wan Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har noen vært i Barcelona og kan si noe om utvalget av klesbutikker. Hva med pris for litt dyrere klær (tenker ikke på det aller dyreste som bl.a. Versace og Armani). Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Utvalget er fantastisk og prisene er ca. som hjemme. En del kan man spare en hundrelapp eller to på, men det er jo ikke all verden i denne sammenhengen. Men shopping er flott der. De har blandt annet en kjede som heter Pull and Bear og som er noe ala HM både prismessig og klesmessig. Veldig gunstig for oss som ikke liker at andre har samme skjorta eller buksa! Lenke til kommentar
wan Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Utvalget er fantastisk og prisene er ca. som hjemme. En del kan man spare en hundrelapp eller to på, men det er jo ikke all verden i denne sammenhengen. Men shopping er flott der. De har blandt annet en kjede som heter Pull and Bear og som er noe ala HM både prismessig og klesmessig. Veldig gunstig for oss som ikke liker at andre har samme skjorta eller buksa! 9136121[/snapback] Gledelig å omsider få respons. Jeg noterer Pull and Bear. Om jeg så ikke liker HM, kan en spansk likhet kanskje by på større interesse. Forstår det slik at ran er et utbredt problem i den katelanske hovedstaden (gjelder kanskje Spania i generell forstand). Man får ta visse forbehold, f.eks. gjøre seg ferdig med handlingen tidlig, og så slappe av med bading og severdigheter. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg vil også anbefale å ha lommeboken et lurt sted, sjekke etter den ofte, og ha et par euro i småpenger i en lett tilgjengelig lomme. Hvis du da møter på en innpåsliten tigger, og drar opp lommeboka og viser at du har mye penger, er det som å bli bedt om å bli ranet. Hvis du derimot har et par euro i småpenger i en lomme kan du gi noen av de, og ingen vet hvor mye penger du har. Lenke til kommentar
wan Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg vil også anbefale å ha lommeboken et lurt sted, sjekke etter den ofte, og ha et par euro i småpenger i en lett tilgjengelig lomme. Hvis du da møter på en innpåsliten tigger, og drar opp lommeboka og viser at du har mye penger, er det som å bli bedt om å bli ranet. Hvis du derimot har et par euro i småpenger i en lomme kan du gi noen av de, og ingen vet hvor mye penger du har. 9138177[/snapback] Takk for tipsene! I tillegg til kontanter, tar jeg med kredittkort, men uansett blir nok ett kort lagt igjen på hotellrommet. Har vanskelig for å tro at faren for ran er stor i større gater. Det er vel heller i sidegater man kan møte på ubehagelige overraskelser. Endret 25. juli 2007 av wan Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Okei, ranet var litt feil ord. Men det er mye lommetyver, og det er lett å snappe opp lommeboka til en uoppmerksom turist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå