Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hei. Jeg har ett Pinnacle PCTV Stereo kort som det ikke finnes noe Vista driver til, da jeg lekte meg litt med å streame filmer over lokal nettet fikk jeg idéen om å sette det inn i min server og streame det over lokal nettet. Men jeg er nybegynner på servere og har ikke anelse på hvordan det kan gjøres (hvis det i det hele tatt er mulig?) Så alle idéer tas imot med takk. Serveren min er egentlig min gamle hoved PC bare med win 2k3 nå, hvis hva slags hardware som er i den er relevant så får dere bare spørre PS, vet dette ikke har noe med kjøp og salg av servere og gjøre, men fant ikke noe mer passende kategori. Endret 16. juli 2007 av Petter90 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hvis du mener å streame din egen TV kanal, så er det fult mulig i VLC[/ur]. Hvis du velger Open File her så skal du kunne velge Strem/Save som en mulighet. Hak av for den og velg Settings. Du kan da velge om du vil streame HTTP, UDP, MMS, osv.. Til Live stream tror jeg UDP funker best. Er iallefall det vi bruker her på Lyse. Endret 16. juli 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det jeg mente var å få inn NRK, TV2 osv til serveren og sende det videre til andre PCer i huset. Når jeg tenker over det virker det vansklig i få til med tanke på å skifte kanaler uten alt for mye bry. Endret 16. juli 2007 av Petter90 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det er nok ganske innviklet ja.. Nesten enklere å bytte til XP da. Endret 16. juli 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Foretrekker Vista uten tv-kort framfor Xp med :!: Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er sånne som DEG som fører elendigeten videre Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Tror du kan løse dette med bruk av http://www.orb.com Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det programmet virker bra ja, riktignok virker det som det er beregnet for å streame det over internett (bor så langt utti skogen at beste adsl linja er på 0,4Mb/s, så det går ikke) Men burde vel fungere like bra lokalt? Tror ikke jeg får testet det før onsdag, men får håpe at både det programmet og TV-kortet er kompatibelt med windows server 2003. Begge er vel egentlig ment for XP og MCE EDIT: Detta ble jo gøy, fikk innstalert TV-kortet men det ville ikke starte opp fordi jeg ikke hadde innstalert driver til grafikk kortet. Så jeg prøvde å innstalere XP driveren til det, setup'en klagde ikke over feil OS så jeg trodde det gikk bra, men etter en restart ble alt svart rett før jeg kom til login skjermen... Får bare håpe jeg klarer å få fiksa det uten å formatere Litt mer on topic, jeg prøvde meg fram litt med VLC for streaming av filmer. Da la jeg merke til DirectShow (eller noe sånt) som skal støtte TV-kort, videre streaming og kanal skifting, hvis det faktisk fungerer ville det jo vært utmerket. EDIT 2: Måtte visst formatere ja, jippi sette opp hele serveren på nytt Men har fått prøvde mer i dag, viser seg at TV-kort driveren ikke vil fungere med 2k3 heller... Så dette gir jeg opp på, men takk for forslagene Endret 19. juli 2007 av Petter90 Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Burde det ikke ha fungert å starte i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 burde det ja, men jeg var dum nok til å kjøre "repair windows" tingen på CD'en, det hang seg opp rett før den var ferdig. Da jeg bootet etter det restarta repairen som hang seg opp hver gang. Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Repair windows (reparer windows) delen på windows installasjonen er noe dritt som ikke fungerer. Utenom hvis du har en helt fresh installasjon av windows, da tror jeg kansje den hadde fungert. Streamingen over nettverket vil nok uansett ikke fungere om TV kortet ikke kan brukes på pcen den er satt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå