Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med DVI på BenQ FP937s+

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på ferie i 4 uker begynner BenQ-skjermen (BenQ 19" LCD Monitor, FP937s+ 8ms) til dama å streike.

Først er bildet helt svart. Etter å ha forsøkt å skifte mellom DVI-kontaktene på skjermkortet litt, og litt restarting, så kommer den seg endelig. Det går et par uker uten problemer, men i dag når jeg sto opp var den død igjen. Forsøker igjen å restarte og å bytte mellom DVI-kontaktene på skjermkortet.

Akkurat når maskinen slås på etter en restart kommer det bilde i ca et halvt~1 sekund, men skjermen slår seg raskt av og spiller død.

Jeg "løste" problemet ved å skifte kabel fra DVI til analog, og bruker en DVI-->D-sub overgang.

Skjermkortet er et Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe 256MB GDDR3/VIVO/Dual DVI/TV-out/SLI.

Noen som aner hvor problemet kan ligge, om jeg kan fikse det eller om jeg bare bør fortsette med analog kabel? Skjermen er forøvrig kjøpt hos MPX den 06.07.2005, noen dager mer enn 2 år siden. Vil jeg få problemer ved en eventuell retur?

Takk for all hjelp. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg anbefalt deg i og ta kontakt med BenQ support avdeling og forklare de problemet..Jeg hadde selv problemer med akkurat samme modell og supporten til BenQ er absolutt den beste supporten jeg har opplevd maken til..

Innen en uke så fikk jeg ny skjerm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...