pgdx Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) ikke bruk reserverte ord som feltnavn (som f.eks from) Endret 16. juli 2007 av pgd Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 joda det kan du faktisk, men pass på at du putter feltnavnet mellom `` i spørringene dine Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 joda det kan du faktisk, men pass på at du putter feltnavnet mellom `` i spørringene dine 9085378[/snapback] Nja, teknisk sett kan du det, men det er langt fra best practice. Så jeg er HELT enig med pgd i at det ikke skal brukes. Nå mener jeg også at tabell navn bør være substantiv i flertall, og kolonnenavn i entall, så det løser jo det meste for min del. Jeg ville f eks brukt "sender" i steden for from. Men nå er nå engang navnestandarder også en smakssak. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 i MSSQL legger du [] rundt... SELECT [date] FROM myTable WHERE pk_id = 1 Lenke til kommentar
roac Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 i MSSQL legger du [] rundt... SELECT [date] FROM myTable WHERE pk_id = 1 9088280[/snapback] Eller bruker "" dersom du har satt QUOTED_IDENTIFIER på, noe jeg egentlig mener man bør for å få SQL Server til å følge ANSI standarden på dette punktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå