kak Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg sparte i sin tid nærmere 500 på å kjøpe min Sigma 30/1.4 hos den andre Sigmaimportøren - Elite. Ut i fra det jeg har sett, er Elite nesten alltid billigere enn Fotovideo på Sigma. 9095808[/snapback] Jeg har handlet all min Sigma-optikk hos min lokale Elite Foto, og spart penger hver gang i forhold til fotovideo.no. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg foretrekker butikken har lagt inn rabatten før man handler - altså at ALLE som handler der får den laveste prisen tilgjengelig, og ikke må mase seg til avslag. Det virker mer seriøst rett og slett . Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Ut i fra det jeg har sett, er Elite nesten alltid billigere enn Fotovideo på Sigma. 9095808[/snapback] Har de en nettbutikk? Finner den ikke etter å ha søkt. 9096599[/snapback] Du er nok nødt til å møte opp i en butikk, men de har jo til og med butikk på Svalbard, så det burde vel være mulig å finne? Endret 18. juli 2007 av Anew Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ut i fra det jeg har sett, er Elite nesten alltid billigere enn Fotovideo på Sigma. 9095808[/snapback] Har de en nettbutikk? Finner den ikke etter å ha søkt. 9096599[/snapback] Du er nok nødt til å møte opp i en butikk, men de har jo til og med butikk på Svalbard, så det burde vel være mulig å finne? 9097797[/snapback] Joda, de har butikk i Trh, men ofte dårlig objektivutvalg i selve butikken. Sigma 150/2,8 koster like mye på Elite som på Fotovideo. Men glimrende sørvis på Elite Trondheim, flinke og vennlige. Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Nå er det vel ikke så rart at Elite er og kan være best på Sigma sine priser da de er Importøren av disse objektivene. Tviler på at de gidder å selge nett butikkene disse objektivene billigere en det butikken får, heller det motsatte. Et eksempel er jo 18-200 mm med os til canon, som er satt ned til 3999 hos elite. Billigste nett butikk er 3975 eller noe i pris guiden. pluss frakt så skal man ha Sigma er det nok lures å ta en prat med en Elite Butikk. Nå settes jo prisene som Veiledende. I norge er det faktisk lov å prute, og ofte så blir det alright. Mitt inntrykk er at FotoVideo er generelt dyr på Sigma. Et godt eksempel er 18-50mm f/2.8. I England er dette objetivet ca 25 pund dyrere enn Tamron 17-50mm f/2.8. I Norge er det neste 1000,- dyrere. Ikke helt usannsynlig det. De er jo Sigma-importør her i Norge. Men, siden de importerer selv så pleier de å være omgjengelige med tanke på rabatter. Jeg fikk ihvertfall ett 20-40 f2.8 ca 1000 kr billigere. Dette har nok sikkert litt å gjøre med det faktum at jeg samtidig kjøpte en del andre ting hos dem, og hadde egentlig bestilt et 18-50 f2.8. Dette hadde de ikke inne, så de ringte meg og snakket litt frem og tilbake, og jeg fikk dermed 20-40 f2.8 i stedet for, til omtrent samme pris som 18-50 f2.8 kostet. Nå er det da Elite Foto som er importør her i Norge og ikke Foto og Video. Hehe, syns det er fint at kunder som legger igjen store beløp hos den samme butikken om og om igjen blir satt pris på ved en eller annen personlig rabbatt. De kan jo gjøre som andre, og handle i 10 forskjellige butikker, og kjøpe masse over nettet, men noen velger å være trofast, noe jeg også akter å være. <{POST_SNAPBACK}> Problemet er at man må være billigst, og gjerne billigere enn nettbutikkene for å overleve. Og da kan man like gjerne gi store rabatter til alle, slik at folk kommer innom for de lave prisene. Gir en butikk flere tusen i avslag på en pakke til 20.000, så sier det seg selv at de kanskje har for stor avanse? Da vil de heller ikke overleve, om de ikke har gitt inntrykk av å være billigst ved hjelp av annonser og lignende der de bruker smarte ord og vendinger for å få folk til å tro dette. <{POST_SNAPBACK}> Det er godt vi har noe som ikke støtter nettbutikker. Nå kan man jo levere inn hvor som helst selv om du har kjøpt på nett. Har man kvitering på kjøpet er det ikke noe problem, noen steder så må man muligens betale frakten selv, men er stort sett ikke noe problem å få hjelp alt skal til samme verkstedet. Kommer selfølgelig annpå butikkens service. Har også kjøpt kamra fra Siba, det funka bare bitte litt 6 bilder eller noe tok 1 mnd før jeg fikk nytt måtte ringe osv. Problemet var at Posten hadde kræsja pakka inn. Fikk da i Retur et kamra som koster 600 mere en det jeg hadde kjøpt. Veldig fornøyd med nett butikkens servise. Men disse driver jo også vanlig butikk. Så når en ringte kom man til butikken.. Selv syns jeg det blir for lite å hente ved nettbutikk, med tanke på hva som kan skje når man må levere inn for rep. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Nå er det da Elite Foto som er importør her i Norge og ikke Foto og Video.Tror både Fotovideo og Elite Foto er importører av Sigma i Norge. Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Nå er det da Elite Foto som er importør her i Norge og ikke Foto og Video.Tror både Fotovideo og Elite Foto er importører av Sigma i Norge. Hvis man googler litt så virker det som dette kunn er antydet på forum, og Elite Foto er den eneste som er nevnt når en søker så aner ikke jeg. Uanset så virker prisene til å matche nett butikkene og det er jo bra Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 [Tror både Fotovideo og Elite Foto er importører av Sigma i Norge.Hvis man googler litt så virker det som dette kunn er antydet på forum, og Elite Foto er den eneste som er nevnt når en søker så aner ikke jeg. Uanset så virker prisene til å matche nett butikkene og det er jo bra Sitat Roar Sandvik (eier av Fotovideo): Sigma diskusjon: FotoVideo og EliteFoto er i dag 2 importører i Norge, Fotovideo skal forestå videresalg til andre aktører Skrevet her på forumet i en tidligere tråd om fotobransjen. Lenke til kommentar
coban Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Mitt inntrykk er at FotoVideo er generelt dyr på Sigma. Et godt eksempel er 18-50mm f/2.8. I England er dette objetivet ca 25 pund dyrere enn Tamron 17-50mm f/2.8. I Norge er det neste 1000,- dyrere. Tom Grunnen til at Sigma er dyrt i Norge er fordi Fotovideo selv sitter på dette agenturet og således melker kua for alt den er verdt. Det finnes aktører som kjøper Sigma produkter fra andre skandinaviske distributører og på den måten omgår Fotovideo i Norge. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Mitt inntrykk er at FotoVideo er generelt dyr på Sigma. Et godt eksempel er 18-50mm f/2.8. I England er dette objetivet ca 25 pund dyrere enn Tamron 17-50mm f/2.8. I Norge er det neste 1000,- dyrere. Tom Grunnen til at Sigma er dyrt i Norge er fordi Fotovideo selv sitter på dette agenturet og således melker kua for alt den er verdt. Det finnes aktører som kjøper Sigma produkter fra andre skandinaviske distributører og på den måten omgår Fotovideo i Norge. Det ser vel ut som den konkurransen virker, for en god del Sigma produkter har blitt billigere hos FotoVideo i høst. f.eks. min 17-70mm. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Grunnen til at Sigma er dyrt i Norge er fordi Fotovideo selv sitter på dette agenturet og således melker kua for alt den er verdt. Det finnes aktører som kjøper Sigma produkter fra andre skandinaviske distributører og på den måten omgår Fotovideo i Norge.Elitefoto har såvidt meg bekjent hatt agentur på Sigma lenger enn Fotovideo har hatt... Lenke til kommentar
jettline Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg har også lagt merke til at Foto Video har økt prisene betraktlig på endel varer. Jeg har handlet mye der, og vært veldig fornøyd, men for å holde den enormt bra servicen har De kanskje blitt nødt til å øke prisene. Men dette tar kaka. Jeg kjøpte nettopp en fjern utløser til nikonD 50 for 299 kr. hos foto video, og like etter det bestilte jeg nikon d300 og da kan jeg ikke bruke den fjernutløseren så jeg tenkte jeg skulle selge den ubrukt. Da ble jeg forundret, det viser seg at den selges for 140 kr på nettet, og nikon sin anbefalte pris er 180 kr. Hva er skjedd? Jeg spurte Foto video om dette, og De sa at frakten er så stor at det blir like dyrt, ikke mulig. Jeg vil også nevne at Jeg som regel får rimeligere pris når jeg ringer og bestiller enn det som står på nettet, men det hjalp ikke særlig i dette tilfellet. Lenke til kommentar
coban Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har også lagt merke til at Foto Video har økt prisene betraktlig på endel varer. Jeg har handlet mye der, og vært veldig fornøyd, men for å holde den enormt bra servicen har De kanskje blitt nødt til å øke prisene. Men dette tar kaka. Jeg kjøpte nettopp en fjern utløser til nikonD 50 for 299 kr. hos foto video, og like etter det bestilte jeg nikon d300 og da kan jeg ikke bruke den fjernutløseren så jeg tenkte jeg skulle selge den ubrukt. Da ble jeg forundret, det viser seg at den selges for 140 kr på nettet, og nikon sin anbefalte pris er 180 kr. Hva er skjedd? Jeg spurte Foto video om dette, og De sa at frakten er så stor at det blir like dyrt, ikke mulig. Jeg vil også nevne at Jeg som regel får rimeligere pris når jeg ringer og bestiller enn det som står på nettet, men det hjalp ikke særlig i dette tilfellet. Så hva er du sur for? At du ikke fikk den billigste prisen som er å oppdrive? At du måtte betale for kjempeservice hos Fotovideo? Hvis dere ønsker å beholde Fotovideo så bør alle sammen slutte å syte over at dere betaler 100NOK mer for en fjernutløser - klager du på ølprisene når du er på pub? Man kan få en 0,33 for under 10NOK i butikk, men likevel så koster den fortsatt 50NOK ute - "RAN!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå