834HF42F242 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 fargoth: Veldig mange gode tips. En liste må du alltids sette opp uansett. Den vil være til glede for mange som vil finne denne tråden. Selv har jeg sett veldig mye av det som er å se i byen, men den er jo så stor at det stadig dukker opp nye ting. Reisen denne gang var forresten en suksess av dimmensjoner. Skal ned igjen i november... Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg skal til Paris i oktober. Tror jeg må ta meg tid til å lese gjennom her før den tid Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg regner med de har en nike butikk i paris..Noen som hvet hvor denne befinner seg? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg regner med de har en nike butikk i paris..Noen som hvet hvor denne befinner seg? Midt på Champs Elysees har Nike sin største consept store i Europa. Om jeg husker riktig er det rett over gaten fra Virgin Megastore. Nike har også et par butikker i en La Valee Village som er en designer outlet som ligger utenfor Paris i retning Disneyland. http://www.lavalleevillage.com/ En rekke firmaer har consept stores langs Champs Elysees. De brukes for å bygge opp statusen til merket og de viser gjerne spesialmodeller og nyheter som selges til full pris. Har ikke vært La Valee Village og sett Nike der, men jeg har vært på tilsvarende butikker i en designer outlet utenfor Roma. Der fant jeg blandt annet hurtigtørkende mikrofiber Nike t-skjorter til 10-15 euro. :-) men så koster det jo litt å komme dit... Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg regner med de har en nike butikk i paris..Noen som hvet hvor denne befinner seg? Midt på Champs Elysees har Nike sin største consept store i Europa. Om jeg husker riktig er det rett over gaten fra Virgin Megastore. Nike har også et par butikker i en La Valee Village som er en designer outlet som ligger utenfor Paris i retning Disneyland. http://www.lavalleevillage.com/ En rekke firmaer har consept stores langs Champs Elysees. De brukes for å bygge opp statusen til merket og de viser gjerne spesialmodeller og nyheter som selges til full pris. Har ikke vært La Valee Village og sett Nike der, men jeg har vært på tilsvarende butikker i en designer outlet utenfor Roma. Der fant jeg blandt annet hurtigtørkende mikrofiber Nike t-skjorter til 10-15 euro. :-) men så koster det jo litt å komme dit... 9502302[/snapback] okei, det var jo billig og akkurat hva jeg er ute etter, så håper de har til ca. samme priser i paris Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kunne noen gitt eksempler på priser i paris? i forhold til norske osv.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er omtrent likt, så det er en relativt dyr by å feriere i. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Besøk også Quicksilver-butikken. Den ligger rett ovenfor Nike på Champs Elysees. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Adidas har de også der.... og Swatch. Men ikke regn med å gjøre noen kupp på merkebutikkene langs Champs Elysees. Det du derimot kan håpe på å finne der er sjeldne varer. Det er også en Sephora der med greit utvalg og priser på parfyme, men de manglet merker som Lancaster. For shopping ville jeg heller anbefalt å dra til Les Halles hvor der er langt flere butikker og lavere priser. Om du er ute etter klær, sko eller vesker så vil du garantert finne noe der som du aldri har sett før. Og skal du finne noe skikkelig billig har du Tati, men dit er det mange som ikke vil gå uten en papirpose over hodet.... Endret 16. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Takk for alle tips Tengte mest på nike butikk pga leter etter sånn tynn langermet hurtigtørkende skjorte.. og veit nike har mange kule. problemet mitt er bare at jeg ikke har store tilgangen på det her..men det er jo andre sportsmerker som også har slikt Men slike er kanskje dyre uansett? jaa, ikke vet jeg, men sifra gjerne fra hvis dere vet om billige steder for shopping ja=) både for sportsklær og annet Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Høres nesten ut som om du burde ta en tur til Décathlon. Det er en kjede med store sportsbutikker som har både bredt utvalg og gode priser på sportsklær. De har både merkevarer, eget merke og nobrand. http://decathlon.fr/FR/autres-rubriques-v2/homepage-mag/ Velg "75-paris" så får du opp kart og adresse for de 4 butikkene i Paris. Endret 16. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det som er snodig, er at selv om Paris er blant de større byene i verden, så sliter jeg med å finne det jeg leter etter. Både da jeg skulle ha ting som sigaretter, tyggis, klær og sko måtte jeg lete meg halvt i hjel. Tyggis klarte jeg aldri i finne på kveldstid (fant det første gang jeg var i byen, men den var vassen). I Stavanger er det overflod av butikker over absolutt alt, mens i Paris er avstandene så store at man aldri finner noe man kan anse for å være byens sentrum. Et greit handlestrøk er forøvrig området rundt Alesia, hvor man kan finne, etter noe leting, mange vanlige former for butikker. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Det som er snodig, er at selv om Paris er blant de større byene i verden, så sliter jeg med å finne det jeg leter etter. Både da jeg skulle ha ting som sigaretter, tyggis, klær og sko måtte jeg lete meg halvt i hjel. Tyggis klarte jeg aldri i finne på kveldstid (fant det første gang jeg var i byen, men den var vassen).Man har andre forbrukemønstre i Frankrike og derfor finner man ikke 7eleven på særlig mange gatehjørner. Og det vi i Norge kaller "kiosk" finner man kun på de mest turistifiserte områdene. Sigaretter og tyggis finner man gjerne i caféer. Klær og sko kjøper franskmennn kun når de planlegger å gjøre det og da finner man det helst i områder hvor det er mange lignende butikker. Les Halles er for eksempel et sikkert sted for å finne denslags. Og i Oslo kan man traske opp og ned Karl Johan uten å finne en eneste bilbutikk... I forhold til mange andre land er dette uvanlig. Endret 17. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
reiseglad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Når vi først er i gang. Stikk en tur innom Moulin Rouge, du. Hvorfor? Da jeg gikk forbi var det en lang kø med fjortiser som skulle ha billetter... 9191078[/snapback] Du blander ikke med dikoteket som har inngang rett ved siden av =) Lenke til kommentar
reiseglad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Norsk reiseguide om Paris http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Paris/. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du blander ikke med dikoteket som har inngang rett ved siden av =)Det er i så fall første gang jeg ser noen stå i diskotek-kø rundt lunchtider. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det som er snodig, er at selv om Paris er blant de større byene i verden, så sliter jeg med å finne det jeg leter etter. Både da jeg skulle ha ting som sigaretter, tyggis, klær og sko måtte jeg lete meg halvt i hjel. Tyggis klarte jeg aldri i finne på kveldstid (fant det første gang jeg var i byen, men den var vassen). 9510614[/snapback] Tobakkk og sigaretter må man ha egen lisens for å selge. og nåløyet er trangt. I tillegg til en del caféer og barer, er det "Bureau de Tabac" man må se etter. Brennevin kan du få kjøpt på bensinstasjonen (før 22:00!), men ikke sigaretter. (Hvis det ikke har blitt endret siden jeg sist var der, da.) En annen pussig sak er at man kan betale årsavgiften for bil i slike tobakks-forretninger. Du kjøper et klistremerke som settes på innsiden av frontruten. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Eneste sted jeg fant sigaretter var på Monoprix og de nevnte Tabacene ja... Mye pussig i det lene (relativt for oss selvsagt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå