Gå til innhold

Bærbar for skole og spill, maks 11 000 kr

Anbefalte innlegg

Hei

broren min skal ha ny bærbar PC, og ingen av oss har no særlig peiling på hva som er bra for bærbare PCer.

Maks budsjettet er 11 000 kroner.

PCen skal brukes for det meste til skolearbeid/surfing og no spilling av f.eks. fotball manager, så no råskinn av grafikkort er ikke nødvendig, men vil helst ha et som fungerer bra.

Derfor ser jeg etter en med minst 150 gb harddisk, 2 prossesore (c2d eller core duo), minst 256 mb grafikkkort.

Å hatt Windows Vista ville vært supert, om datamaskin vil takle det bra, hvis ikke så er det ikke noe stort problem.

Batteriet skal kunne holde en god del timer med spilling og se på film, ettersom jeg regner med at det er det som krever mest strøm av PCen.

Ellers trenger jeg at den inneholder trådløs nettverkskort, gjerne blåtann, men det er ikke noe stort problem om den ikke skulle det.

Utseendemessig har ikke noe stor betydning, men et fint utseende er alltid bra - så lenge det ikke går stort utover prisen.

Håper jeg fikk med det meste som teller, er det noe så spør :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han tanker om skjermstørrelse? Man trenger slett ikke grafikkort til å spille fm, så hvis det er det heftigste som skal spilles, så vilel jeg heller gått for et svakere kort. Da vil man kunne få ei bedre batteritid i bytte.

Lenke til kommentar

Skjermstørrelse glemte jeg visst ja.

Vel, noe rundt 15-17 tommer burde vel holde.

Ang skjermkort så trenger ikke FM så mye nei, men det kan godt hende at han skrur på Heroes of might and magic o.l. en gang i blandt, og så lenge skjermkortet kan kjøre spill som det så er det helt greit.

Lenke til kommentar

For 10 998 kan du få en Multicom Compal IFL90+ med:

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm

Intel Core 2 Duo Mobile T7100 1.80GHZ

160GB SATA 5400RPM 2.5"

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)...for 221 kr ekstra får du 1 x 2GB brikke.

6-celler 4800mAh slim (batteritid ca 3,5 timer)...for 198 kroner får du et 5 timers batteri.

Operativsystemet bare laster du ned pirat imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...