Gå til innhold

Ny prosessor til gammel PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4x PCIe og 8x AGP er ikke sammenlignbart i det hele tatt, det er jo snakk om to vidt forskjellige busser

Vel jeg snakker om at jeg har brukt PCIe 16x i 8x modus og ikke AGP er jo ikke mulig å få SLI til AGP :ermm:

9095750[/snapback]

My mistake... Regnet med at du mente AGP, siden den vanligvis er 8x... Vet jo strengt tatt godt at SLI ikke funker med AGP-kort. Sånn går det når man leser for fort...

Men du registrerte en forskjell på PCIe 16x og 8x altså? Det kan jo bety at et hovedkort med PCIe 4x vil gjøre at et skjermkort yter dårligere enn det kan. Iallfall med tanke på at en skjermkortoppgradering for min del ligger et lite stykke fram i tid. Hadde vært fint med en bekreftelse/avkreftelse av dette.

Lenke til kommentar
My mistake... Regnet med at du mente AGP, siden den vanligvis er 8x... Vet jo strengt tatt godt at SLI ikke funker med AGP-kort. Sånn går det når man leser for fort...

Men du registrerte en forskjell på PCIe 16x og 8x altså? Det kan jo bety at et hovedkort med PCIe 4x vil gjøre at et skjermkort yter dårligere enn det kan. Iallfall med tanke på at en skjermkortoppgradering for min del ligger et lite stykke fram i tid. Hadde vært fint med en bekreftelse/avkreftelse av dette.

9095849[/snapback]

Jeg registrerte derimot ingen forskjell da jeg måtte kjøre mitt skjermkort på pci-e x8 en stund.

Lenke til kommentar

har tatt en qez, men har ikke hatt anledning før nå :(

Kjører nå alt på stock og PCIe x16 med 16 kanaler etterpå bytter jeg over til PCIe x16 med 4 kanaler ......

EDit: da har jeg testet med 3Dmark06

spec.:

-8800GTX

-Pentium D 820

PCIe x16 (16 kanaler):

PCIe x16 (4 kanaler):

om jeg hadde brukt E6600 som jeg har ligganes ville det nok vært større forskjell ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Takk for testen, The Ghost. Da tenker jeg at det heller blir å vente litt med oppgraderingen. Ikke det at forskjellen var så voldsomt stor, men jeg bare liker ikke tanken på at PCen yter dårligere enn den kan pga begrensninger i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...