Gå til innhold

Hvordan softmodder man en Xbox?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Har fått tak i den eldre type Xbox og jeg ønsker å softmodde den, om det er enkelt. Har å en annen lik Xbox her, men den er chippet.

Noen som har link til side, eller tips til hvordan jeg skal gjøre det?

Da min chippa xbox var nede så skaffet jeg meg et program som installerte alt på nytt. Husker ikke helt navnet, men tror jeg kan huske at det programmet (bootable cd på xboxen) kunne softmodde den :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått tak i den eldre type Xbox og jeg ønsker å softmodde den, om det er enkelt. Har å en annen lik Xbox her, men den er chippet.

Noen som har link til side, eller tips til hvordan jeg skal gjøre det?

Da min chippa xbox var nede så skaffet jeg meg et program som installerte alt på nytt. Husker ikke helt navnet, men tror jeg kan huske at det programmet (bootable cd på xboxen) kunne softmodde den   :hmm:

9082112[/snapback]

Softmodding er enkelt, men det forutsetter at du har det rette utstyret og den rette softwaren.

1) Action replay minnebrikke laget for Xbox (eller tilsvarende)

2) Et xbox orginalspill som kan laste et hacket gamesave.

3) En NDURE autoinstaller. (f.eks. Krayzie NDURE)

Det første er vanskelig å få tak i over disk nå som xboxene ikke selges lenger, men du finner kanskje en mega-x-key, eller maxdrive eller tilsvarende på nettet. (Pass på at det er Xbox versjonen du kjøper og ikke noen av de andre versjonene som er laget for PS2 f.eks.)

Det andre er lett å få tak i billig/brukt . Spillene som funker er: Mechassault, Splinter Cell og James Bond 007, Agent under fire.

Det tredje leter du deg frem til på nettet.

Hvis du ikke allerede har alt dette så er det vanligvis billigere å betale noen for å gjøre jobben, evt installere en chip - enn å gjøre jobben selv.

I korte trekk er dette det du må gjøre:

1) Laste ned NDURE pakken fra nettet. (Og les bruksanvisningen for nærmere info)

2) Overføre hacket gamesave fra NDURE pakken og over på (Maxdrive?) minnebrikken via USB

3) legge hacket gamesave på inn på harddisken på xboxen

4) Starte det originalspillet du har kjøpt (Mechassault/SC eller 007 AUF)

5) Laste inn det hackede savegamet

Du kommer da inn i en ny meny (UnleashX) og derfra kan du velge om du ønsker å installere softmoden permanent på maskinen din, samt installere noen av de mer enkle Dashboard variantene. (UnleashX eller EvoX) skal du ha et mer avansert dashboard (som f.eks. XBMC) må du legge inn det via FTP eller en DVD i ettertid.

Før du gjør noe som helst annet vil du bli bedt om å ta backup av Eepromen din. Og den bør du overføre til PC'en din via FTP. (Evt kan du legge også den inn på minnebrikken hvis du ikke behersker FTP)

Edit: Tilleggsinfo i tilfelle du ikke vet hva en Action Replay/Mega-X-key/Maxdrive er for noe: Alle disse er minnebrikker som er laget for å kunne brukes både på PCen din og på Xboxen din. Hensikten med dem er (vanligvis) å laste ned savegames fra nettet på PC'en din, slik at du kan legge inn andre menneskers savegames på din egen Xbox, og dermed jukse i Xbox spillene. Det er altså den opprinnelige hensikten. Men de kan som beskrevet over her, og brukes til å legge et hacket gamesave inn på xboxen, og dette hackede savegamet kan brukes til å kjøre/legge inn unsigned code.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...