme men må jo spørre - Har du forsøkt den gule pluggen / composite som den gjerne heter? - Det at du har hatt TV-ut tidligere viser at du HAR hatt det tidligere, og at selve TVet skal være OK Ellers hadde jeg lurt på om du brukte feil inngang på TV, eventuelt måtte switche manuelt via fjernkontroll mellom inngangene (WEGA beistet jeg har støtter 3 utganger samtidig, men 4 er installert...som betyr at man kan ha 3 bak og null funksjon av frontplugger, eller 2 bak+1 forran). - Kjører skjermkortet PAL eller NTSC...? Antar TV tar begge deler. - Hvor mange skjermer? Totalt har du normalt bare 2 utganger kjørende samtidig, selv om skjermkortet har mange flere utganger tilgjengelig. Kjører du dualhead må en ofte deaktivere den ene skjermen for å få TV-ut. - Forsøkt direkte tilkobling på skjermkort via adapterplugg + composite? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Får du bilde når TV er tilkoblet, og du skrur på maskinen? Gi blaffen i operativsystem, bare start maskinen med kun TV. Ingen skjermer De fleste skjermkort jeg har sett viser bilde på TV-utgangen når du starter maskinen på en liknende måte. Veldig grei teknikk å sjekke om kabel/tilkobling er riktig. Selv har jeg alltid fått bilde her, men får gjerne problemer når selve Windows er inne og drivere kicker inn. Bare litt generelt, ikke ment for å fornærme men må jo spørre - Har du forsøkt den gule pluggen / composite som den gjerne heter? - Det at du har hatt TV-ut tidligere viser at du HAR hatt det tidligere, og at selve TVet skal være OK Ellers hadde jeg lurt på om du brukte feil inngang på TV, eventuelt måtte switche manuelt via fjernkontroll mellom inngangene (WEGA beistet jeg har støtter 3 utganger samtidig, men 4 er installert...som betyr at man kan ha 3 bak og null funksjon av frontplugger, eller 2 bak+1 forran). - Kjører skjermkortet PAL eller NTSC...? Antar TV tar begge deler. - Hvor mange skjermer? Totalt har du normalt bare 2 utganger kjørende samtidig, selv om skjermkortet har mange flere utganger tilgjengelig. Kjører du dualhead må en ofte deaktivere den ene skjermen for å få TV-ut. - Forsøkt direkte tilkobling på skjermkort via adapterplugg + composite? 9162469[/snapback] Har ikke så mye peiling på det, men ja, jeg har prøvt å starte opp tv'en som standard skjerm, uten pc-skjermen. Men uten resultat. Har ikke gjort noe med tv'en etter jeg byttet skjermkort. Kanskje tv'en er for gammel for et så nytt skjermkort?? Er et eldgammel panasonic Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Kompositt / composite / ledning med gul plugg skal alltid fungere (ikke komponent) SVideo kan bli livlig, men man får i det minste sort/hvitt. Hvis du ikke får TV-ut under oppstart må en nesten begynne å lure på om det er riktig kabling, eller om ikke kortet kjører NTSC som standard når den burde kjørt PAL ? Endret 28. juli 2007 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå