Gå til innhold

Beregnet lønn neste måned!

Anbefalte innlegg

7 dager + 16 timer per dag = 115t... mye det!

Rekorden min er 20 timer i døgnet 5 dager i strekk. Sov fra 15.00 til 19.00 hver dag, og ellers jobbet jeg. Fikk betalt for 24 timer hver dag (døgn) med 50% etter kl 15.00 og 100% etter kl 21.00. Så det ble en del penger...hadde jeg bare ikke vært lærling gjennom OKAB som har noen ekle regler angående overtidsbetaling.

Og gjett hvilken jobb jeg gjorde? Om dagen la jeg brostein og murte og om natten kjørte jeg skiltbil, dirigerte trafikk og sagde ned trær (gikk vel mest i trær). Altså ingen fysisk lett jobb.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, timeslønnen min slår dere alle!

64,- i timen

Er 16 år og jobber på Tusenfryd (www.tusenfryd.no). Det er "gøy" å jobbe på tusenfryd, ikke klag på lønna, vi som har det så koselig så. Slavearbeid, du sliter rævva av deg og blir irritert over lederne som smiler falskt til deg.

Argh!

Skal skaffe ny sommerjobb neste år :|...

Sjokkerende? Ja!

Care? Ja!

Slutte? To vakter igjen :).

Lenke til kommentar
ja slike trenger vi ikke... Hvilke andre forum er aktuelle, som likner på diskusjon.no?

9222883[/snapback]

Dette var engelskspråkling. Husker ikke navnet.

Men for å ikke gå heelt offtopic så fikk jeg 21k i lønn en mnd etter skatt. Jobbet hele påsken med 200% lønn og alle andre helger den måneden. 3 fridager @ hele måneden. Kjipt underveis, men helt ok når pengene kom på konto.

(Jeg er 19 år & uten utdannelse så 21k er ikke så verst for min del. :) )

Lenke til kommentar
ja slike trenger vi ikke... Hvilke andre forum er aktuelle, som likner på diskusjon.no?

9222883[/snapback]

Dette var engelskspråkling. Husker ikke navnet.

Men for å ikke gå heelt offtopic så fikk jeg 21k i lønn en mnd etter skatt. Jobbet hele påsken med 200% lønn og alle andre helger den måneden. 3 fridager @ hele måneden. Kjipt underveis, men helt ok når pengene kom på konto.

(Jeg er 19 år & uten utdannelse så 21k er ikke så verst for min del. :) )

9222912[/snapback]

Har du 200% på helligdager? (For å ikke misforstå hverandre; grunnlønn x 3?)

hadde bare 100% jeg, men ble 8k på 1-2 uker uansett :D

Lenke til kommentar
Har du 200% på helligdager? (For å ikke misforstå hverandre; grunnlønn x 3?)

hadde bare 100% jeg, men ble 8k på 1-2 uker uansett :D

Hadde nesten grunnlønn x 3. Det var grunnlønn x 2 + det største UB-tillegget (84kr) Så timelønnen rundet 300 kr. Og jeg jobbet 9 timer hver dag.

Lenke til kommentar
Hehe, når dere blir eldre er 20k i måneden ingenting. Pengene blir borte uansett. Vær glade når dere bor hjemme, kan jobbe og kjøpe det dere har lyst på.

9225237[/snapback]

20k er mer en gjennomsnittet til alle under 18 år... Jeg skjenner en som er under 18 og som har mnd. på mellom 10-20k, og da trener han 10-15 timer i uka, + går skole....

Lenke til kommentar
Hehe, når dere blir eldre er 20k i måneden ingenting. Pengene blir borte uansett. Vær glade når dere bor hjemme, kan jobbe og kjøpe det dere har lyst på.

9225237[/snapback]

Jeg vet. Men for meg er det big money. Nå har jeg jobbet et år, så etter sommeren er det tilbake til å bruke penger (utdanning), det slår å tjene dem uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...