The Ghost Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Har nå telenor som er helt crap så jeg leiter etter å finne noen andre levrandører og tok en tur innom NGT og ser disse: Fikk/for lyst på ADSL MEGA med 20000/1000 så jeg skjekker TLF nummere mitt: Der står det at sentralen jeg er tilkoblet er bygd ut for NGT bredbånd sort på hvit, men for none absurde SURF abonomanger å velge mellom så ejg trykker på bestillings knappen for å se hva som står der, men akkurat de samme alternativene nemlig SURF: Surf abonomangene er alt for treige og overpriset så de er jeg ikke interresert i så derfor lurere jeg på hvorfor jeg ikke kan få de abonomangene som er på det første bilde som NGT reklamerer med når de slev sier at sentralen jeg er tilkoblet til er utbygd for NGT bredbånd ? Takker for all hjelp Endret 16. juli 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ring dem og spør... Ang. Surf-abboer så tror jeg (men er langtifra sikker) at det er abboer der NGT bruker Telenor sitt utstyr i sentralene, og således dyrere enn vanlige abboer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 ADSL Surf hos NGT pleide og bety at dette produktet blir levert på Telenor sin infrastruktur. Du må ha kort og bra linje for og kunne få høyeste hastighet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Har dårlig kobber, men er "bare" 950m unna så jeg skal kunne oppnå full hastighet *drømme* drømmer tilbake til da husveggen var 1.5m unna sentralen */drømme* Edit: Så det betyr egentlig at det kun er Telenor som kan levere ordentlig ADSL til meg ? Men hvorfor står det da: En sjekk av ditt telefonnummer viser at sentralen du er tilkoblet er bygget ut for bredbånd fra NextGenTel. Endret 16. juli 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Vet ikke. Som sagt tidligere - ring dem og spør. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Tja, de kan jo levere så da har de jo en avtale om levering på den sentralen selv om de leier plass på en DSLAM som Jara/Telenor Networks eier. Det er jo bare en formulering du reagerer på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er jo ikke så voldsom stor forskjell på surf2+ og NGT 2+ uansett. Telenor oppgir nettohastighet og NGT brutto så da får du nok omtrent samme produkt. Lenke til kommentar
Firat Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har dårlig kobber, men er "bare" 950m unna så jeg skal kunne oppnå full hastighet 9083425[/snapback] Du uppnår inte full hastighet med en dårlig koppar på 950m. Inte ens med bra koppar på 950. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Du uppnår inte full hastighet med en dårlig koppar på 950m. Inte ens med bra koppar på 950. 9113113[/snapback] Med bra kobber gjør man det jo. Der jeg bor, er det 20 Mbit fra NGT på linje på ca 1100 meter. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Overalt hvor jeg har sett har det stått at om du er mer enn 1km borte fra sentral så går det utover hastigheten men under 1km så er du iboks Men det er en 0,6mm kobber linje tror jeg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg har hatt to linjer fra NGT en med 650M lengde og en med 550M. Den første hadde jeg 17Mbit og den andre 18,5Mbit. Begge synket opp litt over 20Mbit. Hastighet avgjøres for det meste av linjetap, linjestøy, hardware og firmware. Kurven nedenfor stipulerer hastighet (har en mistanke om linjen som ble testet var helt støyfri) http://la7dfa.com/adsl/adsl2_distance.jpg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Overalt hvor jeg har sett har det stått at om du er mer enn 1km borte fra sentral så går det utover hastigheten men under 1km så er du iboks 9114245[/snapback] Tror du virkelig verden er svart/hvitt? Det er ikke slik at med en gang du bikker over 1km så går verden under. Jeg er 330m fra sentralen, men har langt unna makshastighet. Det er MANGE andre faktorer som spiller inn. Så vær så snill, slutt å komme med slikt tull! =/ Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Nei mener ikke at alt er gammen under 1km og etter det ligger døden det jeg har trodd etter hva jeg har lest er at det er fult mulig å oppnå full hastighet på under 1km, men er man lenger unna enn det så skal det mye til for full hastighet ...... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Da må du si det, og ikke at "hvis du er under 1 km så er du iboks" Lenke til kommentar
Firat Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Du uppnår inte full hastighet med en dårlig koppar på 950m. Inte ens med bra koppar på 950. 9113113[/snapback] Med bra kobber gjør man det jo. Der jeg bor, er det 20 Mbit fra NGT på linje på ca 1100 meter. 9113553[/snapback] Nej du uppnår inte FULL hastighet med 1100m från sentralen. www.tptest.se - ta ett test och last upp screenshot :-) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 anbefaler heller den testen i signaturen min som er på speedtest.net der kan du teste til servere i hele verden ..... Lenke til kommentar
Firat Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 anbefaler heller den testen i signaturen min som er på speedtest.net der kan du teste til servere i hele verden ..... 9156759[/snapback] Jag skulle inte anbefalla någon till att testa sin bredbandslinje på ett webbaserat test, då du oftast inte kommer långt över 5mbit när du kör http, och att det oavsett går bort en del bandbredd när du kör webbaserat test. Servrarna tptest använder ligger på feta fiberlinor i Sverige, tro mig, du maxxar din sketna ADSL-lina i Norge uansett vilken server i tptest-klienten du kör mot. En annan fördel med tptest är att du får testat både TCP och UDP. Lenke til kommentar
Firat Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Tok ett test på speedtest och ett på tptest.se (mot bredbandsbolagets server i Stockholm), och fick 5mbit på speedtest server i Oslo, och 10-11mbit på BBB via tptest.se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå