Gå til innhold

Mistenklig mail fra Paypal.. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei fikk en mail fra paypal her i går, og det som var rart at den mailen kom på en annen mailadresse jeg har, ikke den som jeg er registrert på paypal på, er dette noe luer av noe slag, mailen er under :

We recently reviewed your account, and we need more information about your business to allow us to provide uninterrupted service. Until we can collect this information, your access to sensitive account features will be limited. We would like to restore your access as soon as possible. We apologize for the inconvenience.

--------------------------------------------------------------------------------

Why is my account access limited?

Your account access has been limited for the following reason(s):

We have reason to believe that your account was accessed by a third party. Because protecting the security of your account is our primary concern, we have limited access to sensitive PayPal account features. We understand that this may be an inconvenience but please understand that this temporary limitation is for your protection.

(Your case ID for this reason is xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.)

How can I restore my account access?

Please visit the Resolution Center and complete the steps to remove limitations.

Completing all of the checklist items will automatically restore your account access.

--------------------------------------------------------------------------------

Copyright © 1999-2007 PayPal. All rights reserved.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei fikk en mail fra paypal her i går, og det som var rart at den mailen kom på en annen mailadresse jeg har, ikke den som jeg er registrert på paypal på, er dette noe luer av noe slag, mailen er under :

We recently reviewed your account, and we need more information about your business to allow us to provide uninterrupted service. Until we can collect this information, your access to sensitive account features will be limited. We would like to restore your access as soon as possible. We apologize for the inconvenience.

Why is my account access limited?

Your account access has been limited for the following reason(s):

We have reason to believe that your account was accessed by a third party. Because protecting the security of your account is our primary concern, we have limited access to sensitive PayPal account features. We understand that this may be an inconvenience but please understand that this temporary limitation is for your protection.

(Your case ID for this reason is xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.)

How can I restore my account access?

Please visit the Resolution Center and complete the steps to remove limitations. 

Completing all of the checklist items will automatically restore your account access.

Copyright © 1999-2007 PayPal. All rights reserved.

9081846[/snapback]

Høres ut som pishing. Logg deg gjerne inn i PayPal og sjekk at kontoen ikke er "Limited", men jeg vil anbefale deg å bare slette mailen. PayPal kontakter deg på den e-posten du har registrert hos de.

Lenke til kommentar

Dette er rent lureri. På siden vil du bli bedt om å taste inn kredittkortnummeret ditt. Kjør en traceroute på siden, vi du se den forsvinner til sørkorea eller noe lignende. Jeg har fått flere slike, men siden jeg ikke har paypalkonto i det hele tatt, var det rimelig enkelt å gjennomskue.

Lenke til kommentar
Dette er rent lureri. På siden vil du bli bedt om å taste inn kredittkortnummeret ditt. Kjør en traceroute på siden, vi du se den forsvinner til sørkorea eller noe lignende. Jeg har fått flere slike, men siden jeg ikke har paypalkonto i det hele tatt, var det rimelig enkelt å gjennomskue.

9081880[/snapback]

Hehe ja, det hadde jeg nok aldri gjort, reagerte siden jeg bare har hatt paypal i ca 1mnd, og aldri fått noe mail fra "de" før..

Lenke til kommentar
Slett det med en gang som de sier over her. Har selv fått sånne mail. Både på mailen jeg registrerte PayPal accounten min på og omtrent alle andre mailer. Skulle ikke vært lov å fake adresse så lett vett. Altså skrive fra f. eks [email protected]

Men slett det. Det er bare folk som har lyst på pengene dine sikkert..

9082297[/snapback]

Jepp er gjort, ja rart paypal ikke gjør noe med det når dem bruker "adressen" dems...

Lenke til kommentar

Et godt råd i slike tilfeller der man er i tvil. Sjekk kontoen din om det er noe som kan tyde på at ting ikke er som det skal, men ikke benytt linker som kommer i eposten. Logg deg inn direkte via nettsidene ved å manuelt taste inn adressen.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Jepp er gjort, ja rart paypal ikke gjør noe med det når dem bruker "adressen" dems...

9082980[/snapback]

Problemet er at de ikke benytter Paypals adresse men en som ligner (er falsk). Paypal tar phishing svært alvorlig. Se på infoen under: "Take the Fight Phishing Challenge"

----------------------

Phishing er et konstruert ord satt sammen av Phony (falsk) og Fishing (fisking) og benyttes om fisking etter kreditkortopplysninger, bankopplysning oh kontoopplysninger med tanke på misbruk.

Lenke til kommentar

9082980[/snapback]

Problemet er at de ikke benytter Paypals adresse men en som ligner (er falsk). Paypal tar phishing svært alvorlig. Se på infoen under: "Take the Fight Phishing Challenge"

----------------------

Phishing er et konstruert ord satt sammen av Phony (falsk) og Fishing (fisking) og benyttes om fisking etter kreditkortopplysninger, bankopplysning oh kontoopplysninger med tanke på misbruk.

9083614[/snapback]

Oki, takker for svar alle :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...