Gå til innhold

Transformert tekst i Illustrator

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å utvikle en logo for en kunde. Jeg fikk et bilde jeg skulle lage en vektorisert logo ut av, så selv om logoen ser helt forferdelig ut, må jeg lage den sånn.

Problemet er at jeg aldri lager sånn tekst som skal være på logoen, var vel mer sånn som hørte 90-tallet til. Men uansett, jeg må lage det, og håper noen kan fortelle meg hvordan jeg skal lage teksten slik:

post-43019-1184595065_thumb.png

Det er da altså hvordan jeg får til å lage den sånn skjev jeg lurer på hvordan jeg gjør.

Resultatet skal ikke være slik du får hvis du bruker "Skew", for det skal ikke være noen perspektivfølelse, bare at teksten smalner inn.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som designer må jeg bare få si at dette sannsynligvis er den styggeste, mest ubrukelige og uprofesjonelle logoen jeg har sett i min karriære så langt (i allefall topp 5)- DET kan du ta med deg til kunden din.

Når det gjelder å få til den teksten så ser det ut som om det er laget med et slags "word-art" verktøy fra Word eller lignende som gir den slags sprø warp av teksten. Noe lignende kan du få til med å lage outlines av en font, og deretter velge "Free Distort" i Effectsmenyen (Illustrator). Her lukter det uansett å gå frem manuelt med trace, eller ta en standardfont og distribuere langs en path og justere størrelser progressivt.

Endret av Svein Gunnar Kjøde
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over hvor forferdelig logoen er, og det er utrolig dritt å jobbe med noe så stygt.

ikke at jeg skal forsvare noe da, men logoen er egentlig oval, det over er bare et utklipp, og teksten skal skjæres ut i ferdig krommet folie, og den 3d-effekten skal ikke være med. Har fått kunden litt på bedre tanker ihvertfall..

Men takk for hjelpen uansett, free distort fungerte fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...