Alastor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 EDIT: Jeg er forresten PISSLEI påstandene om at elkjøpselgere ikke kan noe som helst osv. Det VET jeg ikke stemmer. Selvfølgelig finnes det en eller anne idiot/turboselger rundt i butikkene som ikke kan noe unttatt å selge, men de blir ofte fort luka ut. Jeg har jobba med så mange godt opplærte og entusiastiske folk de siste år at påstander om elendig kunnskap er helt på jordet. Nei vet dere hva.... 9090851[/snapback] hehe ingen som sier de ikke kan noe-- seff er det dårligere kunnskap der enn andre steder... alltid vært det , selvfølgelig noen unntak som bekrefter regelen.. Går du i foto sjappe ... skal jeg garantere at de kan mere en de som står på elkjøp. Går du til en Tv spesialist , kan de også mere... Går du til en data butikk , kan de også mere--- 9090906[/snapback] Jeg er fotospesialist, dataspesialist og kan veldig mye om tver. Dette høres kanskje arrogant ut, men send meg gjerne prøvespørsmål på pm, så skal jeg ta de for meg . Det finnes flere av meg i hver elkjøpbutikk av større kaliber da jeg har kontakt med flere og vet hva kunnskapsnivået deres er. I tillegg har de fleste på de ulike avdelingene spesialisert seg - på lyd og bilde, eller data, eller telefoner, eller hvitevarer. Vi selger ikke alt sammen. At snittkunnskapsnivået hos en ren fotoforhandler vil være høyere totalt sett kan nok tenkes, om det er snakk om en enklere spesialbutikk. Men feks fotovideo kjører samme opplegg som elkjøp i forhold til deltidsansatte og kursing og salg osv. Så det er ikke bare sant. Når jeg HVER dag snakker med et tosifret antall kunder som er fornøyde, og det går lang tid mellom hver misfornøyd kunde jeg møter så regner jeg med at totaljobben som gjøres av meg og de rundt meg er god. Selv om ting alltid kan gjøres enda bedre. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Angående Elkjøp-selgere: Flere av de jeg har møtt i en lokal butikk har vært dårlige og (etter min mening) lurer kundene, men jeg har ikke gjennomført noen stor undersøkelse på landsbasis til å trekke noen generell konklusjon. Uansett så er nok dette noe som ledelsen i Elkjøp bør ta tak i, så slipper de å få et dårlig rykte på dette området. Jeg snakker om PC-tilbud til Elkjøp, siden det er området jeg har følgt med mest på. Når det gjelder TVer så har jeg sett enkelttilfeller som har vært misvisende/svært dårlig. Av stasjonærte PCer er det generelt dårlige tilbud i de avisene som jeg får i posten fra Elkjøp. Mange ganger har jeg sett tilbud lignende det konkrete som diskusjonen handler om, og det står i avisen at dette er kjempetilbud, noe som er lureri i minste fall. Utifra egen erfaring fra avisene og nettsidene til Elkjøp er relativt gode tilbud ikke regelen men unntaket. Som oftest rister jeg på hodet over alle som blir lurt av annonsene om "knalltilbud" på PCer hos Elkjøp. Dette håper jeg at det blir endring på. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Alastor skriver: Det finnes flere av meg i hver elkjøpbutikk av større kaliber da jeg har kontakt med flere og vet hva kunnskapsnivået deres er. I tillegg har de fleste på de ulike avdelingene spesialisert seg - på lyd og bilde, eller data, eller telefoner, eller hvitevarer. Det er søren meg det dummeste jeg noensinne har sett. Går du i en HVILKEN som helst annen kjede, kan selgeren hjelpe deg, uansett hvilken "avdeling" det er. Skal jeg begynne å si til kunder at "nei du, film er ikke mitt ansvarsområde, så jeg kan ikke fortelle deg om vi har den og den filmen". Det er nettopp DETTE som er essensen av kundebehandling. Du skal ikke behøve å forholde deg til 135426 forskjellige mennesker på en rundtur i en butikk, bortsett fra på Elkjøp selvsagt. Jeg synes det er horribelt at du omtaler dette så nonchalant som du gjør... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg skal være enig i at den pcen kanskje ikke er like mye pc for penga som ting som har vært annonsert før, men det er da ikke gjennomgående for de annonserte pcene til elkjøp det? Ta en titt på toshiba bærbar som også annonseres denne uka, er det lite for pengene det og? Eller tilbudene på bærbar og stasjonær som var for ca 1 måned siden? Eller panasonic lcd 32" som er denne uka? Ang tilbud, så regner jeg med pcprisene nok tar av i august, som sagt. Tviler på at elkjøp satser på å miste kunder på å ikke være billige nok . EDIT: Jeg er forresten PISSLEI påstandene om at elkjøpselgere ikke kan noe som helst osv. Det VET jeg ikke stemmer. Selvfølgelig finnes det en eller anne idiot/turboselger rundt i butikkene som ikke kan noe unttatt å selge, men de blir ofte fort luka ut. Jeg har jobba med så mange godt opplærte og entusiastiske folk de siste år at påstander om elendig kunnskap er helt på jordet. Nei vet dere hva.... 9090851[/snapback] Grei den Alastor. Jeg jobber på Spaceworld CC-Vest; kom og lær meg kundebehandling. Jeg har vært innom flere forskjellige Elkjøpbutikker rundt om kring i landet, har kjent folk som har jobbet der o.l. Har ALDRI fått kompetent kundebehandler hos Elkjøp. Uansett om dette er Oslo, Lørenskog, Molde eller Tønsberg. Du kan ikke nekte for at dere driver med lokketilbud, for jeg har ukentlig kunder innom som er fly forbanna på elkjøp fordi de hadde bare 3 stk av det annonserte produktet på lager. Men jeg skjønner hva du prøver på, ingen liker at det snakkes negativt om arbeidsplassen sin, så stå på. Jeg bare har en liten anelse om at ikke så veldig mange tar det du sier alvorlig... Edit: og ja, noen av tilbudene til elkjøp KAN være gode. Men da har selger fått beskjed om at han MÅ selge opp derifra. Skulle kjøpe en vaskemaskin der for en del år siden. Det var en annonsert modell som det var god pris på. Selgeren gjorde sitt YTTERSTE for at jeg absolutt IKKE skulle velge denne modellen. Han hadde bare negativt å si om den. Flotte folk ja.. 9090919[/snapback] Hva du personlig har opplevd kan jeg ikke gjøre noe med . Men, vi har 3 dagers annonsegaranti, alle går man tom før 3 dager har gått kan alle kunder som kommer innom reservere og få levert varen til rett pris, men kanskje litt senere. Kjedelig at folk prater negativt om en vare - vi blir nemlig opplært til at dette ikke er lov. Jeg vet at det ikke alltid gjennomføres - men det skal ikke være slik at man skal tale dritt om et produkt man selger. At man MÅ selge opp er mas/beskjeder jeg ikke har fått føringer på iallefall - kanskje jeg har vært heldig med avdelingsledere og varehussjefer? Eller kanskje ting har forandret seg på denne siden av 2000-tallet? Vet at det var mange rare greier på 90-tallet om ting, og kanskje begynnelsen av 2000-tallet og. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg skal være enig i at den pcen kanskje ikke er like mye pc for penga som ting som har vært annonsert før, men det er da ikke gjennomgående for de annonserte pcene til elkjøp det? Ta en titt på toshiba bærbar som også annonseres denne uka, er det lite for pengene det og? Eller tilbudene på bærbar og stasjonær som var for ca 1 måned siden? Eller panasonic lcd 32" som er denne uka? Ang tilbud, så regner jeg med pcprisene nok tar av i august, som sagt. Tviler på at elkjøp satser på å miste kunder på å ikke være billige nok . EDIT: Jeg er forresten PISSLEI påstandene om at elkjøpselgere ikke kan noe som helst osv. Det VET jeg ikke stemmer. Selvfølgelig finnes det en eller anne idiot/turboselger rundt i butikkene som ikke kan noe unttatt å selge, men de blir ofte fort luka ut. Jeg har jobba med så mange godt opplærte og entusiastiske folk de siste år at påstander om elendig kunnskap er helt på jordet. Nei vet dere hva.... 9090851[/snapback] Grei den Alastor. Jeg jobber på Spaceworld CC-Vest; kom og lær meg kundebehandling. Jeg har vært innom flere forskjellige Elkjøpbutikker rundt om kring i landet, har kjent folk som har jobbet der o.l. Har ALDRI fått kompetent kundebehandler hos Elkjøp. Uansett om dette er Oslo, Lørenskog, Molde eller Tønsberg. Du kan ikke nekte for at dere driver med lokketilbud, for jeg har ukentlig kunder innom som er fly forbanna på elkjøp fordi de hadde bare 3 stk av det annonserte produktet på lager. Men jeg skjønner hva du prøver på, ingen liker at det snakkes negativt om arbeidsplassen sin, så stå på. Jeg bare har en liten anelse om at ikke så veldig mange tar det du sier alvorlig... Edit: og ja, noen av tilbudene til elkjøp KAN være gode. Men da har selger fått beskjed om at han MÅ selge opp derifra. Skulle kjøpe en vaskemaskin der for en del år siden. Det var en annonsert modell som det var god pris på. Selgeren gjorde sitt YTTERSTE for at jeg absolutt IKKE skulle velge denne modellen. Han hadde bare negativt å si om den. Flotte folk ja.. 9090919[/snapback] Hva du personlig har opplevd kan jeg ikke gjøre noe med . Men, vi har 3 dagers annonsegaranti, alle går man tom før 3 dager har gått kan alle kunder som kommer innom reservere og få levert varen til rett pris, men kanskje litt senere. Kjedelig at folk prater negativt om en vare - vi blir nemlig opplært til at dette ikke er lov. Jeg vet at det ikke alltid gjennomføres - men det skal ikke være slik at man skal tale dritt om et produkt man selger. At man MÅ selge opp er mas/beskjeder jeg ikke har fått føringer på iallefall - kanskje jeg har vært heldig med avdelingsledere og varehussjefer? Eller kanskje ting har forandret seg på denne siden av 2000-tallet? Vet at det var mange rare greier på 90-tallet om ting, og kanskje begynnelsen av 2000-tallet og. 9090960[/snapback] Ja, det du skriver der kan være veldig sant. Har ikke vært på Elkjøp siden 98. Jeg bare hører forferdelig mye negativt, og som en Spaceworld-ansatt leser jeg jo i Elkjøp-blekka. Jeg blir ikke akkurat overbegeistret (ikke det at Spacenews er så fantastisk, men vi later ikke som om vi er billigst i landet værtvall ) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Alastor skriver: Det finnes flere av meg i hver elkjøpbutikk av større kaliber da jeg har kontakt med flere og vet hva kunnskapsnivået deres er. I tillegg har de fleste på de ulike avdelingene spesialisert seg - på lyd og bilde, eller data, eller telefoner, eller hvitevarer. Det er søren meg det dummeste jeg noensinne har sett. Går du i en HVILKEN som helst annen kjede, kan selgeren hjelpe deg, uansett hvilken "avdeling" det er. Skal jeg begynne å si til kunder at "nei du, film er ikke mitt ansvarsområde, så jeg kan ikke fortelle deg om vi har den og den filmen". Det er nettopp DETTE som er essensen av kundebehandling. Du skal ikke behøve å forholde deg til 135426 forskjellige mennesker på en rundtur i en butikk, bortsett fra på Elkjøp selvsagt. Jeg synes det er horribelt at du omtaler dette så nonchalant som du gjør... 9090956[/snapback] Heiheihei. Nå misforstår du . Det jeg sier er at jeg ikke kan særlig mye om kjøleskap. Men jeg kan masse om foto. Jeg hjelper da selvfølgelig til med lagerstatus og annet, og priser osv, om jeg har tid til den kunden. Det er faktisk slik at når man fører så mange ulike grupper som det gjøres, så er det vanskelig å kunne alt. Det skal jeg innrømme. Derfor selger jeg ikke hvitevarer eller smått, da det blir for mye å gape over oversiktsmessig. Og dermed er butikkene delt opp i avdelinger. Jeg forsøker ikke å omtale dette nonchalant eller noe, beklager det om du oppfattet meg slik... Jeg kunne gjerne forsøkt å kunne litt om alt, men da er vi jo tilbake til problemet som nevnes, at man ikke vil kunne like mye om feks foto som i faghandelen. Endret 17. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Angående Elkjøp-selgere: Flere av de jeg har møtt i en lokal butikk har vært dårlige og (etter min mening) lurer kundene, men jeg har ikke gjennomført noen stor undersøkelse på landsbasis til å trekke noen generell konklusjon. Uansett så er nok dette noe som ledelsen i Elkjøp bør ta tak i, så slipper de å få et dårlig rykte på dette området. Jeg snakker om PC-tilbud til Elkjøp, siden det er området jeg har følgt med mest på. Når det gjelder TVer så har jeg sett enkelttilfeller som har vært misvisende/svært dårlig. Av stasjonærte PCer er det generelt dårlige tilbud i de avisene som jeg får i posten fra Elkjøp. Mange ganger har jeg sett tilbud lignende det konkrete som diskusjonen handler om, og det står i avisen at dette er kjempetilbud, noe som er lureri i minste fall. Utifra egen erfaring fra avisene og nettsidene til Elkjøp er relativt gode tilbud ikke regelen men unntaket. Som oftest rister jeg på hodet over alle som blir lurt av annonsene om "knalltilbud" på PCer hos Elkjøp. Dette håper jeg at det blir endring på. 9090939[/snapback] Her er jeg faktisk 100% enig med deg . og ang det med kundebehandling og selgerintrykk er dette noe det jobbes ekstremt mye med ovenfra. Vi får mange føringer ang kundebehandling og slikt. Og også det med pctilbud er jeg helt enig i, elkjøp skal være konkurransedyktige, det skal ikke være lureri. Virkelig ikke - det tjener man NULL på i lengden. Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) elkjøp suger max. hater faktisk det stedet, for å få noe hjelp der må du jo nesten slå til en av de ansatte for at de skal merke at du er der + at de kan slt for lite om de produktene de selger. er du selger så SKAL du kunne en god del om de produktene du selger, hvis ikke har du ikke gjort hjemmeleksa di... er enig at det er greit å kunne dra et sted og "slå neven i disken" når noe er galt med det du har kjøpt, men nettbutikker har som oftest kjempebra service + at de som oftest vet noe om produktene de selger. ps! har mest erfaring med elkjøp i kristiansand. Endret 17. juli 2007 av breisladd Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det som kanskje kan være litt av kjernen her er jo at Elkjøp-butikkene er rimelig svære. Jeg kan hele butikken min inn og ut; vet hvor alt er, kan priser på det meste osv.. På elkjøp kan det hele bli litt for stort for mange, og jeg tror ærlig talt at en del selgere får panikk når de får spørsmål de ikke kan svare på. Som Alastor sier; Elkjøp er veldig tjent med litt kursing. Spaceworld-kjeden gjennomførte en hel haug med kurs for et år siden, og skal si vi har fått veldig mye positiv tilbakemedling siden da Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Og spaceworld må man jo være ruset ut av en annen verden for å kjøpe noe i!! ALT koster jo dobbelt så mye som som man kan få det for, er jo totalt håpløst. Har og sett på de såkalte "kjempetilbudene" til spaceworld, og så sammenliknet priser på nett, nesten utelukkende er ting billigere på nett.. Aldri sett dine bein inne på en spaceworldbutikk, med mindre du driter penger i vinkel.... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Jeg jobber på Spaceworld CC-Vest; Nå sporer denne tråden helt av, men en Spaceworld-ansatt burde ihvertfall ikke på generell basis snakke nedsettende om Elkjøp. Spaceworld stiller i klasse med Notar, Rimi og annet ræl, helt nederst på merkevareskalaen. At ledelsen der ikke for mange år siden har tatt et navnskifte og total ny profiloppbygging er for meg en gåte. Endret 17. juli 2007 av Panter Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Og spaceworld må man jo være ruset ut av en annen verden for å kjøpe noe i!!ALT koster jo dobbelt så mye som som man kan få det for, er jo totalt håpløst. Har og sett på de såkalte "kjempetilbudene" til spaceworld, og så sammenliknet priser på nett, nesten utelukkende er ting billigere på nett.. Aldri sett dine bein inne på en spaceworldbutikk, med mindre du driter penger i vinkel.... 9091041[/snapback] Er du overrasket over at ting er billigere på nett enn i butikk? Er du overrasket over at det koster mer å drive en butikk med ansatte osv, i forhold til et lager? Ja, visse ting er vi "dyre" på. Men mye er vi vel så konkurransedyktige som f.eks. Elkjøp. Folk ser seg blinde på ting de leser i reklameblekker, fordi folk generelt sett er for late til å undersøke selv. Elkjøp er dyrere på en del ting enn vi er, mens vi er dyrere på en del andre ting enn det elkjøp er. Sånn vil det alltid være. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det som kanskje kan være litt av kjernen her er jo at Elkjøp-butikkene er rimelig svære. Jeg kan hele butikken min inn og ut; vet hvor alt er, kan priser på det meste osv.. På elkjøp kan det hele bli litt for stort for mange, og jeg tror ærlig talt at en del selgere får panikk når de får spørsmål de ikke kan svare på. Som Alastor sier; Elkjøp er veldig tjent med litt kursing. Spaceworld-kjeden gjennomførte en hel haug med kurs for et år siden, og skal si vi har fått veldig mye positiv tilbakemedling siden da 9091002[/snapback] Elkjøp gjennomfører produktkursing flere ganger i året på stornivå, slik har det vært siden lenge før jeg starta i elkjøp. Er spaceworld som har kopiert elkjøp der da de ser hvor lurt det var . *host* Neida, men kurs er lurt. Er også kurs i kundebehandling som alle nye selgere skal igjennom første året, 2 stk hvor man er på hotell i et par dager og slikt. Så det er ikke noe som bare neglisjeres helt - at man som selger blir kastet til løvene. Jeg har lite i mot spaceworld og andre kjeder, bare så det er sagt. Blir like oppgitt når noen uttaler seg rimelig useriøst uansett hvilken kjede det er mot, som breisladd nå har gjort mot begge kjedene.. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hvis det hadde vært laptop hadde det vært nokså greit tilbud Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) *snipp* 9089061[/snapback] *Snipp* 9090694[/snapback] *snipp* 9090832[/snapback] Som sagt, så sikter de jo seg til forskjellige kundegrupper. Men etter mine, merk mine erfaringer, så pusher selgere på elkjøp deg mer til å kjøpe produktet enn f.eks. Datakjeden. Men det gjelder jo også Expert osv. Når det gjelder reklamasjon/garantisaker etc. så syntes også jeg at Elkjøp er veldig flinke, i motsetning til Expert og Expert Bonus. EDIT: Fjernet den store quoten. Snapback er der til de som vil lese innleggene Endret 17. juli 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nåja, det med reklamasjon er nå en egen historie. Der har jeg aldri sett at Elkjøp har vært bedre enn sine hovedkonkurenter. (Elprice og ExpertBonus). Det varierer nok voldsomt med hvem du kommer i snakk med. (Ekstrahjelper kan som regel ikke hjelpe deg med reklamasjoner, de vil bare skvise på deg en kjipere modell/merke samt gavekort på typisk 200,-) Tilbake til topic og som motsvar på disse som mener at det er helt flott med villedende markedsføring. Telenor holdt lenge på med samme saken i sin ISDN satsing. Solgte velvillig ut utdatert teknologi, fordi folk ikke trengte mer. Og du som har greie på foto og data, synes ikke du det er rart at fotoapparater selger dere unna i normale priser (typisk E400 og D50 & D80), mens mange datamaskiner som selges har hatt samme pris i 2-3 år hos Elkjøp. Dette forekommer nok hos konkurenter også. Lenke til kommentar
branick Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 For å summere opp denne tråden... PC-tilbudet det er linket til i første post er ikke et "godt" tilbud mtp hva man får av ytelse for pengene. For Ola og Kari nordmann er dette tilbudet godt nok fordi den er klar til å skrus på og halvveis ferdig installert når de kommer hjem med den. Inn med brukernavn og passord, litt automatisk installasjon og rett på nett. Det er akkurat dette mange setter "pris" på! Alle som er her inne kan såklart klare å sette sammen en pc med bedre spesifikasjon til en mindre penge, det tviler jeg ikke på for et sekund. Er stort sett bare å bruke prisguiden i 98% av tilfellene så klarer man det. De resterende 2% finner man som regel i ukens tilbud på div nettbutikker. Hadde alle som handlet på elkjøp visst så mye om hardware som oss her inne på forumet så hadde de jo heller handlet på nett enn å komme i butikken? Tror majoriteten av de som handler på elkjøp handler nettopp fordi DE føler at de får akkurat det de trenger. De er ikke interessert i å høre om GHZ, C2D, antall ditt og datt.. De vil vite om maskinen vil være nok til deres bruk kort og godt! -"Den maskinen passer godt til bla bla bla" og null forvirring for kunden. Tråden har forøvrig sporet helt av og jeg foreslår at den stenges da få snakker om det som står i topicen. Drittslenging kan gjøres i en annen tråd. Vi burde klare å holde oss konstruktive i det vi skriver å holde oss for god til å plapre ut at "elkjøp suger max" -Øivind- Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 For å summere opp denne tråden... PC-tilbudet det er linket til i første post er ikke et "godt" tilbud mtp hva man får av ytelse for pengene. For Ola og Kari nordmann er dette tilbudet godt nok fordi den er klar til å skrus på og halvveis ferdig installert når de kommer hjem med den. Inn med brukernavn og passord, litt automatisk installasjon og rett på nett. Det er akkurat dette mange setter "pris" på! Alle som er her inne kan såklart klare å sette sammen en pc med bedre spesifikasjon til en mindre penge, det tviler jeg ikke på for et sekund. Er stort sett bare å bruke prisguiden i 98% av tilfellene så klarer man det. De resterende 2% finner man som regel i ukens tilbud på div nettbutikker. Hadde alle som handlet på elkjøp visst så mye om hardware som oss her inne på forumet så hadde de jo heller handlet på nett enn å komme i butikken? Tror majoriteten av de som handler på elkjøp handler nettopp fordi DE føler at de får akkurat det de trenger. De er ikke interessert i å høre om GHZ, C2D, antall ditt og datt.. De vil vite om maskinen vil være nok til deres bruk kort og godt! -"Den maskinen passer godt til bla bla bla" og null forvirring for kunden. Tråden har forøvrig sporet helt av og jeg foreslår at den stenges da få snakker om det som står i topicen. Drittslenging kan gjøres i en annen tråd. Vi burde klare å holde oss konstruktive i det vi skriver å holde oss for god til å plapre ut at "elkjøp suger max" -Øivind- 9092310[/snapback] Ingen er vel uenig i at nevnte PC er et dårlig tilbud, men kunnskap er makt. Mange kunne fått langt bedre PC til mindre penger om de visste litt om datakomponenter. Dessuten så selges det, som bevist i tråden, bedre ferdig PCer til samme pris hos andre forhandlere. Men er du ofte avhengig av fullstendig serviceoppbacking fra en landsdekkende, fysisk butikk så kan det være en mulighet å handle der. Det koster penger dog, og kanskje har andre databutikker også mulighet for god support på ferdig PC - kanskje bedre. Det blir vel uansett et slit å ha datamaskin om man hele tiden må fly til butikken med den.............. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det beste med Elkjøp og Lefdal synes jeg er feil-og returbehandlingen. Som regel er dette en meget smertefri afære Forøvrig kan det være lurt å sjekke priser med f.eks. Expert da jeg selv har kjøpt ting der det siste året, rett og slett fordi samme produkt var billigere (litt dyrere Siemens strykejern o.l.). Lenke til kommentar
branick Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det koster penger ja. fortell meg om en butikk som IKKE tar betalt for service av pc'er? Et rimelig alternativ om du er "grønn" på data er å ta med en service & support avtale på dataen ved innkjøp. Få den ferdig installert, og fri service/support i 1/2/3 år. MANGE som vil ha det på den måten faktisk bare levere den på onsdag ettermiddag etter jobb og hente den ferdig fikset dagen etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå