Gå til innhold

Nextnet, noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Vel, jeg er så dritlei Nextgentel. De har god oppetid og holder hastigheten, men de klarer aldri å få fakturaer osv rett. Blir alltid til at jeg må ringe og klage. Derfor vurderer jeg nå Nextnet, de har WiMAX her. Jeg orker ikke Telenor eller noen av de andre. Enten Nextnet, eller så blir jeg på NGT.

Er det noen som har erfaringer med nextnet? Blir det f.eks. skikkelig høy ping, eller? Blir signalene borte i uvær? Ser at de hadde en morsom ting i avtalen sin hvor det står at :

Kunden er ansvarlig for å betale full leie i bindingstiden, selv om Kunden i strid med avtalen sier opp avtalen før bindingstidens utløp, eller dersom avtalen blir terminert før bindingstidens utløp på grunn av Kundens mislighold.

Er det lov det? Virker litt muffens... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Har litt erfaring med nextnet. Har ikkje vert kunde sjøl., men har mange naboer, kamerater, kollegaer som er kunder.

Di aller fleste har klaga. Hastigheter over 3Mbit er bare å glemme. Da blir alt så ustabilt at det klikker hele tida.

Oppetida er og ganske dårlig. Di har hatt ein del oppstart problemer. Kansje di har fått fiksa ein del på dette nå. Men der eg bor (Finnøy - Rogaland) er det ennå ein del problemer. Og trådløst er jo aldri ein god løsning når du kan får det med kabel.

Telenor er heller ingen bra løsning., så eg ville heller gått over til NGT. Sjøl om eg ikkje har erfaring med det., men det kan vert fall ikkje være dårligere enn telnor. Det går bare ikkje.. ;P

Lenke til kommentar

Linja som vurderes er den på 1100, den skal bare brukes til enkel surf. Det med oppetid er jeg mer skeptisk til, håper den er bedre der jeg bor, det er ikke så langt unna en av selskapets kontorer så de har kanskje operert der lenger?

Nextgentel har jeg erfaringer med, de kan brenne i #¤¤%¤, så det er uaktuelt. Har selv gode erfaringer med Telenor, de er ryddige. Uansett er ikke dette temaet her. Er det andre med erfaringer med Nextnet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt nextnet nå i over et år. Aldri opplevd at det er noe nedetid pga uvær eller snø..faktisk aldri opplevd noe nedetid.

Hastighet er veldig bra, har 3000/512 og jeg får mer download hastighet en det jeg egentlig skal ha,ligger på ca 3100-3200.

Jeg bor i gjøvik da..ikke rogaland :)

Endret av Darkmoon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Slenger på en mini erfaring her.

Monterte nylig Nextnet hos en nabo.

Problemfritt.

Antenne, måler for signalstyrke, router og radio interface var satt opp på under en halvtime.

IP på auto og en rask /renew så var den på nett.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg er også storfornøyd med nextnet, bor ganske langt unna senderen så fikk beskjed på forhånd om at de ikke kunne garantere full hastighet. Etter 2 år har jeg ikke opplevd noen større feil, bortsett fra en 2 ukers periode hvor de hadde en feil på senderen. Fikk de ukene gratis siden nettet var ustabilt i denne perioden. Ellers har nettet vært upåklagerlig, og har ligget jevnt mellom 2500 - 3000 kbp\s.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hold deg langt unna Nextnet.

Bor i Østfold, ikke langt fra senderen. Har hatt mye nedetid av kortere og lengre varighet.

Kundeservicen er elendig. Har sittet 3 * 30 minutter i telefonkø uten å få svar i dag.

Har sendt flere meldinger via deres nettsider og det tar lang tid før du får svar.

Jeg har også bedt om å få åpnet noen porter. Noe som må gjøres hos nextnet sentralt(noe man kan gjøre hjemme selv hos de fleste andre leverandører). Det har nå gått over en måned uten at de har fått ut fingeren. Det eneste jeg får av nextnet er tomme løfter om at ting blir "snart" ordnet.

Det er bombesikkert at jeg kommer til å si opp mitt abbonement hos nextnet så fort min bindingstid er utløpt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært Nextnetkunde to-tre år. i Hemark

I starten fungerte min linje alldeles problemfritt med 3000/512. Meget bra løsning for grisgrendte strøk.

Nextnet's support er derimot et temmelig håpløst kapittel. Dette er en gjeng inkompetente mennesker som er umulig å komme i kontakt med og som ikke følger opp noen ting. Null intern kommunikasjon og rot og tull selv i den enkleste sak.

Har hatt en support sak gående med dem det site halve året som går på ustabil linje. Jeg får nå bare halve linja jeg betaler for.

Det er umulig å komme i kontakt med dette selskapet inkl. daglig leder.

Slik disse folke behandler sine kunder så fortjener de ikke en eneste kunde er mitt syn på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...