tondren Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Eidsiva/Skjåk Elektro driv og bygger ut fiber i kommunen jeg bor i. Dette gjerlder også sentralen hustanden vår er tilkoblet(har vel egntlig ikek noe å si siden de graver ned egen kabel hele veien) De har planer om å legge linjen langs høyspenten. Problemet er at husstanden vår blir liggende ca 800-900 meter fra nærmeste termineringspunkt. Så, for at husstanden vår skal få lagt inn fiber så må vi betale 25000,-. (tjuefemtusen). Jeg personlig syntes det var en litt stiv pris. Så er det noen som har erfaring med og kan si om det er dyrt eller om det er valig pris. Den prisen gjelder da instalasjon + kabel. Har heller ikke tilgang til vanlig ADSL i huset siden linjen er splittet (vet ikek hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å ringe å banne Telenor både opp og ned). Har ikke så godt greie på det. men burde det ikek gå ann å få ADSL når vi har ISDN som funker fjell på dobbel linje. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Det er jo selvfølgelig i overkant av hva de fleste betaler, men sett over tid er det antagelig en lønnsom investering i og med dere ikke har noe annet tilbud, må de strekke kabel hele veien bare til dere? Er dette luftspenn, graving eller en tilknytting til stamnettkabelen? Nei, det er ingen selvfølge at man kan få ADSL selv om man kan få ISDN. Endret 16. juli 2007 av agvg Lenke til kommentar
tondren Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Husker ikek om dette var luftlinje eller graving. Er det graving skal jeg personlig grave selv visst de skal ha så mye for det:P Er desverre bare vår hussatnd i mområdet som er interesert i det:( Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Er desverre bare vår hussatnd i mområdet som er interesert i det:( 9083348[/snapback] Er du sikker på det? Har det blitt gjort innsalg i området? er det bare gamle folk? Hvilke hastigheter kan du få og er det andre tjenester på samme linja så som TV o.l? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå