cptCory Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei hei. For et par dager siden kom det en lyd som ikke hører hjemme i bilen min. Når jeg tar kvasse svinger, 90 grader i kryss ol. så kommer det en klakkelyd fra venstre fremhjul, den blir borte når jeg retter opp bilen, og i slakke svinger, kommer kun i krappe svinger. Todde kasnkje det var en grein eller noe som satt fast i felgen, så tok og vrei på hjulet og studerte hva jeg kunne men kunne ikke se noe sånt. Så da lurer jeg på om dere vet hva den klakkelyden kan være? Frekvensen går opp når det er mer fart klakk-klakk-klakk, hvis det har noe å si for diagnosen. Håper dere kan hjelpe Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Høres ut som noe kødd med drivknute, hjullager eller noe bremsegreier som ikke er som det skal være. Husker en gang at det kom noen rare lyder i svinger.. Måtte sette felgen bak og omvendt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Dette er vanlig symptom på slitt drivakselledd (går ut fra at du har forhjulstrekk). Ta av hjulet og se om gummikapslingen og klemmene på ytre drivakselledd er på plass og hele (dette bør sjekkes regelmessig). Normalt holder drivakselledden lenge, men med mangelfullt ettersyn/vedlikehold vil greasen renne ut, og du får sand og støv i lagrene. Da er det ikke lenge til du får de symtomene du beskriver. Enkleste løsning er som regel å bytte hele drivakselen. Endret 16. juli 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det kan også være noe så simpelt som har fremhjulet ditt ikke er skrudd helt fast.. kan være verdt å sjekke Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kan det være noen bærekuler da? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 bærekuler pleier vel å lage mest lyder når du kjører over ugjevnehter på veien, små homper/store homper.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Høres ut som det samme jeg har.. er vel stor sjanse for at det er drivknuten ja.. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Da sjekker jeg det først siden jeg har helt nye felger. Først kom lyden kun når jeg svingte til høyre. Så dagen etterpå kom lyden når jeg svingte til venstre også om det har noe å si. Men skal ta av hjulet å studere og rense godt å feste d skikkelig. så får vi se. Takk for alle svar og all hjelp hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå