Gå til innhold

Vista dualcore diverse

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med quadcore når dualcore ikke fungerer etter hensikten i Vista ?

F.eks. ved flytting av store/mange filer mellom disker så er den som om maskinen går i sirup og omtrent nekter å starte eksplorer eller andre småprogrammer. Jeg trodde at multitasking var hovedhensikten med dualcore?

Er litt derfor litt skeptisk til quadcore når fortsatt en singelcore (min pc nr.2: P4 641 m/1 gb ram) gjør jobben like godt i Vista som en dualcore (min pc nr. 1: E6300 m/2 gb ram).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å flytte filer er vel et dårlig eksempel på multitasking, det er ikke prosessor avhengig i det hele tatt. Det hjelper ikke med ørten prosessorer når det er disk I/O som er flaskehalsen.

Ellers er det vel tvilsomt om det er noen vits med flere enn to kjerner for de fleste. Windows kan ikke uten videre skalere ytelse slik som en server kan.

Lenke til kommentar

Riktig, flytting av filer er et utrolig dårlig eksempel, da det stresser harddisken mye, men CPU så og si ingenting.

Men joda, det er fullt mulig å lure på hva man skal med quadcore. Det er lite den gjevne bruker trenger over dual-core, siden det hovedakelig er en håndfull tung arbeids-apps som virkelig før en betydelig boost av quad over dual.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...