Gå til innhold

corsair hx620w = varmeproblem?

Anbefalte innlegg

skal denne strømforsyningen bli så forferdelig varm?den varmer opp hele toweret mitt,klarer nesten ikke å holde hånda på toweret over strømforsyningen.

temperaturen på cpu er på ca 60,og hk på ca 57,og det kun når jeg surfer.

vifta på strømforsyningen virker,så den kan det ikke være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal denne strømforsyningen bli så forferdelig varm?den varmer opp hele toweret mitt,klarer nesten ikke å holde hånda på toweret over strømforsyningen.

temperaturen på cpu er på ca 60,og hk på ca 57,og det kun når jeg surfer.

vifta på strømforsyningen virker,så den kan det ikke være.

9082758[/snapback]

Det høres ikke bra ut.

Corsair hx620w er kjent for å ikke gå warm, så jeg tror det er noe feil på din Corsair hx620w.

Er dette en helt ny Corsair hx620w, eller en som har bltt varm nå i det siste?

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
den er brukt ca 2 uker,så er ikke noe støv problem heller

9082850[/snapback]

Har du noe som kan stenge luft gjennomstrømingen i kabintt eller strømforsyning?

Hva slags andre komponenter en Corsair hx620w består din PC av, og er den overklokket?

Temperaturen på 60 grader på cpu ved surfing, høres veldig høy ut.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

nei er ikke så mye som skal stenge av for luftstrømmen.

dette er komponentene:

tower:lian li PC65BUSB

psu:corsair hx620w

hk:asus m2n32-sli premium

cpu:AMD Athlon 64 X2 6000+

hd:1 wd raptor 150x,2 stk wd 500gb

skjermkort:PowerColor Radeon HD 2900 XT

minne:OCZ Reaper HPC Edition2048MB DDR2 PC85000 KIT

cpu kjøler:zalman CNPS9500AM2

hverken cpu eller skjermkort er klokket.

kan det være at psu kan være for liten for dette oppsettet?så derfor at den blir så varm

Lenke til kommentar

dette er komponentene:

cpu kjøler:zalman  CNPS9500AM2

kan det være at psu kan være for liten for dette oppsettet?så derfor at den blir så varm

9083164[/snapback]

Nei PSU er ikke for liten for det oppsettet.

Kan du prøve Corsair hx620w i en nogen lunde like bra PC hos en kamerat, for se om det er samme problem der.

Blir den for varm der og, så ville jeg sent den inn på garanti.

Lenke til kommentar

dette er komponentene:

cpu kjøler:zalman  CNPS9500AM2

9083164[/snapback]

60 grader på en AMD Athlon 64 X2 6000+ ved surfing er også alt for høyt.

Ved full load så blir nok tempraturen på din X2 6000+ faretruende høy.

På denne linken er det en som hadde 52 grader på en AMD Athlon 64 X2 6000+ med stock kjøler.

Etter at han enablet Cool N quiet og byttet til en Zalman 9500 så sank tempraturen til 38 grader.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

flyttet toweret fra gulvet hvor den sto,til rett ved et vindu.

da sank temperaturen på cpu til 44,og hk til 53,skal også sies at det rimelig varmt ideg,tipper på at det er ca 30 grader i rommet hvor dataen står.

Lenke til kommentar

Forsøk og "åpne" kabinettet (ta bort sidedøra), siden temperaturen gikk ned ved og flytte "kassa" til en kjøligere plass spørs det om det kommer nok "kald" luft inn foran i kabinettet.

Ved dårlig luftsirkulasjon blir lufta i kabinettet varm før den kommer fram til kjølerene på CPU, skjermkort, hovedkort , PSU ++, er lufta 40 - 50 grader før kjølerene "henter" den blir det hett...

"Åpne" trikset øverst kan bekrefte eller avkrefte teorien over.

Diskkjøleren fra Microplex vil skaffe litt mer luft inn i kabinettet noe som er positivt, men lufta kan bli varma opp litt av disken(e) som er bak vifta :hmm: Uansett kan det bli en "positiv" opplevelse for disken og få en temperatur rundt 30 - 40 grader :thumbup:

Har ikke satt sammen en PC de siste 5 åra uten kjøler på harddisken(e).

Endret av HAG
Lenke til kommentar

de temperaturene som jeg skrev tidligere(etter flytting)er med sidedøre åpen.

men la døra inntill toweret,så det bare ble liten åpning,da steg tempen igjen med 10 grader.

så er nok at det ikke kommer nok luft inn i toweret.

men er ikke så mange vifteplasser i dette toweret,så vurderer om jeg skal kjøpe denne:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...AYS&mcat=15s351

og en litt kraftigere vifte,men lønner det seg å blåse luft inn?eller ut da?blir sikkert ikke kvitt den varme luften,om den 120mm vifta skal blåse inn

Lenke til kommentar

tror faktisk at det ikke er noe feil med psu,er nok heller det at kabinettet ikke klarer å bli kvitt varmlufta.

får bytte ut alle de originale viftene,med noen bedre,og kjøpe den vifta som skal monteres i 5,25" brønnene.

håper det blir litt bedre da.

har ingen problemer med dataen,men liker ikke at tempen er så høy

Lenke til kommentar

Det er best med et lite "overtrykk" inne i kabinettet, dvs.: viftene som blåser luft inn i kabinettet bør ha litt større effekt (større luftmengde pr. min.) enn de som blåser ut "varmluft" - PSU er ei "ut-vifte"- problemet kan bli at de viftene må jobbe på "høygear" dersom lufta inne i kabinettet er varm før den skal kjøle PSU.

Har ikke festa meg ved hvilket kabinett som blir brukt her, men for effektiv flyt på lufta er en "fasit" vifter foran nede som blåser inn og vifter bak oppe som blåser ut varmluft, noen kabinett har plass til vifter under eller over PSU for "ut-luft".

Lenke til kommentar
Trodde nå det var best med undertrykk i kabinettet. Hele vitsen med kjøling er jo å ta varmen vekk. Har antec p180.1*120mm i front og 2*120mm bak.

9084416[/snapback]

Undertrykk har noen bieffekter bl.a. luft (med støv) blir sugd inn alle åpninger i kabinettet :( kjølerene i kabinettet får ikke større virkningsgrad i "vacum" - de kjøler best når de hele tida får "ny" "kald" luft til og blåse over sine finner ("blokker") - mest mulig "gjennomtrekk" i "kassen" gir kjølerene mest mulig "ny" luft slik at jobben blir enklest mulig for de.

Her er en vifteguide fra HW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...