Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scoda Fabia RS 1.9TDI 2004mod, trenger råd.


Anbefalte innlegg

Hva tror dere om disse bilene? Jeg står mellom 2 biler,

 

- den ene har gått 75k(sitrongul). 165.000,-

- den andre har gått 45k(rød). 195.000,-

 

Jeg står også på trappene til å importere en fabrikkny Yaris 1.4 d-4d som et 3. valg til 169-185k.

 

Er Scoda Fabia en bil med god bruktverdi? Vil det være en grei bil å eie i 1-2 år og selge videre?

 

Jeg lurer også litt på om jeg skal gå for den med 45K som har en(for min del) mindre passende farge, men den gule har allerede gått en del, 4 mil om dagen jevnt og trutt til jobbkjøring.

 

Ingen av bilene skal ha nevneverdige skader el. utenom normal stensprut. Den gule har skiftet frontruta. Begge bilene er chip'et og yter rundt 160h/360nm.

 

Hva mener dere bilkyndige?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo an på økonomien men du bør velge den bilen du liker best og heller betale litt ekstra. Ville forøvrig droppet Auriesen, mye fetere med en Fabia RS, er ganske sjelden du ser en sånn på veien. :)

 

Mulig at Toyotaen har bedre driftsikkerhet, men Skoda er bra det også, VAGs mest driftsikre merke. :thumbup:

Lenke til kommentar

jobber med skoda, og kjørt en slik et par ganger. går utrolig godt, og chipper du disse har du 180hk/430nm. det vil jeg tippe går veeeldig godt! :)

 

 

motorene er gode(samme som i skoda superb, bare tverrstilt), men luftmassemåler har en tendens til å ryke på 1.9tdi når telleren bikker 100.000 men denne skiftes på 2 min, og koster 1000 lappen.

 

ellers er det ikke så mye tull med fabia igrunn. hjullager foran har vi skiftet en del av, litt elektronikk tull har det også vært. men ikke noe spesielt utover det

 

men, kjøper du en slik og den går på longlife service, vil jeg anbefale deg å skifte olje hver 10000 evt få nærmeste skoda forhandler til å sette opp service til tid/km service. på longlife kjøres det ofte over 20.000 på oljeskiftet. og selv om de sier att det er longlife olje, så hadde jeg skiftet hver 10000 uansett!

 

på jobben fikk jeg høre att vw/audi/skoda skal gå mer over på tid/km service, og gå mer bort fra longlife

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Skodane er greie de og bedre enn mye annet vag, men har fått intrykk av at de plutselig forfaller og får mye prob når de blir litt eldre(6-7år). Den kan være strøken på service et år og dyngemat neste år. Jeg skrur mye gamle dritbiler da.

Den går bra med chip og er en helt kurant bil. Skulle jeg hatt skoda ville jeg gått for en sånn.

 

Toyotaen er nok mer drifftsikker og de blir helt kule med en chip. Har prøvd en 03-04 mod med chip og den gikk overraskende godt for og være en kjedelig riskoker.

Den var morsom og kjøre.

 

Skoda skal jo være billigmerket til VAG noe som gir meg grøssninger. Jeg ville gått for yarisen. Den som er minst mulig med størst mulig motor. de blir stygge med for mange dører og god lasteplass. Ellers en lettkjørt og idiotsikker bil.

Lenke til kommentar
Skoda skal jo være billigmerket til VAG noe som gir meg grøssninger

 

ifølge mange innenfor vw/audi/skoda så sier folk att skodaen har minst feil, har hørt flere har sagt det som jobber med vw eller audi. dette har jeg også lest i diverse bil blader (les:undersøkelser)

men har fått intrykk av at de plutselig forfaller og får mye prob når de blir litt eldre(6-7år

 

Octavia 2 kan det ikke være, den kom i 2004

Superb kom i 2001, er disse pent holdt så holder disse greit, ikke vært borti en superb som har "forfalt"

Octavia 1 kom vel i 97 hvis jeg ikke husker feil, og dette er helt klart den skodaen som har minst feil..

 

så da står det igjen felicia da. og ja, det kan være noen skikkelig søppelhauger!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ja skoda har mindre feil enn vw og audi selvom det er billigmerket. Men utifra kvaliteten på vw og audi burde da skoda vært helt katastorfalt. Noe det ikke er av en eller annen merkelig grunn.

 

Felicia forfaller fort ja.. der har jeg sett mye dritbiler. Var den jeg tenkte på.

 

Er spent på om hvordan resten av modellene klarer seg når de blir litt eldre. De har uansett gitt meg et bedre inntrykk enn resten av vag produktene.

 

En skoda eier er uansett klar over at han sitter i en skoda så han veit at han ikke gasser rundt i verdens beste bil. Ålreigte kunder som tåler en spøk og ofte er fornøyde med bilene sine.

Lenke til kommentar

Var å prøvekjørte den gule i kveld og siden det ikke har kommet frem at det er noe spesielt å være obs på på denne modellen så er jeg nok litt frelst.

 

Det at det er fler interresenter gjør at jeg må bestemme meg innen i morgen formiddag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg ber om en liten spesialtillatelse til å oppdatere denne tråden nå siden jeg må bestemme meg før kl. 10:00 i morgen.

 

Er det noen som vet om en mod2004 er en felicia? altså den dårlige modellen?

9111100[/snapback]

Nei, Felicia er gammel og varte vel opp til 2000 eller noe sånt.

Fabia kom vel neste året da sikkert :thumbup:

Lenke til kommentar

ok jeg trodde det var "kodenavn" for karosseri og modeller av Fabia det var snakk om. Men modellnavn ja, der ser man :p

 

Jeg er litt frelst på denne RS'en nå, men mange interresenter gjør at jeg neppe får prutet på prisen, det kommer tom. folk langveisfra for å se på den.

Lenke til kommentar
Jeg ber om en liten spesialtillatelse til å oppdatere denne tråden nå siden jeg må bestemme meg før kl. 10:00 i morgen.

 

Er det noen som vet om en mod2004 er en felicia? altså den dårlige modellen?

9111100[/snapback]

 

Felician sluttet å produseres i 2000 så jeg skjønner ikke spørsmålet ditt? Du kan overhodet ikke sammenligne en 2004 mod Fabia med Felicia modellene.... Syntes du bilen var fin så kjøp den, nyere Skode er vel så bra som VW og de som påstår noe annet bør lese tester eller ringe Møller å høre hvor bilene blir produsert og hva som er i hva da mye er helt likt...... Nyere Skoda er strålende biler "dette gjelder også Fabia 2003/04 mod" :thumbup:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg var å prøvekjørte den sitrongule i kveld ja, og skal gi "marsjordren" i morgen tidlig ;) Tok den en tur på landeveien i maridalen og den var så morsom at jeg fikk helt hjertebank.

 

Eieren og jeg spøkte dog med om jeg skulle fjerne RS merkene og få satt på noen "1.3" merker for å leke litt med noen lokale "rånere" her ute jeg bor :p

 

Så på samme bilen i rød, den er nå solgt. Men jeg syntes den sitrongule har mer "attitude" og får frem linjene bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg var å prøvekjørte den sitrongule i kveld ja, og skal gi "marsjordren" i morgen tidlig ;) Tok den en tur på landeveien i maridalen og den var så morsom at jeg fikk helt hjertebank.

 

Eieren og jeg spøkte dog med om jeg skulle fjerne RS merkene og få satt på noen "1.3" merker for å leke litt med noen lokale "rånere" her ute jeg bor :p

 

Så på samme bilen i rød, den er nå solgt. Men jeg syntes den sitrongule har mer "attitude" og får frem linjene bedre.

9111464[/snapback]

 

syntes den røde var høyt priset i forhold til den gule er jo ikke mange km det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...