Gå til innhold

Kvaliteten på Clas Ohlsons mini-DV-taper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt en 5-pack med taper fra en kjent produsent. Da kommer du stort sett unna med en tier mer pr. tape. Og det er det verdt.

Hvorfor?

Billige taper setter igjen mye mer dritt på videohodet, som fører til at du må rense kameraet hyppigere. Ikke bare er sjansen for å få ødelagt opptak større, men gjentatt rensing sliter på videohodene og vil over tid ødelegge kameraets viktigste og dyreste komponent.

Panasonic er regnet som de beste. Sony er også bra. Men det viktigste er å velge et kjent merke, og holde seg til det ene merket så godt som mulig.

Lenke til kommentar

Så ikke at det var Fuji. Trodde det var no-name ettersom det ikke sto noe annet på selve varelinjen. Litt slett arbeid at Clas Ohlson synes jeg :)

Men nei, Fuji har aldri vært spesielt gode på taper. De er etter min mening best på film, men ikke videokassetter og taper.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Har selv hatt god nytte av 80minutters kassetter, og disse har jeg bare sett i merkene Panasonic og Sony.

Bruker selv Sony, men disse 80minutters-kassettene har jeg aldri sett i noen butikk, så har bestillt en del på nettbutikker. Ellers har Expert 60min.utgaven.

Vet ikke om forhandlere av Panasonic-kassetten, men 60min. kassetten og rensekassett er i allefall tilgjengelig via nettbutikker. :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har brukt Tdk. i mange år også til gjentatte overspillinger, samt bruker de også til backup. og det fungerer perfect. Har også brukt en del andre merker men må da jevnlig bruke rensetape. Tror det lønner seg å bruke kun et merke etter hva jeg har lest på div.forum :cool:

Lenke til kommentar

fuji fra clas olhson:

har brukt en av disse møkkatapene i skolesammenheng (mediefag) og første del og siste del av opptak ble ubrukelige pga en merkelig pixel effekt (nb var ikke bare i begynnelsen av tapen med andre ord).

verre tape skal en lete lenge etter

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...