Gå til innhold

TES: Starthjelp i Oblivion - hvilke mods?


Anbefalte innlegg

Hvilke mods burde jeg bruke i Oblivion? Det jeg ønsker å endre på er level-systemet som er aldeles håpløst og interfacet. Det er vanskelig å få overblikk over hvilke klær og rustninger en har på seg, hvor en har plass til mer, hvilket sverd som er best og lignende. Samtidig syntes jeg ikke spillet er en smule gøy med det level-up systemet det kommer med, og det er er ikke holdbart at dyr skal øke i level samtidig som min helt.

 

Morrowind fikk jeg et bra førsteinntrykk av, men når jeg skjønte hvordan level-up systemet fungerte la jeg det fra meg. Det samme har jeg gjort med Oblivion, men en kamerat sa at noen mods ville gjøre det spillbart.

 

Er det noen som har spilt dette spillet mye som vet hva jeg trenger å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har spilt dette spillet mye som vet hva jeg trenger å bruke?

9082793[/snapback]

Ja. :)

 

For levelsystemet anbefaler jeg Kobu's Character Advancement System, jeg kommer aldri til å spille med uten den.

 

Du har helt rett i at GUI-et er håpløst, det ser virkelig ut som om man spiller på konsoll. Det finnes ganske mange UI-modifikasjoner, men det finnes også en kar, Phinix, som har tatt det beste fra alle sammen og smelt sammen til én modifikasjon: Phinix Immersive DarkUI. Det finnes andre alternativer som gjør det ganske annerledes, for eksempel en som gjør inventaret mye mer likt Morrowind (husker dessverre ikke navnet nå, og har ikke klart å finne det ut).

 

For å endre på levelscalingen, altså at alt levler med deg (og at du derfor ikke får utfordring), vil jeg på det aller varmeste anbefale Oscuro's Oblivion Overhaul, som snart kommer ut i versjon 1.32 (du kan fint laste ned versjon 1.32 RC3 og hoppe rett over til 1.32 final når den kommer). Min forklaring av modifikasjonen kan du finne her.

 

Jeg kommer aldri noensinne til å spille uten KCAS eller OOO, og foreløpig holder jeg med nevnte UI-modifikasjon (men det finnes som nevnt mange gode alternativer).

 

==========

 

Hvorfor la du det fra deg da du skjønte hvordan levelsystemet virket?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Da ser jeg nærmere på de modifikasjonene, takk for anbefalingene. Nå har jeg noe å kose meg med i regnværet.

Årsaken til at jeg la det fra meg er at jeg er en smule perfeksjonistisk i slike spill, når noe skjer med helten som ikke er helt optimalt begynner jeg på nytt og gjør det "riktig". Å lage en optimal helt i Elder Scrolls med det systemet som brukes der er ikke så moro.

Lenke til kommentar
Årsaken til at jeg la det fra meg er at jeg er en smule perfeksjonistisk i slike spill, når noe skjer med helten som ikke er helt optimalt begynner jeg på nytt og gjør det "riktig". Å lage en optimal helt i Elder Scrolls med det systemet som brukes der er ikke så moro.

9083856[/snapback]

Nei, jeg skal medgi at dersom man er perfeksjonistisk (som meg), så har det vanlige levelsystemet et litt for stort fokus på micromanaging - man må hele tiden være oppmerksom på hvilke skills man trener og trene en del Minor Skills også for å få 5x på alle tre attributtene ved levelup.

 

KCAS ordner dette ganske greit - for annenhver økning i en skill, går attributten dens opp med én. Dette gjøres helt sømløst, og levelupskjermen kan derfor i prinsippet fjernes. Det finnes også et vell av andre muligheter - personlig liker jeg å spille med "The Two Rings"-metoden, som du kan lese om hvis du følger lenken jeg gav deg.

 

Lykke til, håper du får en bedre spillopplevelse! :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC
FrancescosLeveledCreaturesItemsMod.exe <-- levels på monster :)

FrancescosOptionalNewItemsCreatures.exe <-- nye items og bedre balansert :D

9217104[/snapback]

 

Yep, bruker også Fran istedenfor OOO 1.32. Brukte OOO 1.23 før men gikk over til Fran fordi OOO 1.32 rett og slett endrer spiller for mye. Kjører med total 28 mods.

 

Mine viktigste mods er;

 

- Francesco (Creature leveling etc)

- AF Level mod (Character leveling)

- BTMod (User Interface)

- UOP (Unofficial Oblivion patch, fixes approx 1000 in-game errors)

 

... og seff. Oblivion Mod Manager til å holde orden på alt.

Lenke til kommentar
FrancescosLeveledCreaturesItemsMod.exe <-- levels på monster :)

FrancescosOptionalNewItemsCreatures.exe <-- nye items og bedre balansert :D

9217104[/snapback]

 

Yep, bruker også Fran istedenfor OOO 1.32. Brukte OOO 1.23 før men gikk over til Fran fordi OOO 1.32 rett og slett endrer spiller for mye. Kjører med total 28 mods.

 

Mine viktigste mods er;

 

- Francesco (Creature leveling etc)

- AF Level mod (Character leveling)

- BTMod (User Interface)

- UOP (Unofficial Oblivion patch, fixes approx 1000 in-game errors)

 

... og seff. Oblivion Mod Manager til å holde orden på alt.

9226411[/snapback]

 

 

 

 

Hva med og ordne noen linker:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...