Laserbeam Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg bruker Adobe Flash CS3 Professional, og har problemer med en knapp. Jeg har lagd en tekst som jeg har konvertert til button, jeg har lagt til denne koden i den: on (release) { gotoAndStop(5); } Men når jeg starter den, så fungerer det ikke å trykke på knappen, jeg kan bare markere den som en tekst. EDIT: jeg bruker Action Script 2 Endret 16. juli 2007 av mastergamer Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg bruker Adobe Flash CS3 Professional, og har problemer med en knapp.Jeg har lagd en tekst som jeg har konvertert til button, jeg har lagt til denne koden i den: on (release) { gotoAndStop(5); } Men når jeg starter den, så fungerer det ikke å trykke på knappen, jeg kan bare markere den som en tekst. EDIT: jeg bruker Action Script 2 9082070[/snapback] Halla! Problemet er at teksten du har inni knappen din står som selectable. Du må gå inn i knappen din, trykke på skrifta, og gjøre den unselectable i properties menyen Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Takk det funka EDIT: har et spørsmål til. Slik er koden min nå: on (release) { gotoAndStop(5); } on (rollOver) { } hvordan får jeg teksten til å skifte farge når musa er over teksten? Endret 19. juli 2007 av mastergamer Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Sorry for supertregt svar! 1.Hvis du har knappen som en knappinstans, så kan du bare gå inn i knappen din å lage en ny keyframe i "over"-framen hvor du endrer på fargen til teksten. Da trenger r du holder over. av kode så må du skrive stop(); i første framen i movieclippet. Så skriver du som actionscript på clippet ditt: on (rollOver) { this.gotoAndStop (2); } on (rollOut) { this.gotoAndStop (1); } evt i roottimelinja kan du skrive noe som: _root.instansnavnpåmovieclip.onRollOver = function () { _root.instansnavnpåmovieclip.gotoAndStop (2) } _root.min_mc.onRollOut = function () { _root.instansnavnpåmovieclip.gotoAndStop (1) } 1.5 En annen måte å fikse det på hvis du har knappen som et movieclip er å gjøre endringa av fargen automatisk via actionscript: _root.min_mc.onRollOver = function () { _root.min_mc.min_txt.textColor = "0x003468"; /*Her kan du sette inn standard fargekode. Bare endre de 6 siste tallene*/ } _root.min_mc.onRollOut = function () { _root.min_mc.min_txt.textColor = "0x003468"; /*Her kan du sette inn standard fargekode. Bare endre de 6 siste tallene*/ } Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå