Gå til innhold

Ønsker kritikk på produktfoto

Anbefalte innlegg

I mangel av noko betre å gjere i dag og inspirert av denne tråden, laga eg eit lite makrostudio. Eg brukte ein pappkasse med eit stort hol på toppen, der eg hadde dopapir som diffusjon. Eg brukte ein vanleg bordlampe og ein blitz (sb-28dx) til å belyse det heile.

Kamera eg brukte var Nikon D100 med Ai-S 50mm f1.8.

Orginal:

post-113571-1184541938_thumb.jpg

Etter litt jobb i photoshop gjorde eg bakgrunnen heilt kvit:

post-113571-1184541962_thumb.jpg

Til slutt limte eg det inn i eit større dokument og lagde teksten. I tillegg desaturerte eg skuggane fordi dei hadde ein heilt annan fargetemperatur.

post-113571-1184542060_thumb.jpg

Kritikk hadde vore kjekt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reagerer på at reimen er lagt foran kamera, det er i mine øyne et irritasjonsmoment da dette tar "first read". Særlig når den er mørk og krøller seg såpass mye.

Som du jo sikkert skjønner kunne du jo helt klart kostet på deg noe mer papir slik at du fikk litt mer avstand før bakgrunnen din vrenger vertikalt. Kun en lyskilde ovenfra gir deg i dette tilfelle et litt kjedelig lys, særlig frontelementet på objektivet lider under dette (og det hjelper heller ikke at du har en solblender på her). En sterkere og riktigere lyskilde hadde sikkert også kunnet gi deg litt mer lys som reflekterte tilbake og belyste skyggepartier på kamera- nå er det som nevnt lite å se bortsett fra en sort kladd på et medium bra hvitetset bakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...