Gå til innhold

Konvertere DV til Xvid

Anbefalte innlegg

Jeg har redigert sammen årets ferievideo, og har fått den ut på DVD, men jeg sliter litt mer med å få den ned på en fornuftig størrelse som kan lagres på harddisken.

Jeg benytter Vegas til redigering, og har fått filmen ut i en 14 GB DV-fil, men vil ha den ned til 700-1000 megabyte.

Vegas støtter XviD, men lyden får jeg bare i enten ukomprimert - eller overkomprimert møkkalyd. Mp3-valget fungerer ikke.

WMV har jeg forsøkt, men er ikke fornøyd med resultatet.

Jeg har forsøkt å konvertere DV-filen med SUPER, men den får en error etter noen minutter - uklart av hvilken årsak.

Og på toppen av det hele fungerer ikke XviD sammen med Vista/Virtual Dub - i alle fall ikke den versjonen av Virtual Dub jeg har (x64) og XviD 1.1.0 (får ikke lastet ned aller nyeste versjon fra XviD-sidene, vet ikke hvorfor, og heller ikke om det vil hjelpe). XviD dukker ikke opp som et valg i VD, selv om XviD er installert.

Er det noen som vet om noe program som gjør denne jobben på en god måte, eventuelt hvor jeg finner et skikkelig Vista-kompatibel XviD-codec som fungerer for Virtual dub - eller hvordan jeg får aktivert MP3-støtte i Vegas?

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, etter å ha byttet ut AMD 64-versjonen av VirtualDub med den normale 32-bits versjonen gikk det greit (benytter Vista 64 bit).

Nå gjenstår det bare å få dette forbanna programmet til å forstå at det skal konvertere til MP3, og det vil det selvsagt ikke, selv om jeg har forsøkt å installere LAME både i DS og ACM-versjon....

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Har testet en del fremgangsmåter på nett, og ingenting fungerte i Vista. Gikk så over på en XP-maskin, gjorde det samme, og alt fungerte som det skulle. Jeg tror det snart er på tide å oppgradere til XP fra Vista på min hovedmaskin.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...