Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Åpent brev til Telenor Privat vedrørende ADSL


Anbefalte innlegg

Kjære Telenor

 

Som trofast og fornøyd kunde i alle år har dere nå skuffet meg stort.

Det ble velstand i bygda når grendelaget klarte å få dere til å bygge ut sentralen i bygda vår med ADSL. Vi samlet 30 stk med binding hos dere i 1 år for at dere skulle bygge ut sentralen, noe dere gjorde og skaffet dere mye godvilje og kunder.

 

I ettertid har flere flyttet til bygda og koblet seg til, slik at det nå er godt over 30 stk på den sentralen og ført til at kapasiteten for ADSL er sprengt. Nye kunder får ikke koblet opp ADSL på grunn av dette. I tillegg blir internettlinjene ustabile og når jeg da meldte feil på min ADSL linje for linjeutfall koblet dere meg om fra 4 mbit til 2mbit uten å si ifra på grunn av kapasitetsproblemer. Dette fant jeg ut når jeg logget på modemet for å sjekke oppkoblingshastigheten etterpå.

 

Da jeg ringte deres kundeservice var det bare "Vi kan desverre ikke gjøre noe og vi må bare beklage" å få til svar og noen utbyggingsdato for sentralen fantes ikke. Dere hadde riktig nok skiftet abonnementet mitt slik at jeg slipper å betale for en fart jeg ikke får, men hva hjelper det når jeg vil ha 4 mbit?

 

Til slutt så har deres beslutning om å koble dere fra NIX vakt bekymring hos meg. Hastigheten til Finn.no og andre sider jeg bruker mye har blitt merkbart redusert. Også før dere tok å justerte ned hastigheten fra 4 mbit til 2 mbit.

Å bytte telefoni- og ADSL leverandør har jo liten hensikt siden sentralen allerede er sprengt og har kapasitetsproblemer.

 

Så jeg håper dere i Telenor Privat kan ordne dette og opprettholde mitt inntrykk av dere som en pålitelig leverandør av tele- og datatjenester.

Ellers så får jeg bare håpe at Nord-Trøndelag E-verk tar og bygger ut sentralen i håp om å løse kapasitetsproblemene.

 

mvh

 

Frustrert kunde.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I ettertid har flere flyttet til bygda og koblet seg til, slik at det nå er godt over 30 stk på den sentralen og ført til at kapasiteten for ADSL er sprengt. Nye kunder får ikke koblet opp ADSL på grunn av dette. I tillegg blir internettlinjene ustabile og når jeg da meldte feil på min ADSL linje for linjeutfall koblet dere meg om fra 4 mbit til 2mbit uten å si ifra på grunn av kapasitetsproblemer. Dette fant jeg ut når jeg logget på modemet for å sjekke oppkoblingshastigheten etterpå.

9082293[/snapback]

 

Tenker du plages med crossover-støy, dette kommer av at det blir for mange ADSL-abonnenter på din kabel så opplever du dette. Desverre kan du nok ikke regne med at TN bytter noen kabel for dette.

Det hjelper heller ikke og få noen andre til og bygge ut så lenge de bygger ut xDSL.

NTE er vel store på fiber så da er det bare og krumme nakken og jobbe opp mot og få til en slik utbygging, med en såpass liten plass med kanskje rundt 40 kunder må man regne med en ganske så ekstrem dugnad for og få til noe slikt..

Lenke til kommentar

Oj oj. da datt linja ut en gang til gitt.. men nå kom jeg tydeligvis til noen som hadde skikkelig god peil på kundeservice. Hun sjekket planleggingsavdelingen og sentralen skal utvides kraftig pga kapasitetsproblemer og mangel på DSLAM iløpet av 2007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...