Innos Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Eg fann ut kva problemet var. Den eine ledningen til batteriet var ikkje festa skikkeleg/har løsna, så den har bare låge laust oppå der og moglegeins gjort alt slags helvete. Kan dei gi meg skulda for det, eller skal eg sende den inn igjen og forlange at dei sjekker den grundig? Ser ikkje korleis kan ha foresaka det. Endret 26. juli 2007 av Innos Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kan være at ledninga har delvis løsna når den datt i bakken og etter kvart løsna heilt etter som den har bevega på seg osv? Lenke til kommentar
gaaten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Eg fann ut kva problemet var. Den eine ledningen til batteriet var ikkje festa skikkeleg/har løsna, så den har bare låge laust oppå der og moglegeins gjort alt slags helvete. Kan dei gi meg skulda for det, eller skal eg sende den inn igjen og forlange at dei sjekker den grundig? Ser ikkje korleis kan ha foresaka det. 9144771[/snapback] Vil nok si etter at du fant ut at den ene ledningen har løsnet fra batteriet at du nok ikke har krav på noe fra MPX. Det jeg ville ha gjort (hvis du ikke har gjort det enda) er rett og slett å feste den og se om det funker, uansett siden du nå har åpnet den og vel kanskje brutt noen klistremerker, så bortfaller nok all reklasmasjon. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Det var ingen klistermerkar i det heile tatt, syns det var rart sjølv. Må vel vere klistermerkar e.l. som seier ifrå om at eg bryt garanti osv? Eg prøvde å sette den tilbake på rett plass, og då virka spelaren mykje betre, så eg er 99,46% sikker på at det er problemet. For meg virker det i alle fall som dårleg lodding frå fabrikkens side, og ikkje noko eg har foresaka sjølv. Virker litt usannsynleg at ledningen løsna etter eit fall, men at disken (som snurra under fallet) er heilt feilfri. Om det er umogleg å få ny er det vel ikkje verre enn å lodde denne på, men har ikkje særleg mye erfaring, så dette er noko eg helst vil unngå. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det var ingen klistermerkar i det heile tatt, syns det var rart sjølv. Må vel vere klistermerkar e.l. som seier ifrå om at eg bryt garanti osv? Eg prøvde å sette den tilbake på rett plass, og då virka spelaren mykje betre, så eg er 99,46% sikker på at det er problemet. For meg virker det i alle fall som dårleg lodding frå fabrikkens side, og ikkje noko eg har foresaka sjølv. Virker litt usannsynleg at ledningen løsna etter eit fall, men at disken (som snurra under fallet) er heilt feilfri. Om det er umogleg å få ny er det vel ikkje verre enn å lodde denne på, men har ikkje særleg mye erfaring, så dette er noko eg helst vil unngå. 9148884[/snapback] Etter å ha sett den bulket på spilleren din, synes jeg det er utrolig tåpelig at du skylder på loddingen til fabrikken. Ved slag har loddepunkter lett for å løsne. Den bulken spilleren din har fått tyder på at den har fått et veldig kraftig slag. Du er heldig som får den til å starte opp i det hele tatt. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Om slaget hadde vore så utruleg kraftig hadde ikkje harddisken fungert, og måten ting låg på inni der gjer at eg tviler sterkt på at eit fall kan gjere noko slikt. edit: Spelaren var forresten ein demovare. Endret 26. juli 2007 av Innos Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Butikken kan sannsynliggjøre at det er støtet som har forårsaket problemet. Syns ikke at du har noen sak. Vær glad for at den nå fungerer. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Var foresten spilleren slått på når den fikk bulken? Hvis den var avslått så trenger ikke disken bli ødelagt ved kraftige fall. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Du har mistet denne enheten i bakken e.l. og syntes det er rart MPX ikke vil gi deg noe tilbake... La oss snu situasjonen da... Du er økonomisk ansvarlig for denne MPX "butikken" denne enheten er kjøpt på. Du vet at du ikke kommer noe videre i systemet til Archos hverken som garanti eller reklamasjonssak om du velger å bytte enheten for kunden. Hva gjør du? Oppfyller kundens ønske og dekker det økonomiske selv...nei selvsagt ikke. Om butikken skulle dekke alle kunder som ringer inn med ødelagte produkter som har ytre skader ville de antagelig fort gå konkurs...eller kanskje ikke, fordi mange skjønner det ikke nytter å klage når produktet har en bulk eller misfarging på LCD som følge av ytre påvirkning o.s.v. Værste historie jeg har hørt i en sånn forbindelse var en eldre dame med en stor hund som hadde vært ute å handlet. Hun gikk med hunden i bånd og flere poser + en laptop (enten i pose eller i laptop veske) i hendene. Når de kom hjem og hun åpnet inngangsdøra løp hunden inn. Det rykket så til at den eldre damen mistet både poser og laptop i bakken. Når hun så ringte å klaget sin nød bedyret hun at om dette hadde vært et uhell som var hennes skyld kunne hun forstå at hun ikke fikk dette på garanti, men ettersom det var hundens feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå