Hakkebakk Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hovedkortet må ha: 1xAGP PC3200 helst sokkel AM2 Håper det er mulig :!: Lenke til kommentar
Ludo_ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hovedkortet må ha: 1xAGP PC3200 helst sokkel AM2 Håper det er mulig :!: 9083440[/snapback] Hm, vet ikke hvordan AM2 ligger ann til Intel sin Quad Core - men tror Intel sin er bedre å satse på nå. Liste over anbefalte hovedkort Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Kommer ikke til å kjøpe noe quad core eller noe, jeg planla egentlig å for en rimelig AM2 prosessor, og vil helst ikke bytte ut noe annet enn hovedkort og prosessor. Trenger vi driver hvis vi kjøper ny prosessor til samme sokkel? Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Eneste hovedkortet som har både AM2 sokkel og AGP er dette https://prisguiden.no/product.php?productId=57975 det støtter ikke DDR. Kun DDR2. Til informasjon koster helt ok 2GB DDR2 ram(2 x 1GB) under 1000kr. Hva slags skjermkort er du skal sette i pcen? Hvis det ikke er så veldig mye fart i det, kan det heller være en ide å kjøpe et PCI-Express basert hovedkort i steden + et pci-e skjermkort. Hvis du ønsker å se hvilke valgmuligeter du har med f.eks AGP-baserte hovedkort anbefales hw.no sin prisguide på det varmeste. Endret 17. juli 2007 av Apocalypse Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 www.komplett.no har også et MSI hovedkort. De kjøper inn 100stk 1. September, bursdagen min, kanskje en fin gave? Jeg vil som sagt ha en rimelig prosessor som er bedre enn en Pentium 4 prosessor. Lenke til kommentar
Ludo_ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg vil som sagt ha en rimelig prosessor som er bedre enn en Pentium 4 prosessor. 9093141[/snapback] Det tror jeg lett skal seg ordne - du finner ikke særlig av prossesrore som er eldre og mer utdatert enn P4. Har du Pentium 4 nå? For såvidt jeg vet bruker Quad prossesorene fortsatt 479 (eller noe, ivertfall samme sokkel som P4). Og du kan jo bare kjøpe ny prossesor? Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Ja, har P4 nå. Hovudkortet støtter ikke dual eller quad core Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå