Merken Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Noen som vet hva slags objektiv jeg kan bruke til Olumpus E400. Jeg vet at man kan bruke Sigma, men har også lest at man kan bruke enkelte til Leica (som egentlig er laget til Panasonic) Noen som har noen objektiv som kan anbefales? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er enkelt å svare på: bruk produktguiden. Jeg tok et rask søk og fant et brukbart utvalg. Legg merke til at produktguiden mangler pris på leica-objektivene... (Det er mulig at de lever etter regelen: "Hvis du må spørre om prisen, så har du ikke råd ) Så lenge objektivet er av typen FourThirds, så kan du bruke det. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Lurer på om jeg har sett en pris på 8000 for 25mm'eren, men det høres merkelig billig ut for meg. Siden det er produsert av Panasonic, så er det kanskje ikke så merkelig likevel. Den normalzoomen kostet vel opprinnelig 10k, men ettersom Panasonic koster ned mot den prisen nå, så må også objektivet koste mye mindre. Hvis ikke kan man like godt kjøpe kit, siden prisen på selve huset ikke koster mer enn noen få tusen da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Lurer på om jeg har sett en pris på 8000 for 25mm'eren, men det høres merkelig billig ut for meg. Siden det er produsert av Panasonic, så er det kanskje ikke så merkelig likevel. Den normalzoomen kostet vel opprinnelig 10k, men ettersom Panasonic koster ned mot den prisen nå, så må også objektivet koste mye mindre. Hvis ikke kan man like godt kjøpe kit, siden prisen på selve huset ikke koster mer enn noen få tusen da. 9088928[/snapback] En Olymus E-400/E-410 med den 25mm'eren må vel være et de beste reise-kit'ene man kan ta med seg ? Kompakt, men med ypperlig bildekvalitet. Det var forøvrig en del interessante objektiver i den lista, f.eks 14-54mm F2.8-3.5 som et alternativ til standard kit-objektiv. Og vidvinkelen 11-22mm F2.8-3.5 har jo et veldig anvedelig område. Tom Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Kan på det varmeste anbefale Olympus Zuiko Digital 50mm F2.0. Dette er et meget bra objektiv som jeg selv hadde da jeg brukte olympus e-300. Kjent for å være et av de beste 50mm uansett merke. Koster ca 4.000,-. Endret 17. juli 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hei! Har E-500 og bruker Olympus sin 14-54 f/2.8-3.5 og synes den er herlig. Det er et kjempebra objektiv som er skarpt, raskt og lyst. Anbefales på det sterkeste som en oppgradering i forhold til kit objektivet 14-45 eller 14-42. Jeg ville først kjøpt 14-54 før jeg kjøpte noe annet ... (f.eks 50mm f/2 eller 7-14mm f/4...) ... for det har jeg jo gjort selv. Og forresten; Hvis du vil prøve en lyssterk 50mm, finn deg en billig OM -> fourThirds adapter på E-bay og finn en gammel OM 50mm... Jeg har en 50mm f/1.4 som er gøy å leke med. Alt av fokus og blender må jo da gjøres manuellt da, men det er lærerikt. Endret 17. juli 2007 av kiskogl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå