DesertGlow Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg har redigert sammen årets ferievideo, og har fått den ut på DVD, men jeg sliter litt mer med å få den ned på en fornuftig størrelse som kan lagres på harddisken. Jeg benytter Vegas til redigering, og har fått filmen ut i en 14 GB DV-fil, men vil ha den ned til 700-1000 megabyte. Vegas støtter XviD, men lyden får jeg bare i enten ukomprimert - eller overkomprimert møkkalyd. Mp3-valget fungerer ikke. WMV har jeg forsøkt, men er ikke fornøyd med resultatet. Jeg har forsøkt å konvertere DV-filen med SUPER, men den får en error etter noen minutter - uklart av hvilken årsak. Og på toppen av det hele fungerer ikke XviD sammen med Vista/Virtual Dub - i alle fall ikke den versjonen av Virtual Dub jeg har (x64) og XviD 1.1.0 (får ikke lastet ned aller nyeste versjon fra XviD-sidene, vet ikke hvorfor, og heller ikke om det vil hjelpe). XviD dukker ikke opp som et valg i VD, selv om XviD er installert. Er det noen som vet om noe program som gjør denne jobben på en god måte, eventuelt hvor jeg finner et skikkelig Vista-kompatibel XviD-codec som fungerer for Virtual dub - eller hvordan jeg får aktivert MP3-støtte i Vegas? Endret 16. juli 2007 av DesertGlow Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Denne fekk eg installert og brukt (prøvde den berre ein gong, nett no) utan problem i Virtualdub 1.7.2, Vista Home Premium 32-bits. Alternativt kan du bruke x264. Denne har ogso fungert for meg med Virtualdub. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Hm, etter å ha byttet ut AMD 64-versjonen av VirtualDub med den normale 32-bits versjonen gikk det greit (benytter Vista 64 bit). Nå gjenstår det bare å få dette forbanna programmet til å forstå at det skal konvertere til MP3, og det vil det selvsagt ikke, selv om jeg har forsøkt å installere LAME både i DS og ACM-versjon.... Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Har testet en del fremgangsmåter på nett, og ingenting fungerte i Vista. Gikk så over på en XP-maskin, gjorde det samme, og alt fungerte som det skulle. Jeg tror det snart er på tide å oppgradere til XP fra Vista på min hovedmaskin. Endret 17. juli 2007 av DesertGlow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå