Gå til innhold

trenger ny mob bra video

Anbefalte innlegg

Video, spesielt til å ta opp på party etc. Idag har jeg 4min begrensning, skikkelig dårlig og kornete bilde, og totalt på tryne lyd. Du må være politimann for å kjenne igjenn noe som helst på videoen.

Foto er gøy, så det går igjenn på kameradelen.

Må ha litt minne også da, eller mulighet for noe minnekort.

Ellers så vet jeg ikke. Kalender, vekkerklokke, ...

Jeg er ikke noe superbruker av mobil, skriver minimalt med sms, aldri lasta inn noe kule progs.

Nåværende telefon er 6230, som er ganske "altmuligtelefon", men jeg syns den er dritt. MP3 på den suger, ikke mulighet for egne headsett, og minnekort like dyrt som egne spillere ... da ble det egen mp3 spiller. Den har alt, men på den tiden var alle funksjonene medium, da er det kjedeligt.

Pris er jeg litt usikker på. Hvilke alternativer har man å velge i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia:

N93, N93i, N95, 6280, 6288, 6233, 7390 og 6500 Slide, støtter alle VGA-opptak (640 x 480 piksler) som gir megeet god video. N-serie-mobilene gir deg også 30 bilder i sekundet som er det samme som de aller fleste digitalkameraer.

En noe dårligere videooppløsing som allikevel duger, er CIF (352 x 288 piksler), en oppløsning du finner på de fleste nyere Nserie-mobiler fra Nokia, samt nyere kameramobiler til Samsung, som D600, D900, U600 og U700 for å nevne noen :)

Håper det hjalp litt ;)

Ps: Prisen på N-mobilene fra Nokia er ganske stiv :whistle:

Lenke til kommentar

takk for svar.

åssen er det med lyd på video? På min så virker det som om den benytter tale-mic'en som er på motsatt side av telefonen ... som gir den rare effekten at jeg kan viske og det høres godt, mens folk jeg tar opp som sier rare ting hører man ikke...

N95 blir for dyr ... også er jeg litt redd for å kjøpe en ny alt-i-ett der alle funksjoner er medium (fikk med meg at det var god video da).

N93 er stygg :)

Hva med eriksson telefonene, aldri satt mine ben i en sånn ... er det en mulighet?

samsung tror jeg vi dropper...

Lenke til kommentar
takk for svar.

åssen er det med lyd på video? På min så virker det som om den benytter tale-mic'en som er på motsatt side av telefonen ... som gir den rare effekten at jeg kan viske og det høres godt, mens folk jeg tar opp som sier rare ting hører man ikke...

N95 blir for dyr ... også er jeg litt redd for å kjøpe en ny alt-i-ett der alle funksjoner er medium (fikk med meg at det var god video da).

N93 er stygg :)

Hva med eriksson telefonene, aldri satt mine ben i en sånn ... er det en mulighet?

samsung tror jeg vi dropper...

9088427[/snapback]

La meg si det sånn: Sony Ericsson er enkelt og greit ikke et alternativ. Skal du ha et videokamera på mobilen der det i det hele tatt skal være mulig å se hva som skjer, må du holde deg langt unne Sony Ericsson. Nesten samtlige av mobilene deres filmer i QCIF-oppløsning, altså 176 x 144 piksler, noe som er mindre enn deres egen skjerm-oppløsning. K850i med 5 megapiksler filmer derimot litt bedre. Her er oppløsningen på respektable 240 x 320 piksler (QVGA), og den fanger 30 bilder pr sekund. Dette vil jeg tro gir en smooth video, men størrelsen blir liten, og detaljene forsvinner. Dessuten kommer ikke K850i før i slutten av november, altså nesten juletider.

Dersom du ikke vil vente på K850i (som egentlig ikke har SÅ bra video), så ville jeg heller valgt et av Nokias billigere alternativer, de som jeg listet opp i første post. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...