Gå til innhold

Bliss eller Geforce?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bliss er vel et ord jeg aldri har hørt i sånn sammenheng, men etter et søk på "Bliss graphics card" fant jeg noe greier om Gainward sine kort... så sannsynligvis er det så godt som ingen ytelsesforskjell, det eneste måtte være bundle, altså spill o.l. som følger med. :)

Lenke til kommentar

Bliss er ekstremkortene til Gainward. Gainward har vært blandt de få selskapene som har eksperimentert litt med grafikkprosessorene de kjøper fra nVidia. Eksempelvis har Gainward produsert et grafikkort med 2 stk. 6800-GPUer i 2004 tror jeg det var. Men det jeg husker best av Bliss-kortene til Gainward var Bliss 7800GS og Bliss 7800GS+. Istedet for å bruke GS-versjonen av 7800-kjerna brukte de heller fullblods GT-kjerner som var langt kraftigere, og i pluss-versjonen puttet de i en 7900GT-kjerne! Ulempen den gangen var at Bliss-kortene kostet såpass det ikke var verdt det for min del.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Hei, lurte på hva forskjellen på et bliss kort og et geforce kort er? Hvem er best?

9083142[/snapback]

Gainward kaller sin produkt serie for Bliss. Det er de samme kortene så NVIDIA lager. Men hvis du kjøper Bliss GS (golden sample) Så får du spesial versjonen så er fabrikk klokket og har håndplukket komponenter så skal levere maksimalt med ytelse uten at det går øver stabiliteten.

For mer informasjon : Gainward

Tatt i fra nettsiden deres:

Golden Sample products from Gainward offer a higher clocksetting than reference-design boards. That is the heart and soul of Gainward's Golden Sample. With some products this is achieved by using higher performing components than on the reference design boards and on other products the higher performance is achieved by using software utilities.

The hard job is not to offer boards with extremely high clocksettings, anybody can do that. The hard part is to find the correct clocksetting that offers a higher performing as well as a perfectly stable product. If we cross the line we might end up with a super-performing product but with very low stability. This is nothing that we want on our conscience

Gainwards job is to produce higher performing and perfectly stable products, a concept that brings the highest level of satisfaction to the consumer. This is actually not a job but more a fine art which demand great skills from our engineers.

Therefore we are proud to call these products Golden Sample.

Endret av Innokentij
Lenke til kommentar
Så det lønner seg å kjøpe Bliss kortene, siden du sa at bliss er ekstremkortene til Gainward?  Eller gjelder det samme for Geforce?

9096824[/snapback]

Bliss er ikke ekstremkortene. Gainward kaller berre sin produkt serie for gainward bliss. Samme så ASUS kaller sin serie for ASUS 8800 feks. Eneste "ekstremkort" de har, har betegnelsen GS (Golden Sample) samme så XFX feks har XXX som sin betegnelse.

Endret av Innokentij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...