Joachimv Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg har gk salg og service, vk1 ikt-driftsfag og er nå ikt-lærling i Molde kommune. har et snitt på ca 4 på salg og service, og 4,2 på ikt (pga et dritfag som jeg måtte ha siden jeg hadde hatt all engelsken jeg trengte på gk!), eller hadde jeg fått nærmere 4,8 Senere har jeg evt planer om høyskoleutdanning innen informatikk/nettverk o.l. etter det jeg har lest meg frem til, dersom en fyller 25 år og har reel-kompetanse (feks it-jobb) så har du mulighet til å søke selv om du ikke har almenfaglig påbygging (studiekompetanse). søstra mi sløste (mener jeg å si) nettopp ett år med det. hvilke muligheter for almen påbygg finnes? ønsker lite å gå et år med bare gammeltnorsk og dansk Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Uansett hvordan du vender å vrir på det så er det raskere for deg å ta allmenn påbygg. Men siden du er lærling så har du ikke rett til å ta påbygg, så du bør finne flere skoler du kan ta det på. Fordelen er jo at om du kommer inn, så må du kun ta allmennfag, som blir en 20 timer i uken ca. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Skal du inn på høyskole kan du som Ueland skriver ta allmenn påbygg+realfagene som kreves. Noe som er minst 1,5 år såvidt jeg har forstått. Eller du kan ta forkurs for ingeniør, som er 1 år. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 en mister vell også den økonomiske støtta fra lånekassa dersom man er over 26 eller noe også eller? Men finnes det ikke noe kveldskurs eller noe slikt? Noe som kansje ikke varer i et år? men bare 5 måneder liksom? hurtig-sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå