Gå til innhold

Alternativt Bliss? (Komposisjon)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at horisonten heller litt mot venstre, likte jeg dette. Nydelig himmel, ok forsvinningspunkt, fine farger på gresset. Too bad med lyktestolpene, men... Bildet er jo ikke alt for interessant heller, er ikke noe man studerer nøye, men likevel, stor forbedring fra solastrand-motivet :)

Lenke til kommentar

Enig i at selve motivet kunne vært mer spennende (f.eks. fugler elle rnoen som gikk ut av bildet på gangveien).

Når det gjelder den hellende horisonten ble den tiltet slik for at lyktestolpene skulle stå vertikalt. Burde jeg latt horisonten være vannrett og latt lyktestolpene helle litt mot høyre istedenfor?

Lenke til kommentar
Når det gjelder den hellende horisonten ble den tiltet slik for at lyktestolpene skulle stå vertikalt. Burde jeg latt horisonten være vannrett og latt lyktestolpene helle litt mot høyre istedenfor?

9082155[/snapback]

Jeg synes du gjorde rett i å orientere bildet etter lyktestolpene. I og med vi egentlig ser en bakkekam/åsrygg, så er det OK at horisonten ikke er helt vannrett.

Jeg synes at lyktestolpene var med på skape bildet. Det er ikke alltid nødvendig at det skal skje så veldig mye. Skyer og måten veinen (gangstien?) er på holder for meg. Bra forsøk.

Tom

Lenke til kommentar

Dette bildet likte jeg. Det var fine farger på himmelen, som kanskje burde ha vært litt mørkere. Veiene danner fine linjer og gir et fint dybdeperspektiv sammen med lyktestolpene. Skjev horisont gjør ikke noe på dette bildet etter min mening. Totalt sett et flott bilde.

Lenke til kommentar

Hvis ikke horisonten er rett i virkeligheten, så skal den selvfølgelig ikke være rett på et bilde. Det er et fint bilde av en type motiv som fryktelig mange fotografer har prøvd seg på opp gjennom tidene. Du har klart det ganske bra, så jeg liker resultatet du har fått frem. Det er ikke så mye mer å skrive om det, annet enn å gjenta at jeg liker slike bilder, og ditt er ikke noe unntak i så måte. En god start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...