Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Gjess, jeg pleier å skrive manusene i denne formen: A: Hei. B snur seg. B: Hei. Så det kan ta en veldig god stund å formatere alt det. Jeg liker helst å skrive det på den måten så jeg kan holde dialogen flytende i hodet/skrive i real-time/stream of consciousness i stedet for å måtte ta pauser for å formatere, men det blir litt slitsomt når jeg først skal formatere det mot slutten da. 9168368[/snapback] Det kan funke når du skriver kun for dine øyne, men et standardisert manus er alfa og omega i en flermannsproduksjon. Jeg lærte mye her. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 4. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Jeg formaterte dette her ved hjelp av et program, men det er nok ikke 100% slik et manus skal være tror jeg. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 4. september 2007 Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 Sjekk ut screenwriting.info. Utvilsomt det mest informative nettstedet for korrekt manusskriving, i mine øyne. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september 2007 Filmingen av denne kommer nok til å ta mye lenger tid enn først beregnet. Vi har nå bare 3 skuespillere inkludert meg, og trenger mange fler, i tillegg til at nå forsvinner været og jeg skal i militærtjeneste. Så denne filmen er praktisk sett utsatt til neste år. Vi kommer til å filme små scener som vi kan få til i løpet av vinteren og høsten. Denne filmen kommer til å gjøres ferdig, bare ikke nå. Den er ambisiøs med mange roller osv., men det er den eneste måten den egentlig kan gjøres på. Jeg har en annen idé som er mye mer praktisk (faktisk bygget opp rundt tanken på en liten, praktisk film som har en location og veldig få skuespillere men som kan gjøres masse med) som jeg begynner å skrive på når jeg har fått taket på den. Sannsynligvis blir den filmet over vinteren/tidlig vår, altså samtidig som Mørket andre pre-prod-periode er i gang. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 5. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Dere er sikkert veldig bekymret alle mann ( ), men denne filmen er fremdeles i utvikling. Manuset er litt skralt synes jeg nå som jeg har fått latt det kjøle seg ned litt, og skal begynne på re-writes så fort jeg er ferdig med militæret. Filmingen skjer da sikkert til sommeren neste år, så jeg får masse tid til å få laget en skikkelig plan for innspillingen så jeg kan gjøre den litt mer effektiv. Skuespillere er der utfordringen ligger. Den andre filmen jeg snakket om ligger fremdeles i bakhodet, men en ting av gangen er nok best. Den er jo konstruert sånn at jeg kan filme den på vinterhalvåret, mens Mørket filmes i sommeren, så sånn sett kan jeg fremdeles bruke den som øving. Faktisk regisserer, filmer, redigerer og produserer jeg en ny dokumentar nå, troppsfilmen til drilltroppen, som jeg tjenestegjør i nå. And the hits just keep on coming. Endret 5. april 2008 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Ser denne hadde falt ut av mine innlegg. Bra å høre at du fortsatt er på gang Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Smackitybump for min egen del, greit å få med seg oppdateringer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Det er flott å se at prosjektet ikke er dødt. Kommer til å bli spennende å lage filmmusikk. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Det er flott å se at prosjektet ikke er dødt. Kommer til å bli spennende å lage filmmusikk. Ja, jeg er litt spent på det selv. Og hver dag som går er en dag med mer erfaring med å lage film, så at det tar litt lenger tid før jeg begynner på filmen er sikkert bare en bra ting. Legger merke til nå at jeg virker som den ferskingen i de originale innleggene, har faktisk mye mer erfaring med film og historiefortelling generelt enn det som kommer frem øverst her, men det blir vel bevist etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå