nepelberg Skrevet 9. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har tenkt å oppgradere min Dell Inspiron 8200 med en større HD, og jeg har sett på IBM sin Travelstar 40GB, er det noen som veit hvordan denne virker med hensyn på speed kontra den orginale som sitter i Dell boksen (20 GB). Jeg lurer på om det går å skifte ut skjermkortet fra gf2go til evt. ATI, og dersom, hvor kan jeg få kjøpt et slikt et?. Lenke til kommentar
twb Skrevet 10. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2003 HD: Du bør ha en 5400 rpm for å merke betydelig forskjell fra den du har. IBM Travelstar 40GB er 4200 rpm, samme som den du har nå. IBM har andre modeller som kjører 5400 rpm, litt dyre kanskje. Dell har i alle fall tidligere brukt Toshiba MK4019GAX 5400 rpm i sine Inspiron 8200-modeller. Sjekk om du finner en slik, og sammenlig med IBM. Skjermkort: Ja, det skal gå an å bytte, Dell leverer jo Inspirion 8200 med begge disse kortene. Bunnkortet som står i maskinene er identiske. Dell har valgt en løsning for konfigurering av maskinene som rasjonaliserer masseproduksjon, man har en standardmodell som kan ta flere ulike konfigurasjoner. Dette gjør det samtidig lettere for forbrukeren å oppgradere laptopen senere. Alt som kan velges før kjøp ved konfigurering på nettet kan i prinsippet også endres senere. Skjermkort etc. kan kjøpes hos Dell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå