Gå til innhold

Geforce FX pris

KidComa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jada, 2mnd og 3000 lavere pris, det er lov og drømme :p (har i alle fall ikke skjedd før)

Hehe - det er sant.

Husker at jeg ventet og ventet og ventet på at Geforce 3 i sin tid skulle komme ned i fornuftig pris men det beste pris var faktisk 3.990,- i flere måneder her i landet så jeg ga til slutt opp og betalte det. Prisen holdt seg ('heldigvis') over 3.000,- i et par måneder etter at jeg kjøpte så jeg følte meg ikke så veldig snytt :p

Lenke til kommentar
jeg har hørt noe om at ATI kommer med et superkort omtrent samtidig som fx(sikkert bare tull)

Er det noen som har hørt det?

Med tanke på at Radeon 9700pro har vært på markedet i et halvt år når Geforce FX (kanskje) kommer i mars så kommer ATI helt sikkert med en oppgradering av 9700-serien med bedre ytelse ihvertfall. Regner med at de lanserer ytelsen til disse kortene kun noen dager etter at Geforce FX er tilgjengelig på markedet :D Siden ATI har hatt såpass god tid på seg kan de sikkert ha dette kortet i produksjon i løpet av få dager, men de har sikkert lyst til å se hva Geforce FX kan yte før de starter endelig produksjon.

'Neste generasjon' ATI derimot kommer vel neppe før på høstparten vil jeg tro, men det avhenger vel en god del av hvor bra Geforce FX er.

Lenke til kommentar

Dere husker hva som skjedde med Microsoft da de satte prisene ned på XBox?

Mener å huske at de måtte gi noe tilbake, kan tenkes jeg husker feil er trøtt jeg nå....

Klarer meg fint med det jeg har akkurat nå

Legg til 512mb ram på siggen

Lenke til kommentar

Det er vel også snakk om forhåndsbestilling og veldig ofte er det en veldig dyr affære for dem som måtte gå i den fellen. Den faktiske lanseringsprisen blir nok lavere, tror jeg. Dog er jeg sikker på at Readeon 9700PRO vil levere best ytelse for pengene ganske lenge, også etter at GFFX er lansert, da ATI ganske sikkert justerer prisene sine. En modifikasjon av Radeon 9700PRo er vel ikke ment å utkonkurrere GFFX i ytelse, men ligge såpass nært i ytelse og lavt i pris at forbrukerne heller velger dette. Dog har ikke ytelsestallene på GFFX som har blitt lansert så langt imponert meg noe særlig, det er såpass hypet nå og dersom prisen blir så høy som antydet her bør det slå Radeon 9700PRO sønder og sammen i alle tester(dvs minst 25% ytelsesøkning i alle tester).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...