SF2-Guile Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei Det har seg slik at jeg har dette hovedkortet. Abit KN8 Jeg finner ingen steder, hverken her eller på abit sine sider om støtte for opteron. På CPU guiden hos Abit er ikke opteron listet i det hele tatt. Er det noen her som har samme hovedkort eller sitter inne med informasjon om dette hovedkortet støtter opteron? mvh SF2-Guile Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg fikk svar fra Abits kundesupport. Der kunne de fortelle at Abit ikke støtter opteron prosessorer. Så da har jeg fått svar på spørsmålet mitt. Men føler det er litt dårlig av Abit og ikke støtte denne typen prosessorer da. Liten tankevekker ved senere anskaffelse av hovedkort. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Rart det var, jeg har kjørt ett Abit KN8 Ultra med Opteron 146 ett års tid. Ville jo tro det var samme kortet omtrent. Tror produsentene er veldig forsiktig med å gi opplysinger om hva som støtter Opteron og ikke. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 AMD tillater ikkje hovedkortprodusentene å annonsere Opteron-støtte på annet enn det som kalles "workstation-grade" hovedkort. Det har blant annet med kravene til kvalitet på komponentene som er brukt på hovedkortene å gjøre. Skal det annonseres med Opteron-støtte på ett s939-hovedkort, så skal alt være av ypperste kvalitet for best mulig stabilitet. Derfor vil du aldri finne ett vanlig desktop-hovedkort der produsenten offentlig sier at kortet støtter Opteron. Men praktisk talt alle nyere s939 kort har støtte for Opteron likevel. Eg kan garantere deg at Opteron fungere på kortet ditt, ihvertfall etter en BIOS-oppgradering. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Men hvordan har det seg da at Asus ikke har noe problem med å oppgi støtte for opteron på flere av sine hovedkort mens Abit nekter for at de har støtte for opteron i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå