Gå til innhold

Mørket - diskusjon.no collab


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Gjess, jeg pleier å skrive manusene i denne formen:

 

A: Hei.

 

B snur seg.

 

B: Hei.

 

Så det kan ta en veldig god stund å formatere alt det. Jeg liker helst å skrive det på den måten så jeg kan holde dialogen flytende i hodet/skrive i real-time/stream of consciousness i stedet for å måtte ta pauser for å formatere, men det blir litt slitsomt når jeg først skal formatere det mot slutten da.  :)

9168368[/snapback]

 

Det kan funke når du skriver kun for dine øyne, men et standardisert manus er alfa og omega i en flermannsproduksjon.

 

Jeg lærte mye her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmingen av denne kommer nok til å ta mye lenger tid enn først beregnet. Vi har nå bare 3 skuespillere inkludert meg, og trenger mange fler, i tillegg til at nå forsvinner været og jeg skal i militærtjeneste. Så denne filmen er praktisk sett utsatt til neste år. Vi kommer til å filme små scener som vi kan få til i løpet av vinteren og høsten.

 

Denne filmen kommer til å gjøres ferdig, bare ikke nå. Den er ambisiøs med mange roller osv., men det er den eneste måten den egentlig kan gjøres på.

 

Jeg har en annen idé som er mye mer praktisk (faktisk bygget opp rundt tanken på en liten, praktisk film som har en location og veldig få skuespillere men som kan gjøres masse med) som jeg begynner å skrive på når jeg har fått taket på den. Sannsynligvis blir den filmet over vinteren/tidlig vår, altså samtidig som Mørket andre pre-prod-periode er i gang. :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Dere er sikkert veldig bekymret alle mann ( :p ), men denne filmen er fremdeles i utvikling. Manuset er litt skralt synes jeg nå som jeg har fått latt det kjøle seg ned litt, og skal begynne på re-writes så fort jeg er ferdig med militæret. Filmingen skjer da sikkert til sommeren neste år, så jeg får masse tid til å få laget en skikkelig plan for innspillingen så jeg kan gjøre den litt mer effektiv. Skuespillere er der utfordringen ligger.

 

Den andre filmen jeg snakket om ligger fremdeles i bakhodet, men en ting av gangen er nok best. Den er jo konstruert sånn at jeg kan filme den på vinterhalvåret, mens Mørket filmes i sommeren, så sånn sett kan jeg fremdeles bruke den som øving.

 

Faktisk regisserer, filmer, redigerer og produserer jeg en ny dokumentar nå, troppsfilmen til drilltroppen, som jeg tjenestegjør i nå. And the hits just keep on coming. :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Det er flott å se at prosjektet ikke er dødt. Kommer til å bli spennende å lage filmmusikk.

Ja, jeg er litt spent på det selv. Og hver dag som går er en dag med mer erfaring med å lage film, så at det tar litt lenger tid før jeg begynner på filmen er sikkert bare en bra ting.

 

Legger merke til nå at jeg virker som den ferskingen i de originale innleggene, har faktisk mye mer erfaring med film og historiefortelling generelt enn det som kommer frem øverst her, men det blir vel bevist etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...