l_o_s_b Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det started med at eg skal bestillte pc på komplett 11.mai og dei starta ikkje med å bygge pc'en før 18.mai. Den 22.mai var pc'en ferdig og den blei send til meg. Fekk den 3-4 dager seiner og etter litt testing sjønte eg at grafikk kortet var defekt. Alle spel frøs etter eit par sekunder. Snakka med komplett og det var berre å sende den inn. Dei nevnte ingenting om korleis eg skulle få dekka det å sende pc'en tilbake, så eg rekna med dei visst kor mykje det kosta og satte pengene inn(for dei sende jo pc'en til meg først). Etter to veker uten noko som helst fra komplett så ringer eg dei. Og det eg får til svar er at dei har to veker med backlog og pc'en min kommer mest sansynlig til å bli fiksa i løpet av dagen eller dagen etter. Og siden dei ikkje hadde fleire kort av akkurat den typen skulle eg få eit bedre kort. Eit par dager etterpå får eg pc'en min og den funker fint. Det er eit problem, windows finner berre 320mb ram på skjermkortet og det kortet eg har bestilt skulle ha 640mb ram. Så eg starter med å ringe til komplett igjen. Den første eg snakker meg insisterte på at det var satt inn eit 640mb kort og skulle snakke med han som satt det inn, og så skulle han ringe meg tilbake. Siden dette var fredag og han ikkje hadde ringt tilbake så ringte eg til komplett igjen. Eg hadde ikkje notert navnet på han eg snakka med først så eg forklarte det til ein anna, og han sa dette var veldig enkelt. Det var berre å gå inn på nvidia sine heimesider og laste ned eit program, det var berre eit program så eg kunne ikkje ta feil, og så skru opp ram'en. Eg rekna med han hadde greie på det han snakka om så eg lasta ned programet, som var ntune, og fant raskt ut at det ikkje er nokon instilling på kva antall ram du har. Sjølvsagt ringte eg igjen på mandagen etter og snakke då med ein som sa eg skulle sende mail(til han?, har eit navn iallefall) med kva som var problemet. Dagen etter fekk eg ein mail tilbake der han sa at det var berre å sende den inn. Siden eg nettopp hadde venta 3 veker på å få tilbake pc'en(sending til og fra blir 1 veke + 2 veker på å bytt eit skjermkort) så ville eg helst ikkje gi opp så raskt. I løpet av denne perioden opna eg pc'en og sjekka kortet, og ifølge klistrelappen skulle eg ha eit 8800 kort med 640mb ram. Og ein av dei eg snakka med på support sa at eg skulle legge med ein rekning i pakken for å få dekka sending kostnadene. Men det skulle visst gå ann å ordne etterpå. Så eg ringte kompett igjen, og eg leita etter den personen som hadde peiling på skjermkort siden han var vekke på mandag når eg kontakta support. Når eg kom fram til han visste han visst ikkje så mykje (slik eg sjønte det fra han sjølv) og han satte meg over til 3-4 personer som ikkje var der. Så når ingen tok telefonen tok han det på seg sjølv å fikse det. Siden den nye pc'en min hadde vista og han brukte xp så var han litt usikker på om den plassen som viste ram'en var den korrekte plassen å sjå. Så etter ei stund fant han ut at han måtte ringe meg opp igjen siden det blei veldig dyrt for meg å sitte der. Han ringte meg opp igjen seinere og hadde funne problemet, vi såg berre på feil plass men eg hadde korrekt kort. Etter ei lita stund kunne vi konkludere med at han ikkje hadde funne feilen likevel, og han meinte eg skulle berre sende pc'en inn. Eg skulle kontakte han når pc'en kom så skulle han få prioritert den Siden det frista lite å sende ifra meg pc'en enda ein gang prøvde spurte eg dagen etter ein anna person om det var mulig å kjøpe nytt kort på komplett og så trekke fra det kortet eg hadde(når eg sende kortet i retur). Eller at dei sende meg eit nytt kort og så sende eg tilbake mitt kort i samme pakken, siden eg hadde gjort slikt med ein harddisk på ein dell pc. Men ingen av desse tinga var mulig, og eg spurte til å med om eg kunne kjøpe eit bedre kort. Det var produsenten av kortet som var ansvarlig for bytting av kort visstnok, noko som ikkje heilt passa siden eg bestilte eit Gainward kort først og det andre kortet var MSI. Siden eg synest eg hadde vert gjennom veldig mykje dårlig service ringte eg og prøvde å snakke med nokon som kunne ta imot klager. Den første eg snakka med fant ut at han skulle sette meg over til sjefen sin når eg var kommet ca halvegest, men etter å ha venta 5min på at han skulle ta telefonen ringte eg opp igjen og snakka med ein anna. Etter å ha forklart han kva som var problemet, så meinte han at eg ikkje kunne ha hatt nokon problemer med å spele alle spel på fult siden det var ikkje eit eineste spel som brukte meir enn 256mb ram, men at sjølvsagt eg skulle ha eit 640mb kort siden eg hadde bestilt det, men som sagt eg skulle ikkje hatt nokon problemer med å kjøyre alle spel på fult. (Eg kan nett nevne at eg driver å studerer 3d design så eg bruker ikkje pc'en berre til spel, men nevnte det ikkje siden han var så opptatt med å forklare at eg ikkje hadde grunn til å klage) Så kunne ikkje gjere noko anna enn å sende den inn igjen, sende til og med kvitering så eg håper dei dekker denne sendingen. Snakka med han eine på support igjen når pakken var kommet slik at han skulle prioritere den. Det er ei veke siden og siden eg ikkje har høyrt noko ringte eg i dag. Den første eg snakke med kunne ikkje sei meg noko og satte meg over til reprasjons avdelingen der ingen tok telefonen(det at eg har blitt satt over til telefoner som ikkje blir tatt har skjedd fleire ganger enn har nenvt), så eg ringer nok ein gang og personen eg snakker med no seier det programet/nettet som viser kvar pc'en min er og kva som har skjedd med den er nede. Men han seier og at pc'en min kun har vert inne ei veke og backlogen deirast er 2 veker(fortsatt!) så eg kan ikkje rekne med å få pc'en min igjen så raskt. Når eg nevner at eg skulle få prioritert den siden den har vert inne før så seier han at dei kanskje får gjort det 1 eller 2 dager tidliger, men det er uansett eit par dager til. Trur dette skal vere allt som har skjedd men kan vere eit par av dei små samtalen som ikkje er med. Og visst nokon ser når eg bestilte denne og når denne posten/tråden er laga så legger derre merke til at det har tatt over 2 månder. På denne tida har prisen på ting eg har bestil gått ned og eg kunne ha fått ein bedre pc til sammen prisen. I tillegg så har eg nok brukte ein god del penger på telefon til support, og rekner ikkje med å få dekka første sending inn sjølv om "det var mulig". Rekner med 2 veker av dei 2 månder er tid pc'en har vert her, men dei resterende er enten komplett eller posten. Har eg muligheit til å heve kjøpe eller må eg berre vente to veker til eg får pc'en og håpe på at allt er som det skal vere denne gangen. Rekner ikkje med komplett gir meg noko plasster på sårte for all den tida dei har kasta vekk. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Basert på det du sier, ville jeg påstå at det er grunnlag for å heve kjøpet... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Basert på det du sier, ville jeg påstå at det er grunnlag for å heve kjøpet... 9083089[/snapback] På hvilket grunnlag? --- Hvilket kort var det du hadde i første omgang? Hvis de lovet det et bedre kort, men fikk satt inni feil kort eller det har en mangel som ikke utnytter alt eller noe slikt har de jo 2 muligheter på å gi det avhjelp i form av reperasjon eller bytte av del (tiden kan ta opptil 3-4 uker). 3. gang samme feil skjer så har du krav på heving. Lenke til kommentar
l_o_s_b Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Ja lurer litt på kva grunnlag eg kan klage. Servicen er veldig dårlig, men dei har maskina inne til reprasjon og det er vel teknisk sett alt som er nødvendig. Dei trenger ikkje gi med nok utover det slik eg sjønner det, men er litt usikker. Dei har brukt veldig lang tid på dette og det går ut over meg. Første gang eg har hatt problemer med komplett siden eg starta å bruke komplett i 2002. Men tviler sterkt på at eg kommer til å bruke komplett igjen for å sei det slik. Edit: Dette var kortet som var bestilt og sto i maskina men var deftekt. Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD" https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327407 Dette var kortet som sto i maskina, men mangla halvparten av ram'en MSI GeForce 8800GTS 640MB OC GDDR3, HDCP ,PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334385 Forskjellen er at det eine er ein overklokka versjon fra MSI, istadenfor eit ikkje overklokka kort fra Gainward. Endret 16. juli 2007 av DemonHunter Lenke til kommentar
lupah Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Huff, så utrolig mye trøbble da ... Blir litt bekymra ettersom jeg har nettopp bestil pc fra Komplett. Håper det løser seg for deg. Jeg ville definitivt hevet kjøpet om det er mulig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ja lurer litt på kva grunnlag eg kan klage. Servicen er veldig dårlig, men dei har maskina inne til reprasjon og det er vel teknisk sett alt som er nødvendig. Dei trenger ikkje gi med nok utover det slik eg sjønner det, men er litt usikker. Dei har brukt veldig lang tid på dette og det går ut over meg. Første gang eg har hatt problemer med komplett siden eg starta å bruke komplett i 2002. Men tviler sterkt på at eg kommer til å bruke komplett igjen for å sei det slik. Edit: Dette var kortet som var bestilt og sto i maskina men var deftekt. Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD" https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327407 Dette var kortet som sto i maskina, men mangla halvparten av ram'en MSI GeForce 8800GTS 640MB OC GDDR3, HDCP ,PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334385 Forskjellen er at det eine er ein overklokka versjon fra MSI, istadenfor eit ikkje overklokka kort fra Gainward. 9084829[/snapback] Bare for å påpeke; det at det er dårlig service er ikke hevingsgrunnlag i seg selv. Om det er mangler ved produktet så kan du heve etter bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven. Ut i fra det du beskriver så virker det som har mulighet å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 hehe nTune for å justere videominne ? hva i all verden. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hvorfor i alle dager ba du ikke ganske enkelt bare om et RMA nummer på skjermkortet og fikk det byttet iløpet av et par dager? På den annen side så burde support ha sagt ifra om det og... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 For et herk å drive å sende hele pcn når det blir noe, er det umulig å kun få tilsendt nytt skjermkort, eventuelt returnere kun skjermkort...? Slik løsning burke jo bli billigere for komplett også... Jeg ser såklart problemene med en slik ordning, men unntak i slike tilfeller hadde vært kurant... Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Dette her er helt latterlig lesning, og det kan umulig være komplett's beste fugler som du har hatt kontakt med. Dette er en sak som burde vært løst på under 1 minutt over telefon. Posten elsker nok dette, bling bling i kassa apparatet. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvis jeg husker fra forbrukerkjøpsloven, så er det slik at forhandler skal ha to forsøk på å rette feilen. Men det er med forbehold om at jeg kan huske feil... Hvis noen faktisk gidder å sjekke loven, så slipper vi å sitte her og synse. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvis jeg husker fra forbrukerkjøpsloven, så er det slik at forhandler skal ha to forsøk på å rette feilen. Men det er med forbehold om at jeg kan huske feil... Hvis noen faktisk gidder å sjekke loven, så slipper vi å sitte her og synse. 9120237[/snapback] 3. gang samme feil skjer har man rett på heving av kjøp. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Bare sånn FYI angående porto osv. Enten sender Komplett deg en retur-lapp som du klistrer på, eller så legger du ut for porto, får kvittering på posten og scanner denne inn og mailer til komplett når returen er ferdig. Veldig enkelt og pengene kommer i løpet av en uke dersom du legger ut. Dersom du ønsker å vente på returlapp så har jeg pleid å motta denne i løpet av 2-3 dager. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 hvordan kan Komplett ansette folk som ikke har peiling på data? Litt bakvent spør du meg... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Ja lurer litt på kva grunnlag eg kan klage. Servicen er veldig dårlig, men dei har maskina inne til reprasjon og det er vel teknisk sett alt som er nødvendig. Dei trenger ikkje gi med nok utover det slik eg sjønner det, men er litt usikker. Dei har brukt veldig lang tid på dette og det går ut over meg. 9084829[/snapback] Komplett er normalt veldig god på reklamasjoner hvis man ordlegger seg høflig og korrekt, noe jeg tror du har gjort. Årsaken er nok at det er ferietid og at de har vikarer som ikke helt vet hva de skal gjøre, eller kan hva de skal. Ikke gi deg, bare stå på helt til du selv er fornøyd. Link til en annen sak jeg tok opp for en kamerat av meg hvor alt ordnet seg til det beste: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=799062&st=0 Edit: Det går helt fint å bare sende inn skjermkortet hvis du spør (avklarer) dette med komplett først. Endret 22. juli 2007 av vidaremil Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Siden du enda ikkje har fått avtalt produkt, kan du vel bruke forbrukerkjøpsloven sin del om forsinkelse? § 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 20 b) kreve oppfyllelse etter § 21 c) kreve heving etter § 23 d) kreve erstatning etter § 24. Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende. Dersom selgeren ikke i tide oppfyller sine plikter ellers etter kjøpet, gjelder bestemmelsene om forsinkelse tilsvarende så langt de passer, likevel ikke § 23 tredje og fjerde ledd. Partene kan avtale en annen løsning. Tenker på heving eller erstatning. § 23. Heving Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen. Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid. Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen. Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet. § 24. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. Beror forsinkelsen på en tredjeperson som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar bare om også tredjepersonen ville være fritatt etter regelen i annet ledd. Det samme gjelder om forsinkelsen beror på en leverandør som selgeren har brukt, eller på noen annen i tidligere salgsledd. Ansvarsfriheten gjelder så lenge hindringen er til stede. Faller hindringen bort, kan ansvar gjøres gjeldende dersom selgeren da plikter å oppfylle, men ikke gjør dette. Erstatningen utmåles etter reglene i kapittel 11. Siden datamaskiner går raskt ned i verdi, er dette en vesentlig forsinkelse og i tillegg har du lidd tap pga verditap på utstyr du enda ikkje har mottatt. Vil tro at det er rimelig sjanse å heve eller få erstatning, hvertfall om en kjører saken riktig. Lenke til kommentar
l_o_s_b Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Huff, så utrolig mye trøbble da ... Blir litt bekymra ettersom jeg har nettopp bestil pc fra Komplett. Håper det løser seg for deg. Jeg ville definitivt hevet kjøpet om det er mulig. 9108277[/snapback] Som sagt første gang eg har hatt trøbbel med komplett og så lenge pcen funker så trenger du ikkje bekymre deg. Og det var ikkje komplett sin feil at skjermkortet var defekt heller, men dei burde testa det før dei sende det og servicen burde vert eit par hakk bedre. Hvorfor i alle dager ba du ikke ganske enkelt bare om et RMA nummer på skjermkortet og fikk det byttet iløpet av et par dager? På den annen side så burde support ha sagt ifra om det og... 9108491[/snapback] Eg veit ikkje kva RMA nr er og tviler litt på at dei eg snakke med veit det heller For et herk å drive å sende hele pcn når det blir noe, er det umulig å kun få tilsendt nytt skjermkort, eventuelt returnere kun skjermkort...? 9119664[/snapback] Eg hadde ikkje noko pakke å sende berre skjermkortet i og komplett nevnte aldri at eg kunne gjere det, eller at dei kunne sende ein pakke med retur'en betalt(rekner med dei kan gjere slike ting) Dette her er helt latterlig lesning, og det kan umulig være komplett's beste fugler som du har hatt kontakt med. 9119789[/snapback] Snakke med ein god forskjelige så er relativt tvilsom til servicen deirast fra no av. Hvis jeg husker fra forbrukerkjøpsloven, så er det slik at forhandler skal ha to forsøk på å rette feilen. Men det er med forbehold om at jeg kan huske feil... Hvis noen faktisk gidder å sjekke loven, så slipper vi å sitte her og synse. 9120237[/snapback] 3. gang samme feil skjer har man rett på heving av kjøp. 9121462[/snapback] Det stemmer, snakke med forbrukerombudet og det var det dei sa til meg og. Komplett er normalt veldig god på reklamasjoner hvis man ordlegger seg høflig og korrekt, noe jeg tror du har gjort. Årsaken er nok at det er ferietid og at de har vikarer som ikke helt vet hva de skal gjøre, eller kan hva de skal. Ikke gi deg, bare stå på helt til du selv er fornøyd. Link til en annen sak jeg tok opp for en kamerat av meg hvor alt ordnet seg til det beste: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=799062&st=0 Edit: Det går helt fint å bare sende inn skjermkortet hvis du spør (avklarer) dette med komplett først. 9121913[/snapback] Kan prøve å snakke med komplett igjen, må finne ut kvifor eg berre har 32-bits versjon av vista ultimate når ultimate er den versjonen som vanligvis kommer med begge versjonen på samme disk. Ser på pc-byggeren til komplett står det 32-bit Windows, selger dei kanskje ikkje 64-bit? Isåfall har dei ikkje sagt det til meg. § 23. Heving Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen. Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid. Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen. Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet. § 24. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. Beror forsinkelsen på en tredjeperson som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar bare om også tredjepersonen ville være fritatt etter regelen i annet ledd. Det samme gjelder om forsinkelsen beror på en leverandør som selgeren har brukt, eller på noen annen i tidligere salgsledd. Ansvarsfriheten gjelder så lenge hindringen er til stede. Faller hindringen bort, kan ansvar gjøres gjeldende dersom selgeren da plikter å oppfylle, men ikke gjør dette. Erstatningen utmåles etter reglene i kapittel 11. Siden datamaskiner går raskt ned i verdi, er dette en vesentlig forsinkelse og i tillegg har du lidd tap pga verditap på utstyr du enda ikkje har mottatt. Vil tro at det er rimelig sjanse å heve eller få erstatning, hvertfall om en kjører saken riktig. 9122681[/snapback] Har nå fått igjen pc'en(og den funker) så eg veit ikkje kva eg kan gjere angående heving og garanti, og ser og at det er masse rom for komplett til å sno seg. Men eg blei ikkje opplyst om at det tok to veker nokon av gangene og eg blei lova at det skulle prioriterest andre gang(noko som ikkje skjedde). Men litt usikker på heving siden det er ikkje så mangen plasser eg kan få tak i pc'er. PSdata hadde ikkje så stort utvalg og Dell fekk fort rimelig høge priser. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 OEM-versjonen av Ultimate kommer enten som 32-bit eller 64-bit. Det er bare fullversjonen som kommer på DVD slik at du kan velge hva du vil installere. Regner med at det er OEM-versjon i og med at den kom sammen med ferdigbygd PC. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Man kan si at pc'en ikke har vært inne til rep for samme ting. Først et skjermkort som var defekt, og så et dårligere skjermkort. Det er to forskjellige ting, alltså du er ikke i nærheten av heving av kjøpet. Jeg tror du har hatt maks uflaks, dette svarer ikke til min erfaring i det hele tatt. Jeg vet at vikarer o.l. ikke regnes som en unnskylding, men det e rnok det eneste de har nå... Lenke til kommentar
l_o_s_b Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) OEM-versjonen av Ultimate kommer enten som 32-bit eller 64-bit. Det er bare fullversjonen som kommer på DVD slik at du kan velge hva du vil installere. Regner med at det er OEM-versjon i og med at den kom sammen med ferdigbygd PC. 9254963[/snapback] Ja eg har OEM verjonen, men eg blei ikkje opplyst om at det er kun 32-bit og eg hadde ikkje noko alternativ å velge når eg kjøpte pc'en. Kjøpte med 4gb ram siden eg bruker 3d og video redigerings program, men får berre utnytta 3gb. Pluss at ein del av dei programa eg bruker har 64-bits versjon. Edit: Ser MS har ei 64-bit bestillings side på nettet, så skal teste den når dei er ferdig med velikehold av den. Endret 11. august 2007 av l_o_s_b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå