chrishan Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 skal legge inn en haug med poster fra en kontrakt i excel. postene er som et eksempel nummert fra 20.1 til 20.50 i avsnitt 20. når jeg da legger inn tallet 20.2 i en celle tolkes det til 20.feb! hvordan kan jeg be excel om å ikke endre dette? kontrakten inneholder sikkert over 1000 poster, så det kan fort bli litt slitsomt å måtte gjøre noe spesielt for å hindre denne autoformateringen. en enkel og varig løsning hadde derfor vært å foretrekke..... Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei Merk kolonnen (eller de aktuelle cellene) og gå meny Format-Celler, fane Tall og velg celleformat Tekst. Dette gjør du altså FØR du taster inn innholdet. Men da blir det tekst også, du kan ikke bruke tallene til å regne. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 takk for svar, jeg fant egentlig ut av den løsningen selv, og det fungerer jo. men er det ikke mulig å permanent skru av denne typen autoformatering? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Nei. Det er ikke snakk om en formatering, det er en fortolkning/omgjøring av inntastet innhold. 20.februar 2007 er ikke 20,5, det er 39227. 20.5 gir ingen mening på en datamaskin med komma som desimalseparator, annet enn som tekst eller som datoen 20. februar i år. Derfor. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå