Gå til innhold

Mobil med mp3 uten kamera?

Anbefalte innlegg

Fins det en mobil som fungerer godt som MP3-spiller(god lyd, gode menyer) og tar minnebrikke? Det er også viktig at sangene ikke trenger å konverteres før de blir lagt inn på mobilen.

Alle andre ting(kamera, programmer osv) er ikke viktig. Jo mindre dupeditter jo bedre.

Prisen må ikke være høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvalitet, lyd, batteritid og mp3 spiller grensesnitt så vidt jeg vet. Mye mulig det finnes noe bedre. Men etter den researchen eg gjorde når eg trengte ny mobil på for et par uker siden var det den beste jeg kunne finne.

Red: Men den er dyr da. Kostet meg 3 store.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Kvalitet, lyd, batteritid og mp3 spiller grensesnitt så vidt jeg vet. Mye mulig det finnes noe bedre. Men etter den researchen eg gjorde når eg trengte ny mobil på for et par uker siden var det den beste jeg kunne finne.

Red: Men den er dyr da. Kostet meg 3 store.

9086668[/snapback]

3000 er ikke dyrt for en mobil da, selv en w610i koster 3300kr uten abb og uten binding :-)

Alle maser om at PS3 er så dyr, bla bla.. men å bruke 3000kr på en mobil, det er helt greit, hehe..

Men ja.. Jeg har ikke testet w850i eller w880i, men w810i kan ikke måle seg med en skikkelig mp3spiller på noen måter..

Fordeler med mp3spilleren er ofte:

* Lengre batterilevetid

* Bedre forsterker

* Bedre menyer

* Flere menyvalg

* Raskere overføring av filer

Ulempen er jo at da må du ha mp3spiller + mobil med deg, men du får jo tak i rimelig kompakte mp3spillere. Creative Zen V Plus 8gb feks.. den lander jo for tiden på rundt 1500kr tror jeg og har jo ~~15 timer batterilevetid, såvidt jeg vet.

Men ja.. For å vite hva som er best, må du nesten ta med ditt favorittheadsett og teste det! Det hjelper lite at noen her inne sier til deg at "nokia n73 er best", "sonyericsson w200 er best", etc. da det er forskjellige sammenligningsgrunnlag..

Ja, jeg kan si at k750i med w800i headsettet spillte bra, men når jeg da prøvde å koble koss på k750i, var lyden alt annet enn akseptabelt.

Det handler også om headsett/tilleggsutstyr, hva koster ekstra minne+++ Masse faktorer her, så jeg anbefaler deg å gå runden og til slutt sammenligne med dedikerte mp3spillere.

Siden du ikke er interessert i kamera og slikt, kan det jo være en vurdering å ha en dedikert mp3spiller og en litt enklere mobiltelefon som også gjerne har lengre batterilevetid!

mine 50 øre

Lenke til kommentar

@ DaButcher

Betalte du 3300 for w610?

Har sett denne til i alle fall 2100 uten abonement.

Fordeler med mp3spilleren er ofte:

* Lengre batterilevetid

w850 har ca 21 timer så vidt jeg har forstått.

* Bedre forsterker

Mye mulig men har ikke merket noe forksjell personlig.

* Bedre menyer

Har til gode å prøve en mp3 spiller med bedre menyer en w850

* Flere menyvalg

Igjen w850 noe av beste jeg har prøvd.

* Raskere overføring av filer

Det fleste ny mp3 mobiler har usb2 så raskere en det er vanskelig å få.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

1)på w850, må man bruke software som følger med for å importere musikk, eller kommer mobilen sitt minnekort opp som en ekstern disk?

2) Funker det å bruke minnekorteti en kortleser, og legge mp3er direkte på det?

3) Må man konvertere musikken, eller glir den rett inn i mobilen uten venting?

Lenke til kommentar

W950i har jo alt du spør om.

Bra mp3 spiller, innebygd 4Gb minne, ikke kamera, bra lyd med riktige hodetelefoner.

En topp mp3 mobil som har fått mye ufortjent kritikk spør du meg.

Endret av Pallister
Lenke til kommentar

Jeg rekner med alle nyere SE mobiler bruker samme systemn for overføring PC->mobil?

1)Må man bruke SE-software som følger med for å importere musikk, eller kommer mobilen sitt minnekort opp som en ekstern disk?

2) Funker det å bruke minnekortet i en kortleser, og legge mp3er direkte på det?(For så å spille musikken av i mobilen)

3) Må man konvertere musikken, eller glir den rett inn i mobilen uten venting?

Lenke til kommentar

på w850 kjem minnekortet opp som eigen disk, så du treng ikkje bruke SE-softwaren som følger med.

du kan og legge musikken rett inn på minnekortet via ein kortlesar, mp3 spelaren vil spele dei av uansett.

og så lenge filene er i eit format som telefonen støttar treng du ikkje konventere dei.

og til slutt vil eg sei at w850 er ein knall telefon, perfekt som mp3-spelar og;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...