Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hei. Jeg har ett Pinnacle PCTV Stereo kort som det ikke finnes noe Vista driver til, da jeg lekte meg litt med å streame filmer over lokal nettet fikk jeg idéen om å sette det inn i min server og streame det over lokal nettet. Men jeg er nybegynner på servere og har ikke anelse på hvordan det kan gjøres (hvis det i det hele tatt er mulig?) Så alle idéer tas imot med takk. Serveren min er egentlig min gamle hoved PC bare med win 2k3 nå, hvis hva slags hardware som er i den er relevant så får dere bare spørre PS, vet dette ikke har noe med kjøp og salg av servere og gjøre, men fant ikke noe mer passende kategori. Endret 16. juli 2007 av Petter90 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hvis du mener å streame din egen TV kanal, så er det fult mulig i VLC[/ur]. Hvis du velger Open File her så skal du kunne velge Strem/Save som en mulighet. Hak av for den og velg Settings. Du kan da velge om du vil streame HTTP, UDP, MMS, osv.. Til Live stream tror jeg UDP funker best. Er iallefall det vi bruker her på Lyse. Endret 16. juli 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det jeg mente var å få inn NRK, TV2 osv til serveren og sende det videre til andre PCer i huset. Når jeg tenker over det virker det vansklig i få til med tanke på å skifte kanaler uten alt for mye bry. Endret 16. juli 2007 av Petter90 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det er nok ganske innviklet ja.. Nesten enklere å bytte til XP da. Endret 16. juli 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Foretrekker Vista uten tv-kort framfor Xp med :!: Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er sånne som DEG som fører elendigeten videre Lenke til kommentar